Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2024

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4814
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 apr 2024 13:55

daniel1975 schreef: 01 apr 2024 10:02

Van Anrooij had het gisteren never nooit gered tegen het peloton.
Peloton? Bedoel je hiermee Kopecky & Vollering die eerder al niet meekonden en dan toch maar wat reden voor Vos? Swinkels en Pieterse hadden eerder al in het zand gebeten.
Het verleden toont ons dat vrouwen nooit een in groep een achtervolging georganiseerd krijgen en een peloton was er helemaal niet meer.
Ik zeg niet dat Borghini een negatief imago heeft, leep zijn is niet perse negatief. Maar hoe uberleep Vos dan ook mogen zijn, ik heb haar nooit achter een ploeggenote zien aangaan om zelf te kunnen winnen. Daar ligt dus nog wel een lijn.
Zoals ik eerder al zei, Borghini heeft dit nog al eeder gedaan, en nu tracht men daar een tactisch verhaaltje rond de vertellen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4814
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 apr 2024 13:56

senior schreef: 01 apr 2024 13:15
We zitten hier niet in het peloton.
Zeker?

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4814
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 apr 2024 14:11

JPAR schreef: 01 apr 2024 13:35

Ik zal het nog één keer zeggen. Jouw beeld van Van Aert is volledig onjuist en vooral door je eigen inkleuring bepaald. Hij is één van de absolute kopmannen binnen Visma. Hij mag grotendeels zijn eigen programma vormgeven en bepaalt zelf hoe hij er invulling aan geeft. Heeft niks met een braaf type zijn te maken. Hij doet waar hij zich goed bij voelt. En daar mag je het mee oneens zijn, maar dat is jouw mening, niet een feit.
Een klassieker weggeven? Sprints aantrekken voor bakvissen? Het zwaartepunt van je jaar leggen in de periode dat je moet knechten?
Dat zijn feiten. Ik noem dat braaf zijn. Dat is geen mening, dat is een vaststelling.
Dat ik braaf zijn een nadeel vind voor een renner die een wereldtopper wil zijn, dat is een mening.

Herlees je eigen post eens en zie hoe wat zegt conflicteert met wat je er aan toevoegt;
één van de absolute kopmannen.... één van, en absoluut in één zin gaat niet zo goed
grotendeels zijn eigen programma.... grotendeels? Zoals Zeeman enkele jaren geleden al zei, Wout weet wat hem verwacht wordt in Juli..... dat past niet bij een absolute kopman, zelfs niet bij een kopman.

En inderdaad, hij doet waar hij zich goed bij voelt. En dat is inderdaad zijn goed recht.

Maar het is mijn (en dat van al zijn criticasters) goed recht om dat te benoemen. En ik denk dat hij het zelf ook wel weet, als je ziet wat een zwakke inhoudelijk reactie hij verleden week gaf op de commentaren van VanLooy en Boonen.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5484
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 apr 2024 14:18

Pfffff
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 01 apr 2024 14:46

Zeg dan eens naar welke ploeg Wout moet overstappen. Een ploeg die hem 2,5 mio kan en wil betalen, waar hij de enige kopman mag zijn in bv de Tour, en die er bovenop voor kan zorgen dat hij nog 2 ploegmaten bij zich heeft in de finale.

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 01 apr 2024 15:35

Lugosi, neem een stapje buiten in de frisse lucht. Wellicht helpt dat.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6135
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 apr 2024 15:43

Heel vaak eenzelfde statement afgeven maakt van de mening nog niet automatisch een feit.

Het weglaten van goede resultaten, is selectief, maar waarschijnlijk wel bewust. Het weglaten van context net zo.

Een wielerteam werkt over het algemeen met meerdere kopmannen, soms zelfs met meerdere kopmannen in dezelfde koers. Je mag van mij best een semantische discussie voeren dat iemand dan niet "absoluut" en "een van de" bij elkaar hoeft te gebruiken.
In het wielrennen kan een renner voor de ene koers een kopman zijn, en voor de andere koers een vrije rol krijgen, of luxe knecht zijn of... Dat is niets geks en heeft eerder met realiteitszin dan braafheid te maken als een renner dat accepteert. Wel jammer dat het denigrerende "bakvis" erbij vermeld moest worden.
En er kunnen ook benoemen dat bijvoorbeeld een vd poel, toch ook een kopman, ook regelmatig een lead out doet. Is vd Poel ook te braaf?

Dat de tour de grootste wedstrijd is, en daarom graag gereden wordt, is duidelijk. Al zullen de meningen daarover verschillen, dat mag. Duidelijk is dat van Aert graag de tour heeft gereden enkele keren. En het is ook bepaald niet onlogisch dat hij daar geen kopman was. En ondanks dat, heeft hij veel succes gehad in de tour!

Je kunt altijd terug komen op de uitspraak van zeeman van enkele jaren terug, toen er een seizoen was met de piek voor van Aert op de tour de France. Prima. Maar dat is niet jaar in jaar uit zo geweest. Vorig jaar en dit jaar nadrukkelijker niet dan eerder in zijn carrière. Maar voor de onderbouwing van jouw mening over de brave renner van Aert, zou ik die uitspraak er altijd weer bij halen natuurlijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16407
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 apr 2024 15:52

Vd Poel pakt nu in een iets meer dan een jaar 3 monumenten. Van Aert heeft vooral pech. Is het een keer een jaar andersom, dan is er niks meer aan de hand.

Hoeveel onderlinge duels in een monument, waarvan één van de twee won en de ander geen pech had, hebben we nu eigenlijk gehad?

Volgens mij is het verschil dan niet eens zo groot.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16407
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 apr 2024 16:07

daniel1975 schreef: 01 apr 2024 10:02
lugosi schreef: 01 apr 2024 08:49 Krijg je alleen gedaan met brave types als VanAnrooij en VanAert, gaat met Remco nooit gebeuren zoiets.
Gelukkig heeft die al meer dan genoeg compenserende andere stommiteiten begaan :mrgreen:
En daar gaat hij voorlopig vrolijk mee door.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8386
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 apr 2024 16:15

Over Evenepoel gesproken :
Weeral een val in de bocht 😐
(Het ging hier tenslotte over koers toch?)
Roglic voorlopig de Primoz in de stand, 14 seconden voor op Evenepoel toch ongeveer de tijd die hij verloor met die val. (Wellicht 10 als hij niet boos op de grond had geslagen en echt meteen weer opgestaan was 😉)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

pino
Forum-lid
Berichten: 3569
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 01 apr 2024 17:25

Ik dacht dat die balaclava helmen niet meer mochten?
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5484
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 apr 2024 17:32

pino schreef: 01 apr 2024 17:25 Ik dacht dat die balaclava helmen niet meer mochten?
Vanaf morgen. Bora maakt er goed gebruik van.
Laatst gewijzigd door JPAR op 01 apr 2024 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie