Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mar 2024 17:18

Het merendeel van de onderdelen van het partijprogramma die ik als extreemrecht beschouw, zijn volgens de grondwet onmogelijk en daarmee per definitie dus niet rechtstatelijk. Dat lijkt mij niet zo ingewikkeld.

En ik begrijp de gedachte dat mensen op Wilders stemmen omdat ze bepaalde zaken beu zijn. Ik vind het alleen zorgwekkend dat mensen dat extreme gedachtengoed op de koop toenemen.
Aan de ene vind ik het gedachtengoed verachtelijk, aan de andere kant vind ik het ook oerstom hoe de rest van de politiek (inclusief links!) het zover heeft laten komen.
Je moet wel echt een woke-Randstadbubbel of compleet van de maatschappij afgesloten villawijk leven als je dit niet zag aankomen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4537
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 21 mar 2024 17:38

ColumsbusMJ schreef: 16 mar 2024 08:28
mao schreef: 16 mar 2024 08:14
Ernie C. schreef: 15 mar 2024 08:11

Dus de Burgemeester van een grote stad heeft zelf zicht op alle huurcontracten die organisaties die subsidie ontvangen afsluiten? Bij ons in de gemeente in ieder geval niet en in Amsterdam wonen 20x zoveel mensen.

Hetzelfde geldt voor dat luchtdrukpistool van Hans Teeuwen. Is er al bewijs dat Halsema opdracht heeft gegeven voor dat huisbezoek? Meestal beslist de politie namelijk zelf over een dergelijk klein vergrijp. Het zou wat zijn als ze daar iedere keer voor naar de burgemeester moeten bellen. Het overgrote deel van de politie stemt overigens rechts.

Ik vind het wel een beetje kinderachtig worden, dat afzeiken.
Niet zo naïef Ernie , mevrouw Halsema is hoofd van de politie, die word ( voor elke wissewasje) elke dag ingelicht.
Die weet echt wel dat er een huis bezoek naar Teeuwen zou worden gebracht, net zo goed dat ze wist dat er op 50 meter werd gedemonstreerd bij de opening van de Holocaust museum..
Ze is achterbaks en liegt dat het gedrukt staat….
Lekker strooien met aannames. Het lijkt mij best een lastig leven als je uitgaat van de slechtheid van de mens, lijkt voor een hoop wantrouwen te zorgen.
Blijkbaar was mijn aanname niet geheel onterecht……….
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1434113 ... ngekondigd

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4699
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 mar 2024 17:57

mao schreef: 21 mar 2024 17:38
ColumsbusMJ schreef: 16 mar 2024 08:28

Lekker strooien met aannames. Het lijkt mij best een lastig leven als je uitgaat van de slechtheid van de mens, lijkt voor een hoop wantrouwen te zorgen.
Blijkbaar was mijn aanname niet geheel onterecht……….
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1434113 ... ngekondigd
Ouch. Optimisten hebben het vaker mis dan realisten.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4699
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 mar 2024 18:01

Ernie C. schreef: 21 mar 2024 17:18 Het merendeel van de onderdelen van het partijprogramma die ik als extreemrecht beschouw, zijn volgens de grondwet onmogelijk en daarmee per definitie dus niet rechtstatelijk. Dat lijkt mij niet zo ingewikkeld.

Bizar dat mensen soms zeer veel belang aan de grondwet hechten (als het hen goed uitkomt) en niet als het gaat over zaken die ze welgevallen zijn.
De afstand van een deel van de nationale soevereiniteit ten gunste van de EU is ook in inbreuk op de grondwet. Nooit een haan horen naar kraaien.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8016
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 mar 2024 18:11

Ik snap de hele commotie niet!
Als je op dit moment een expositie opent en daarbij een Israëlische minister uitnodigt dan vraag je dus om tegenreactie. Wie is hier nu eigenlijk fout?
Je kunt het ook zien als een grote provocatie hè!
Het moment is gewoon niet goed gekozen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mar 2024 18:42

mao schreef: 21 mar 2024 17:38
ColumsbusMJ schreef: 16 mar 2024 08:28
mao schreef: 16 mar 2024 08:14

