Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Nieuwe cyclo dicht bij NL in de Eifel

TP85
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 27 mar 2024 14:39

Kornuit schreef: 27 mar 2024 14:20
nijkie schreef: 27 mar 2024 12:17 Voor iedere bevoorradingszone 2 min. bij tellen of aftrekken als je met tijdregistratie rijd.
Ik vind dit eigenlijk wel een heel goed idee. Gewoon iedereen 2min x het aantal bevoorradingen. Dan heb je ook geen voordeel als je niet stopt omdat je een bidon krijgt aangereikt.

Bij de Marmotte had ik mijn stops zo gepland dat ik ze zoveel mogelijk in de geneutraliseerde stroken deed. Tijdens zo'n afdaling waar de tijd stil stond, heb ik een vrouw aangesproken bij een NL kenteken en van haar water gekregen. Hiervoor had ik nog een Maurten zakje bij me. :like:
Degenen die niet daadwerkelijk stoppen houden per saldo nog altijd hetzelfde voordeel als iedereen standaard 2 minuten per bevoorrading erbij krijgt ;-). Of begrijp ik het idee verkeerd? Of bedoel je een soort straf van 2 minuten per keer voor degenen die niet door de bevoorrading rijden? Dan zou bij elke bevoorrading al een poortje ervoor en erna moeten staan om het signaal van de chip te registreren om te zien wie er wel doorheen is gereden en minimaal een bepaalde tijd in de bevoorrading is geweest. Blijft jammer dat we allerlei van dit soort dingen moeten verzinnen, omdat anderen willen valsspelen terwijl er zoals ik eerder al zei in feite weinig op het spel staat behalve het eergevoel. Ik hou liever de eer aan mezelf en verlies dik dan dat ik met valsspelen veel hoger zou eindigen. Het voorbeeld van de afbeelding met de bidons die aangereikt worden is precies wat ik bedoelde en zoals het tijdens Rad am Ring ook ging (daar in de vorm van drinkbekers). Dat is snel, iedereen min of meer gelijke kansen én ook voor de organisatie beter om medische situaties van mensen die te weinig drinken te voorkomen (met name in geval van hitte).

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 27 mar 2024 20:27

havana schreef: 26 mar 2024 18:35 Buzz, mag ik jou eens een leuke uitdaging geven? Als jij nou vanuit hetzelfde startpunt een route moest maken met (ongeveer ) hetzelfde aantal kilometers (meer hm mag, hoeft niet). Hoe zou dat eruit zien?

Denk er even aan dat er 1500 man overheen moeten, maar... de route is wel verkeersvrij.
Een cyclo-route voor zo'n 1500 man/vrouw? Hmm, da's wel iets anders dan een mooie route voor een mannetje (m/v) of 10. ;)

Naar mijn idee zou de passage door het centrum van Aken sowieso op de schop moeten. Maar je bedoelt in dit geval alleen een alternatief voor het betreffende rondje vanaf Kornelimünster, neem ik aan?

Allereerst nog even over het beoogde UCI-rondje. Op zich niet zoveel mis mee. Dat rondje zou ik in ieder geval wel kloksgewijs tekenen. En vervolgens de passage door het centrum van Monschau schrappen. Zie ter illustratie...
  • UCI Granfondo – Eifel-variant (112 km, 1850 hm) 🔁. In tegenstelling tot de UCI Grandfondo is het Eifel-rondje – met start/finish in Kornelimünster – hier kloksgewijs getekend. Voorts is de passage door het centrum van Monschau richting Höfen vervangen door de beklimming buitenom via de K2 (Schleidener Straße). Tevens is er nog een lusje toegevoegd – via Siedlung Hürtgen naar Vossenack – met 30 extra hm's .

    ▲ Rochenhaus: 1 km à 4%
    ▲ Jägerhausstraße: 7 km à 4%
    ▲ Schmidt: 6 km à 5%
    ▲ Kesternich: 6 km à 4,5%
    ▲ Dedenborn: 1 km à 6%
    ▲ Grünentalstraße: 2 km à 10% (max 19%)
    ▲ K2 ~ Höfen: 3 km à 4,5% (max 11%)
    ▲ Kalterherberg: 1 km à 8%
    ▲ Eschweide: 1,5 km à 6%
    ▲ Mützenich: 1 km à 4%
    ▲ Venwegen: 1 km à 4%
Dan nog een geheel nieuwe variant...
  • 😉 Buzz Granfondo – The Eifel-ride (111 km, 1900 hm). Variant met start/finish in Kornelimünster over (zoals beloofd) een verkeersvrije route, grotendeels voorzien van mooie brede wegen, waar je lekker dóór kunt trappen én inhalen. Er zijn 12 gecategoriseerde beklimmingen, met smaakmakers als de Brandenberg, Forsthaus Kermeter (vanuit Heimbach), Schmidt (vanuit Hasenfeld) en Vossenack...

