Ik ben zelf ook voor óf verbieden én handhaven óf gewoon toestaan. Het gedoogbeleid dat veel organisaties erop nahouden vind ik 3x niks.
Fotootje van de Tartu Rattaralli in Estland (ook een UCI event)

Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!

Bij mijn ironman in 2015 stond elke 30 km een halve schoolklas/groep vrijwilligers bidons aan te rijken.., 750ml bidons voor 2/3 gevuld ongeveer. Duidelijk zone afvaldumping, dan sportdrank, dan water. Kon je dus prima al fietsende langs. Voordeel natuurlijk dat je bij de triathlon niet mag stayeren, dus nooit een peloton dat dicht op elkaar langs komt.TP85 schreef: ↑27 mar 2024 09:42 Het blijft gewoon lastig voor organisaties om dit soort dingen te reguleren en vooral te handhaven. Het werkt een oneerlijke strijd in de hand, ondanks dat het uiteindelijk voor ons recreanten nergens om gaat. Iedereen betaalt voor de bevoorradingen, maar door het wedstrijdelement voor een flink deel van de deelnemers (ondanks dat het natuurlijk maar voor de eer blijft, hooguit enkele echte granfondo toppers worden gesponsord qua materiaal etc.), worden er allerlei trucs uitgehaald. Afgelopen jaar tijdens Rad am Ring op de Nürburgring werden vooraf gevulde drinkbekers met water en/of energiedrank aangereikt op een licht oplopende strook, dat was ideaal. Voordeel wat ze daar hebben is dat mensen natuurlijk rondjes over het circuit rijden, maar zoiets zou voor degenen die voor zichzelf een goede tijd willen neerzetten al veel helpen. Zou ook kunnen in de vorm van gevulde 3RIDES bidon(s) tijdens de tocht, die je nu toch al achteraf in je goodiebag krijgt, waardoor degenen die dat willen maar kort hoeven te stoppen in plaats van 'lang' te wachten voordat de eigen bidon(s) bijgevuld kunnen worden.
Afgelopen Marmotte zat er een belg in mijn groepje die onderaan de Alp werd opgewacht door zijn vrouw op een E-MTB en werd zo meegenomen de eerste bochten op, tot hij uit het zicht was...
Ik vind dit eigenlijk wel een heel goed idee. Gewoon iedereen 2min x het aantal bevoorradingen. Dan heb je ook geen voordeel als je niet stopt omdat je een bidon krijgt aangereikt.