Niet zo naïef Ernie , mevrouw Halsema is hoofd van de politie, die word ( voor elke wissewasje) elke dag ingelicht.
Die weet echt wel dat er een huis bezoek naar Teeuwen zou worden gebracht, net zo goed dat ze wist dat er op 50 meter werd gedemonstreerd bij de opening van de Holocaust museum..
Ze is achterbaks en liegt dat het gedrukt staat….
Lekker strooien met aannames. Het lijkt mij best een lastig leven als je uitgaat van de slechtheid van de mens, lijkt voor een hoop wantrouwen te zorgen.
Blijkbaar was mijn aanname niet geheel onterecht……….
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1434113 ... ngekondigd
Aangekondigd op Tiktok en Telegram...

Volgens mij is het de bedoeling dat bij de gemeente te doen.
Campagnolo Ultra Dork

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 21 mar 2024 18:54

lugosi schreef: 21 mar 2024 17:57
mao schreef: 21 mar 2024 17:38
ColumsbusMJ schreef: 16 mar 2024 08:28

Lekker strooien met aannames. Het lijkt mij best een lastig leven als je uitgaat van de slechtheid van de mens, lijkt voor een hoop wantrouwen te zorgen.
Blijkbaar was mijn aanname niet geheel onterecht……….
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1434113 ... ngekondigd
Ouch. Optimisten hebben het vaker mis dan realisten.
Een klok die stilstaat kan tweemaal per dag de juiste tijd aangeven.

Een realist verwarren met een pessimist is snel gedaan. Als ik met jullie wereldbeeld in slaap zou moeten vallen, dan had ik niet zonder emmertje water in mijn bed durven stappen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8016
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 mar 2024 19:07

Ach ja zoals Wasbeer al eerder schreef in dit topic; het is zwart of wit en de nuance er tussenin wordt door weinig mensen gezien.
Of je nu in een trein zit en een zitplaats zoekt of een deur door wilt gaan bij een supermarkt, er is gewoon geen enkele etiquette meer, het is zwart of wit: “ik zit hier dus zoek maar een andere plek”, “ik kom hier naar buiten al kijkende op mijn telefoon dus wacht maar even tot ik buiten stap”
Chivalry is out off fashion …
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3236
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 21 mar 2024 19:59

Enzzo schreef: 21 mar 2024 18:11 Ik snap de hele commotie niet!
Als je op dit moment een expositie opent en daarbij een Israëlische minister uitnodigt dan vraag je dus om tegenreactie. Wie is hier nu eigenlijk fout?
Je kunt het ook zien als een grote provocatie hè!
Het moment is gewoon niet goed gekozen.
Zodra dat malle slavenmuseum van 200 miljoen opengaat kom ik even langs met Sinterklaas en Zwarte Piet, kun je niks meer van zeggen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8016
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 mar 2024 20:12

Vooral doen! maar dt gedrag is precies wat ik beoogde te zeggen in mijn eerdere post over zwart en wit……

posting.php?mode=quote&p=1640030
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mar 2024 20:17

Als je een chocoladeletter C meeneemt, kom ik ook. Ik neem daar totaal geen aanstoot aan :)

Natuurlijk is daar in Amsterdam een inschattingsfout gemaakt en zijn die mensen die met Hamasvlaggen zwaaien totaalmalloten. Ik denk niet dat we daar veel discussie over hoeven te hebben.
Het is wel de vraag of het met ander beleid minder uit de hand was gelopen. Als die Hamas mafkezen op afstand werden gehouden, was het wellicht op meer geweld uitgedraaid.
Wel had de gemeente dan in ieder geval uitgestraald dat ze dit niet tolereren.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mar 2024 21:38

Probleem is dat Halsema vaak de linkse uitstraling kiest. Meestal nog net binnen het acceptabele, maar zoiets is wel cummulerend. Het grachtengordel-sausje en de kaakklem doet de rest.
Less is bore

Plaats reactie