Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Voornaaf op voorwiel bij Visma Lease a Bike?

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1440
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 22 mar 2024 19:55

Dat kan er maar eentje zijn.
hun fietsen.

Loek namens GRAVAA
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 apr 2024 15:50

Loek namens GRAVAA 03 apr 2024 15:57

havana schreef: 22 mar 2024 08:03 In theorie een briljant systeem maar voor zover ik weet nog niet echt gebruikt in bijvoorbeeld Parijs Roubaix, althans niet de door de toppers. Zaten nog te veel kinderziektes in.
Bedankt voor je theoretische compliment. In tests blijkt die theorie keer op keer praktijk, daarom kijken wij enorm uit naar afronding van onze grootschalige productie faciliteit in Nederland.

Super trots op het vertrouwen dat Jenco Drost (Visma Lease a Bike Head of Performance Equipment) uitte in het artikel op Wielerflits. Laat even wat weten via L.Luijbregts@gravaa.com, dan krijg je een prive ervaring zodra wij de volgende generatie van GRAVAA's Kinetic Air Pressure System (KAPS) opleveren.

Loek namens GRAVAA
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 apr 2024 15:50

Loek namens GRAVAA 03 apr 2024 15:58

marsel schreef: 21 mar 2024 16:24 Wat is dit nu weer voor voornaaf op voorwiel bij Visma Lease a Bike?

Afbeelding
Noodzakelijk is het zeker niet, wel een ruime verbetering. Op kasseien bleken onze testrijders met 3 bar spekkoper. Terwijl zij op asfalt met 6 bar 30Watt efficiënter waren dan op 3 bar. Zoals Koning Wout vorig jaar zei: "Als je op de kasseien een lagere druk kunt hebben en toch de normale druk die je gewend bent op het asfalt, dan is dat een enorm groot voordeel voor alle versnellingen tussendoor."

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 03 apr 2024 16:31

Loek namens GRAVAA schreef: 03 apr 2024 15:58
marsel schreef: 21 mar 2024 16:24 Wat is dit nu weer voor voornaaf op voorwiel bij Visma Lease a Bike?

Afbeelding
Noodzakelijk is het zeker niet, wel een ruime verbetering. Op kasseien bleken onze testrijders met 3 bar spekkoper. Terwijl zij op asfalt met 6 bar 30Watt efficiënter waren dan op 3 bar. Zoals Koning Wout vorig jaar zei: "Als je op de kasseien een lagere druk kunt hebben en toch de normale druk die je gewend bent op het asfalt, dan is dat een enorm groot voordeel voor alle versnellingen tussendoor."
Afbeelding

Babaloose
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 feb 2022 22:22

Babaloose 03 apr 2024 16:50

30 Watt efficiënter zonder parameters betekent helemaal niets.

leinad
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 mar 2023 09:28

leinad 03 apr 2024 19:16

Ik ben wel benieuwd of we dit in de toekomst veel vaker gaan zien. Is het dan ook niet zo dat je bij tubeless eenvoudig bij een lek weer bijpompt?

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1440
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 03 apr 2024 19:52

Het systeem wordt bij crosstriatlon (mtb) en strandraces wel gebruikt.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1699
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 09 apr 2024 17:16

Let maar op: volgend jaar rijden de mannen met 35mm banden Parijs-Roubaix. Net als Wiebes afgelopen editie trouwens. Heb je die voornaaf-met-pomp niet nodig.
WiND 56 - 2020

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 09 apr 2024 18:12

Loek namens GRAVAA schreef: 03 apr 2024 15:58 Noodzakelijk is het zeker niet, wel een ruime verbetering. Op kasseien bleken onze testrijders met 3 bar spekkoper. Terwijl zij op asfalt met 6 bar 30Watt efficiënter waren dan op 3 bar. Zoals Koning Wout vorig jaar zei: "Als je op de kasseien een lagere druk kunt hebben en toch de normale druk die je gewend bent op het asfalt, dan is dat een enorm groot voordeel voor alle versnellingen tussendoor."
:lol: Waarom die toevoeging... koning?

way2go
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 09 jun 2011 14:39

way2go 09 apr 2024 19:56

Babaloose schreef: 03 apr 2024 16:50 30 Watt efficiënter zonder parameters betekent helemaal niets.
Inderdaad. Als die 30 Watt besparing klopt, dan begrijp ik niet waarom er geen teams mee hebben gereden dit jaar. 200 km asfalt 30 Watt minder hoeven trappen dan je concurrenten lijkt me een game changer. Met welke parameters/condities is dit gemeten?

LethalP
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 09 apr 2024 20:52

Mathieu hield het simpel. Gewoon na ca 100km net voor de eerste strook wisselen van fiets (van 28mm naar 32mm).

De kans op problemen met dit systeem (25 stroken x 2) lijkt me gigantisch.

Plaats reactie