    ▲ Diepenlinchen: 2 km à 3%
    ▲ Gressenich: 2 km à 3%
    ▲ Hürtgenwald: 6 km à 4%
    ▲ Brandenberg: 2,5 km à 7,5% (max 15%)
    ▲ Nideggen: 2,5 km à 6% (max 12%)
    ▲ Forsthaus Kermeter: 6 km à 5%
    ▲ K48 ~ Berg: 3 km à 3%
    ▲ Schmidt: 6 km à 4%
    ▲ Vossenack: 4 km à 6% (max 13%)
    ▲ Raffelsbrand: 1 km à 4%
    ▲ Mulartshütte: 2 km à 3%
    ▲ Venwegen: 1 km à 4%

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 mar 2024 07:20

Heerlijke routes Buzz, dank!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 mar 2024 09:27

Forumrit van maken👌
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 28 mar 2024 09:37

nijkie schreef: 28 mar 2024 09:27 Forumrit van maken👌
+1
Afbeelding

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 28 mar 2024 19:25

Sowieso een prima start/finish-locatie, Kornelimünster... :winkthumb:

Afbeelding

Jansen89
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2023 16:42

Jansen89 09 apr 2024 16:39

Geen idee of het hier al bekend was maar starttijd staat ook online inmiddels; 07:00. Vroegertje dus.

TP85
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 09 apr 2024 17:37

Goed voor de verblijfsaccommodaties in Zuid-Limburg en in/rondom Aken zelf ;).

Heb zelf afgelopen zaterdag de route gefietst, op het eerste en laatste stuk door Aken zelf na. Doordat je vanaf Kornelimünster een oplopend stuk van ca. 15 km met ruim 400 hoogtemeters aflegt en daarna nog twee relatief steile klimmen, met name die vanuit Monschau met in het begin een klein stukje goed liggende kasseien (gelukkig geen echte 'muurtjes', volgens mij nergens steiler dan 12% zoiets), voel je de drie lopers rondom de Rursee van 3-5 km daarna uiteraard wel... zeker als ik me probeer in te beelden hoe hard het die dag kan gaan :) Een drankstop ga ik sowieso nodig hebben, nog even bedenken welke van de genoemde opties ik kies. Ik heb geen idee hoeveel deelnemers verwacht worden. Gezien het parcours kan het qua drukte bij de stop nog wel eens meevallen, als het veld goed uit elkaar geslagen wordt.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5896
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 12 apr 2024 09:05

Net wat geruchten vernomen. Ze zijn er ter elfder ure achter gekomen dat fietsen op Belgisch grondgebied lastig is qua vergunningen. Routes zijn aangepast. Iedereen rijdt nu 120 km. Op de site zie ik wel een 120 k rondje getekend. Maar het waarom ken ik alleen als gerucht. Iemand meer info?
Live fast; die young. mijn blog

TP85
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 12 apr 2024 09:27

In de mail van 3RIDES van gisteren spreken ze alleen over het parcours van de gravelrace op de zondag en de wielertoertochten op de zaterdag. Op de website zie ik net als jou inderdaad ook voor de Gran Fondo op de zondag een aangepaste route. Bijzonder dat daar niks over vermeld was in de mail. Op zich ging de Gran Fondo route oorspronkelijk ook al alleen door Duitsland, maar behoorlijk veel aangepast qua lengte, hoogtemeters, wegen en rijrichting. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt op 12 mei. Als het uiteindelijk maar doorgaat, de route moeten we maar voor lief nemen ;) Altijd leuk die onzekerheid rondom vergunningen tegenwoordig...

TP85
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 12 apr 2024 09:34

'Elk nadeel heb zijn voordeel'. Met 120 km is het waarschijnlijk wel voor meer mensen te doen om niet te stoppen en met twee 750ml bidons te rijden als het niet te warm is :D Aan de andere kant was 140 km ook al behoorlijk kort, voor mij persoonlijk had het wel wat langer gemogen.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5896
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 12 apr 2024 09:42

Mail?
Mail van 3rides gisteren??

Niks van gezien. Mooie boel daar.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie