Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2024

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4817
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 24 mar 2024 08:41

Ernie C. schreef: 24 mar 2024 02:59 Wout zal het van de kracht van de ploeg moeten hebben. Heeft hij Benoot en van Baarle nog in het groepje Jorgenson zitten, dan had hij er niet alleen achteraan hoeven gaan en hadden hij misschien wel kunnen winnen.
Dan komt Laporte er ook nog bij. Maar in de RVV is het dan weer lastiger om zoiets recht te zetten en in P-R heeft Mathieu wellicht Philipsen nog achter de hand.
Jammer dat VdP slimmer is dan dat, dat zei hij na afgelopen vrijdag ook al. Er mag geen overmacht van Jumbo nog een rol kunnen spelen na de laatste helling (Karnemelkbeek).

In de RVV zal hij ook op het juiste moment voor de nodiger selectie zorgen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12906
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 mar 2024 09:20

Goed, we maken de balans op na PRB. Maar ik denk dat we op het kantelpunt gekomen zijn dat het gestructureerde wellicht iets te is geworden voor VA. We weten hier natuurlijk niet hoe ze daarna omgaan. Maar als hij zich vandaag goed voelt om lekker een frietje met mayonaise te eten met vrouw en kind, zou ik zeggen lekker doen.

Die val verpest misschien wel veel zeker in die koud kan je dat natuurlijk een aardige klap geven.
Maar moet je dan niet meteen afstappen, nu rijd ie zich mijnsinziens de vernieling in.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8405
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 mar 2024 09:33

Ernie C. schreef: 24 mar 2024 02:59
fiedoo schreef: 24 mar 2024 00:07 Van Aert piekt op de RVV en PR, dus waarom al die twijfels hier direct? Hij komt uit hoogtestage , heeft zijn deel van de pech gehad en botste op een ijzersterke mathieu. Hierbij forceerde hij zich ( overmoedig?) door in zijn eentje het gat op mathieu te willen dichten. Ook niet vergeten dat mathieu de rest op meer dan twee minuten reed in zijn eentje.
En eigenlijk is Mathieu al sedert hun tienerjaren de betere in 90 % van de gevallen. En mathieu is een tijdje door een paar fysische problemen gestagneerd terwijl wout onder begeleiding van JVisma stappen vooruit had gezet. iK denk dus dat mathieu nu zijn rug- en knieproblemen zijn opgelost nog sportief gegroeid is.
Maar ik verwacht een supersterke Wout in de ronde en PR maar of hij mathieu aan kan?
Dit lijkt mij de correcte analyse. Wout zal het van de kracht van de ploeg moeten hebben. Heeft hij Benoot en van Baarle nog in het groepje Jorgenson zitten, dan had hij er niet alleen achteraan hoeven gaan en hadden hij misschien wel kunnen winnen.
Dan komt Laporte er ook nog bij. Maar in de RVV is het dan weer lastiger om zoiets recht te zetten en in P-R heeft Mathieu wellicht Philipsen nog achter de hand.
@Fiedoo: Die analyse had ik ook ja!
En VDP werkt nu eenmaal als een rode lap op de stier WVA… dus wachten op zijn ploegmakkers als VDP er van tussen knijpt is onmogelijk voor hem. Hij naderde tot op 10 seconden maar daarna was zijn tank leeg.
Staat nog niet op punt maar zal er zeker staan in Parijs Roubaix verwacht ik!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5723
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 mar 2024 10:19

@lugosi: ""
Hij weet ook goed in te delen, in tegenstelling tot VanAert die zich opblies op op de Kwaremont, een tijdrijder zou beter moeten weten. VdP zei letterlijk dat hij tot de Karnemelkbeekstraat op wattagemeter reed voor een inspanning die hij uur kan volhouden. Op de Karnemelk versnelde hij dan nog even en kraakte voor de zoveelste keer Wout, mentaal en fysiek"".
Hoe kan wout nu op basis van zijn wattagemeter op reserve gaan rijden als hij 30 tot 40 seconden op een ontketende mathieu moet gaan goed maken? Het was het gat zo snel mogelijk dichtrijden eens hij gekozen had om er in zijn 1tje achteraan te gaan. Dat was zijn grootste fout of de ploeg die in de fout gaat door Jorgenson zich niet een paar kms leeg te laten rijden voor van aert.
10 a 15 seconden achterstand had hij wschlk wel overbrugd na wat in het wiel te zijn bekomen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

V077
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 aug 2019 16:04

V077 24 mar 2024 16:16

lugosi schreef: 23 mar 2024 18:17
Theo V schreef: 22 mar 2024 21:25
mao schreef: 22 mar 2024 21:03 Kom op mannen, niet zo negatief over Wout, die gaat echt nog wel het een en ander winnen…
Ik verwacht dat van Aert woensdag Dwars door Vlaanderen met overmacht wint.
Want ook als hij iets minder is dan van der Poel dan is hij nog steeds "the best of the rest".
Daar is natuurlijk wel iets van maar zelfs met Stuyven of Pederesen kloppen heeft hij momenteel zijn handen vol.
Een winst in een tussenkoers kan zijn probleem alleen maar tijdelijk maskeren.
Die Pedersen is zo slecht nog niet

pino
Forum-lid
Berichten: 3587
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 24 mar 2024 16:30

Mooie wedstrijd!
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16142
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 mar 2024 16:30

Pedersen voor van de Poel.
Fantastische coureurs.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4709
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 mar 2024 16:55

Zo zie maar weer, VDP is te verslaan.
Pedersen doet het ook perfect, niet te laat aangaan.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4817
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 24 mar 2024 17:34

fiedoo schreef: 24 mar 2024 10:19
Hoe kan wout nu op basis van zijn wattagemeter op reserve gaan rijden als hij 30 tot 40 seconden op een ontketende mathieu moet gaan goed maken? Het was het gat zo snel mogelijk dichtrijden eens hij gekozen had om er in zijn 1tje achteraan te gaan. Dat was zijn grootste fout of de ploeg die in de fout gaat door Jorgenson zich niet een paar kms leeg te laten rijden voor van aert.
10 a 15 seconden achterstand had hij wschlk wel overbrugd na wat in het wiel te zijn bekomen.
Dat wachten op de rest geen goede keuze zou geweest zijn heeft het vervolg van de race aangetoond.

Een tijdrijder rijdt niet 'zo snel mogelijk' het gat dicht. Die rijdt zijn maximum vermogen dat hij gedurende die tijd kan volhouden. (zoals VdP dus deed).
Dat was zijn beste kans geweest.
Een getraind tijdrijder kan dat zeer goed inschatten.
De vraag is natuurlijk hoeveel tijd steekt VanAert nog in tijdrijden? Hoe ernstig neemt hij dat nog?
Als ik dan ik de podcast met Jan Bakelants hoor dat op een bepaald moment VanAert zijn tijdritfiets gedurende meer dan 6 maanden niet meer aangeraakt had. (dit werd ook besproken door Jeroen en Bobby op Eurosport). Zijn tijdritresultaten lijken te bevestigen dat het hem niet al te veel meer interesseert.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4817
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 24 mar 2024 17:38

mao schreef: 24 mar 2024 16:55 Zo zie maar weer, VDP is te verslaan.
Pedersen doet het ook perfect, niet te laat aangaan.
Inderdaad zeer verstandig gesprint, ik moest denken aan Asgreen die op een gelijkaardige manier de sprint van VdP won.
Tegen de explosiviteit van VdP kan je niet op, maar als je op tijd begint én je bent sterk genoeg, dan kan je VdP kloppen.
Als je natuurlijk zoals VanAert in de RvVl wacht tot op 180 meter van de meet en de snelheid compleet laat zakken, dan kan je het op je buik schrijven.

Het was trouwens op de Kemmel al te zien dat Pedersen superbenen had, VdP bevestigde dit achteraf en was al blij dat hij daar Mads kon volgen.
Pedersen is dan ook een kanjer met al een erg mooi palmares.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12906
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 mar 2024 18:34

Mooie wedstrijd en eens. Als je vdp wilt verslaan moet je het zo doen.

Leuk met oog op RVV. Hopen dat VA ook opknapt.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16142
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 mar 2024 18:43

In Wevelgem wint Wiebes bij de dames de spurt van het peleton voor Balsamo en Consonni die het podium compleet maakt.
Wel een heel rare koers waar SD Worx met drie, Reuser-Kopecky en Wiebes, in een kopgroep van negen zitten en toch niet rijden en zo het peleton laten terugkomen.
De ronde van Catalonië is na 6 ritten gewonnen door Pogacar voor Landa en Bernal.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie