Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Spatbord ingesleten in carbon frame - Opinie?

1094
Forum-lid
Berichten: 1668
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 28 mar 2024 12:42

Ben benieuwd welk spatbord je hierbij hebt gebruikt

TDC
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2024 15:49

TDC 28 mar 2024 12:45

Dat heb ik al geprobeerd, eens op drukken en zien of het echt meegeeft of beweegt, maar dat is niet het geval.
Zoals Leon1 ook aangeeft, blijkt dit deel van het frame over een relatief dikke laag te beschikken.
Heb relatief lang toegewerkt naar dit event (volledige ronde) en wil niets aan het toeval overlaten. Dit euvel is dan ook echt rot en speelt wat in het hoofd uiteraard. Bedankt alvast voor jullie input en feedback. Ga het gewoon proberen en we zullen zien, zolang de kasseistroken vlot verteren, moet het frame het hopelijk houden

TDC
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2024 15:49

TDC 28 mar 2024 12:47

1094 schreef: 28 mar 2024 12:42 Ben benieuwd welk spatbord je hierbij hebt gebruikt
SKS Speedrocker

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 28 mar 2024 12:48

Opzetspatborden hebben op mijn CAAD ook voor mooie schuurplekken gezorgd. Dat is ook zeker een reden geweest om op een gegeven moment uit te kijken naar een fiets met vaste montagepunten voor spatborden. Dan beschadigd er niets meer! Daarnaast zit het ook vast en zijn er dus ook geen bijgeluiden.
Ride bikes, not tanks!

scottpch64
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00

scottpch64 28 mar 2024 14:06

Bij die SKS Speedrocker spatborden krijg je ook beschermings stickers bijgeleverd, slordig dat je die niet gebruikt hebt.
Ik heb dezelfde spatborden icm de stickers gebruikt op mijn Factor LS en niks te zien van enige schuurplekken.
Deze winter icm ducttape gebruikt en ook dat werkt prima( zwarte tape op zwart frame, dus daar zie je weinig van.)

Ik heb een hekel aan al die nokjes en bevestigingspunten op je frame, daarom gekozen voor die SKS Speedrocker s.
Gebruik tegenwoordig alleen het achterspatbord in de winter, heb eigenlijk een hekel aan die dingen, doe liever wat Nanoflex kleding aan van Castelli tegen de nattigheid...

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12665
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 mar 2024 14:27

Ik gebruik gewoon zo,n spatbord aan mijn zadelpen. bescherm misschien iets minder, maar is er binnen 2s ook weer af.

Zou overigens gewoon gaan rijden. Je frame gaat op deze plaats niet ineens breken, hooguit scheuren.
Zand en vuil is niets anders dan schuurpapier, dat is wat er gebeurt is.

TDC
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2024 15:49

TDC 28 mar 2024 14:38

scottpch64 schreef: 28 mar 2024 14:06 Bij die SKS Speedrocker spatborden krijg je ook beschermings stickers bijgeleverd, slordig dat je die niet gebruikt hebt.
Ik heb dezelfde spatborden icm de stickers gebruikt op mijn Factor LS en niks te zien van enige schuurplekken.
Deze winter icm ducttape gebruikt en ook dat werkt prima( zwarte tape op zwart frame, dus daar zie je weinig van.)

Ik heb een hekel aan al die nokjes en bevestigingspunten op je frame, daarom gekozen voor die SKS Speedrocker s.
Gebruik tegenwoordig alleen het achterspatbord in de winter, heb eigenlijk een hekel aan die dingen, doe liever wat Nanoflex kleding aan van Castelli tegen de nattigheid...

TDC
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2024 15:49

TDC 28 mar 2024 14:40

wasbeer2006 schreef: 28 mar 2024 14:27 Ik gebruik gewoon zo,n spatbord aan mijn zadelpen. bescherm misschien iets minder, maar is er binnen 2s ook weer af.

Zou overigens gewoon gaan rijden. Je frame gaat op deze plaats niet ineens breken, hooguit scheuren.
Zand en vuil is niets anders dan schuurpapier, dat is wat er gebeurt is.
zo een spatbord ga ik ook weer gebruiken, veel veiliger qua schuurplekken of schade.
Bedankt ook voor de info, ga ik met geruster gevoel zaterdag van start :)
Zal een plakker over de beschadiging hangen opdat hier wat minder water en vuil opkomt en nadien eens binnen doen en kijken wat eraan kan gebeuren.

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 569
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 28 mar 2024 15:15

scottpch64 schreef: 28 mar 2024 14:06 Bij die SKS Speedrocker spatborden krijg je ook beschermings stickers bijgeleverd, slordig dat je die niet gebruikt hebt.
Ik heb dezelfde spatborden icm de stickers gebruikt op mijn Factor LS en niks te zien van enige schuurplekken.
Deze winter icm ducttape gebruikt en ook dat werkt prima( zwarte tape op zwart frame, dus daar zie je weinig van.)

Ik heb een hekel aan al die nokjes en bevestigingspunten op je frame, daarom gekozen voor die SKS Speedrocker s.
Gebruik tegenwoordig alleen het achterspatbord in de winter, heb eigenlijk een hekel aan die dingen, doe liever wat Nanoflex kleding aan van Castelli tegen de nattigheid...
Dat is een hoop hekel!!

Ik heb een hekel aan regen en dan verzachten goeie spatborden wel degelijk de hekel

scottpch64
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00

scottpch64 28 mar 2024 20:03

Wanneer het regent blijf ik thuis, bij droog weer maar nog natte wegen ga ik wel.
Ik vind die spatbordjes eigenlijk maar niks, echter wanneer je in een groep rijdt klaagt degene die achter je zit dat ie te nat wordt door de spray van de voorligger... ;)
Daarom maar een achterspatbordje gemonteerd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mar 2024 18:32

Je hoeft er echt geen sticker op te plakken. Langdurige inwerking van uv kan theoretisch wat minder goed zijn voor carbon, maar dat staat de komende weken helaas nog niet op de planning.

Gewoon op termijn spotrepair (laten) uitvoeren.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 29 mar 2024 20:55

Als je doorfietst in de winter (bv woonwerk verkeer) is een spatbord echt wel heerlijk. Het zal er nooit cool uitzien, maar dat kan me op dat moment niet schelen.

Vorige week een setje SKS Edge AL teruggestuurd. Het achterspatbord was gewoon in twee gekraakt waar hij vastzat aan het 'brugje' (of hoe heet zoiets?).
Vandaag al vervangsetje van Mantel gekregen.

Ik heb ook een setje Speedrockers liggen. Die gebruik ik op de andere fietsen voor regenritjes. Op twee minuten geïnstalleerd.
De Edge AL blijft gewoon op de woonwerk fiets zitten van oktober tem april of zo.

Plaats reactie