Het mag eigenlijk niet Maar Verstappen heeft in het begin van zijn carierre crashes gehad waarvan je kan zeggen hij kan er niets aan doen.
Maar het gebeurde wel 4x per jaar. Nu is dat hem al vier jaar niet meer gebeurt.
Soms doe je niet perse iets fout, maar kan het de volgende keer wel beter. Het is gewoon een vorm van stress, zeker het gootje in de E3.
En als je blijft denken dat je er niets aan kan doen, dan blijft het gebeuren.
Wielerseizoen 2024
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12665
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Dat bedoel ik nou met verzetsrestrictie als je een 54-10 verzet hebt kan je gewoon nog een stukje bijtrappen aan deze snelheid.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6104
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ja, met die statistiek is het 104 keer per jaar..., er zijn er niet veel die dat halen hoor
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
thestudent schreef: ↑28 mar 2024 22:14 Ik zou eigenlijk een super streng materiaal reglement willen. Wat zo ongeveer alle aerodynamische innovaties er weer uit haalt.
Stel je ongeveer een fiets a la specialized aethos voor met rond stuur standaard stuurpen zadelpen etc. Minimaal 28spaaks wielen, velgen max 30mm hoog. Banden 28-33mm. Geen weg snelpakken meer, ook zeker geen tijdritfietsen. Alleen ronde bidons. En dan hele lichte wervelprotectie met een iets degelijker shirt en broek met die dynema vezels voor profs. En natuurlijk geen aero vorm helmen meer, normale sokken etc.
Een peloton gaat hierop nog steeds ruim boven de 40-42gem. Alleen het wordt allemaal net wat lastiger om lange tijd weer boven de 60 te rijden op t vlakke. Zoals nu in veel finales het geval is. Ook verzetten weer terugzetten naar maximaal 52-11 of equivalent. Nu vind je op veel prof fietsen standaard 54-10 of groter ( SRAM fietsen met pro crankset 54/41 en 56/43 ). Hiermee kan je te veel snelheid maken in afdalingen.
En dan zou ik ook graag zien dat fietswissels eigenlijk zo goed als verdwijnen tenzij absoluut nodig. Het zou toch mooi zijn een hele grote ronde op maar 1 fiets te rijden.
Bijkomende voordelen. Renners met op dit moment minder materiaal zijn dan ook sneller competitief vooral bijvoorbeeld de beloften categorie. Maar ook op WK olympische spelen etc. Meer geld koopt de laatste jaren namelijk een significant snellere fiets. Waardoor de competitiedrempel ( zelfs op amateurniveau ) steeds hoger wordt. Zonder dure fiets doe je letterlijk eigenlijk niet mee.
Je moet nu een vermogende materiaalgekke vader (vaak oud-wielrenner) hebben om bij de jeugd niet voor lul te staan met je materiaal.
En dan zeuren om een 10 euro goedkoper shirtje.
Niet zijken maar reiden !
Dit is inderdaad een probleem. Ik hoor vaker en vaker dat er gereden wordt op (bijna) topmodellen, ook bij de jeugd. Heb je dan nog eens een brokkenpiloot als kind, dan kan je letterlijk gaan werken voor de hobby van je kind.
Geen idee of je bij de jeugd er niet aan te pas komt op een fiets van 2500-3000euro? Zelfs dat is veel om elk jaar te vervangen.
Kan ook nog meer zijn, valt te zien hoeveel koersen hij rijdt per week dan.MarkVeenstra schreef: ↑29 mar 2024 09:13
Ja, met die statistiek is het 104 keer per jaar..., er zijn er niet veel die dat halen hoor
Niet roekeloos, maar wel een fout gemaakt. Een fout met grote gevolgen. Het wordt blijkbaar niet graag benoemd.bartdr schreef: ↑29 mar 2024 08:14
Op zich is het gewoon een ongeluk in koers. Ik vind het vreemd dat we Benoot noemen met zijn rechtstaan, maar dan niet Van Aert over dat hij dan wel heel dicht op dat wiel zat. Even verduidelijken: voor mij hoeft dat niet. In deze situatie is er niemand die iets roekeloos gedaan heeft.
............
In 'leve de ronde' sprak Jose voor het eerst uit dat je kan praten over organisatie, kleding, inrichting, ploegorders etc... maar dat het uiteindelijk de renners zijn die beslissingen nemen.
Wat door Mohoric beaamd werd; het is geen liefdadigheidsrit of een bergwandeling. Risico's nemen zijn inherent aan wielrennen en de keuze van de wielrenner zelf.
Veel zorgwekkender vind ik dat Capiot 11 dagen na een sleutelbeenbreuk aan de start staat van Dw d Vl omwille van grote druk van zijn team. Een schande.
Wat is de fout dan net? Te dicht op het wiel van Benoot rijden? 't is gewoon domme pech, iets wat 1000keer goed gaat en dan een keer mis.
Ik denk niet dat de schuld 100% bij de renners moet liggen. Ploegorder kan ook zijn "dat is een gekende plek om te vallen, aub doe daar veilig want met hard vallen gaan we zeker niet winnen".
Capiot heb ik ook hard over gefronst. Je weet dat je daar niks kan gaan doen behalve een dag pijn lijden. Wat is de meerwaarde dan? Gaat zoiets niet in tegen 1 of ander algemeen arbeidsreglement?
Ik denk niet dat de schuld 100% bij de renners moet liggen. Ploegorder kan ook zijn "dat is een gekende plek om te vallen, aub doe daar veilig want met hard vallen gaan we zeker niet winnen".
Capiot heb ik ook hard over gefronst. Je weet dat je daar niks kan gaan doen behalve een dag pijn lijden. Wat is de meerwaarde dan? Gaat zoiets niet in tegen 1 of ander algemeen arbeidsreglement?
De koersarts zou een startverbod op kunnen/moeten leggen voor iemand die nog niet volledig is hersteld. Of de renner zou (theoretisch) zelf naar een arbo-arts kunnen gaan. Blijkbaar vond de ploegarts het goed. Waarbij je de vraag kunt stellen welke afwegingen de ploegarts maakt.