Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 24 dec 2023 11:17

Weet niet of dit onderwerp hier thuis hoort, indien niet moderator aub dan verplaatsen.

Voor de Wahoo community is er een nieuwe versie van de WAHOO APP gelanceerd onder het motto we hebben het nu helemaal voor elkaar!
Niet dus een en al ellende.
In het begin wilden de sensoren en de Kickr indoor fietsen niet koppelen.
Nu dat wel opgelost is met een update en je denkt nu alle hordes genomen te hebben blijkt, nadat je opnieuw moest registreren want de oude werkt niet meer, dat al je vorige data (onder tabje 'Geschiedenis') niet meer beschikbaar zijn. Heb me suf gezocht hoe ik deze weer terug kan zetten maar ben daar helaas tot nu toe niet in geslaagd.
Iemand hier ook al mee te maken gehad?
...

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 09 feb 2024 11:24

Heb al een tijdje een Wahoo Bolt v2. Gisteren de NL kaarten geupdate via de app, en sindsdien laad hij geen kaarten meer op de Bolt: leeg scherm, op alle zoomniveaus. Heb ze al verwijderd en opnieuw geladen, maar no luck.

Iemand een goede truc om dit te verhelpen?

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 10 feb 2024 11:03

Ik heb de kaarten ook geupdate maar kan ze nog wel gewoon zien op mijn Bolt ( ook v2).
In het uiterste geval wellicht de fabrieksinstellingen terugzetten en weer opnieuw alle updates doorlopen denk ik.

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 10 feb 2024 15:17

Swedish Chef schreef: 10 feb 2024 11:03 Ik heb de kaarten ook geupdate maar kan ze nog wel gewoon zien op mijn Bolt ( ook v2).
In het uiterste geval wellicht de fabrieksinstellingen terugzetten en weer opnieuw alle updates doorlopen denk ik.
De vorige keer werkte ook dat niet, maar nu wel gelukkig
Thnx!

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 30 mar 2024 14:36

Met de laatste update kan je muziek vanaf de Bolt v2 bedienen. Alleen werkt dat enkel als ik telefoon en gos ontkoppel van de app, nadien weer koppel. Dan werkt het zolang ik de gps niet uitzet. Bij opnieuw aanzetten werkt het weer niet.

Iemand nog problemen? En oplossingen? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 23 apr 2024 11:39

Ik vroeg mij af of het navigeren van A naar B het zelfde gaat als met de Garmin. Het navigeren met de Garmin vind ik persoonlijk belabberd
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 24 apr 2024 10:17

Wat is er dan zo belabberd?
...

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5896
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 apr 2024 13:57

Ah,..... dit herken ik.

Mijn oude garmin edge 810 deed het volgende:
- heeeeeeeeeeeeeeel lang nadenken over de te volgen route
- Met geluk en een niet te complex wegenstelsel een route berekenen. En anders gewoon na lang nadenken een fout geven
- Na elke aanwijzing werd de hele route opnieuw berekend. Wat dus weer lang duurde, mis kon gaan, of je mist de volgende aanwijzing
- Je mocht nooit van de route afwijken. Deed je dat toch dan stuurde Garmin je helemaal terug naar het punt waar je afweek. Zelfs als het gekozen eindpunt al bijna aan te raken was.

Misschien is er inmiddels wat verbeterd. Ik hoop het voor de huidige Garmin rijders.

Mijn huidige Wahoo element bolt2 (2022) doet dit allemaal niet. Die werkt gewoon. Afwijken van de route mag weer en het crasht veel minder vaak.
Live fast; die young. mijn blog

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 25 apr 2024 11:41

Sommige zaken zijn wel herkenbaar voor mij maar de meeste anderen vind ik niet echt storend!
...

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 25 apr 2024 20:51

rob74 schreef: 24 apr 2024 13:57 Ah,..... dit herken ik.

Mijn oude garmin edge 810 deed het volgende:
- heeeeeeeeeeeeeeel lang nadenken over de te volgen route
- Met geluk en een niet te complex wegenstelsel een route berekenen. En anders gewoon na lang nadenken een fout geven
- Na elke aanwijzing werd de hele route opnieuw berekend. Wat dus weer lang duurde, mis kon gaan, of je mist de volgende aanwijzing
- Je mocht nooit van de route afwijken. Deed je dat toch dan stuurde Garmin je helemaal terug naar het punt waar je afweek. Zelfs als het gekozen eindpunt al bijna aan te raken was.

Misschien is er inmiddels wat verbeterd. Ik hoop het voor de huidige Garmin rijders.

Mijn huidige Wahoo element bolt2 (2022) doet dit allemaal niet. Die werkt gewoon. Afwijken van de route mag weer en het crasht veel minder vaak.
Heel herkenbaar.
En toen ik geconfronteerd werd met de belabberde service van Garmin, was de beslissing om nooit nog Garmin te kopen snel gemaakt.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 apr 2024 08:19

Is veel veranderd, service Garmin is echt wel beter geworden.

Plaats reactie