Fietsvakantie 3-4 dagen maximum 400kms met auto
+1.000 hier.
Dit is in mijn ogen 3 of 4 dagtochtjes.
Even over een andere boeg: Start vanuit huis en rijd een grote lus van 4 dagen. 2x een hotel of pensionnetje. Klaar. Een retourtje Luxemburg-stad is dan binnen bereik. In mijn beleving veel leuker.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
- Forum-lid
In mijn beleving ook. Maar een fietsvakantie is voor meerdere uitleg vatbaar.
Michiel
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ik kom net vandaag terug van een paar dagen côte d’opale. Daar haal je de hoogtemeters wel hoor! Maar inderdaad een prachtig maar druk fietsgebied. Wel vaak vervelende wind.
De Maastroute door België en noord Frankrijk is zeker ook een aanrader. Relatief weinig hoogtemeters en toch genieten van het heuvellandschap en vergezichten. (Mijn tweede huisje staat aan die route)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid
Of je doet het allemaal. Starten in Zuid-Limburg, dan door de Oostkantons via de Vennbahn naar de Belgische Ardennen, dan verder naar Luxemburg en eindigen in de stad. Trein terug naar Maastricht (is ook een mooie reis).
-
- Forum-lid
En als je de bagage niet mee wil nemen, overweeg Clervaux (Luxemburg) of Monschau (Eiffel). Leuke stadjes en je kan alle kanten op.
Wij gaan over 3 weken naar Calpe, met de auto (is van hier bijna 1000km, toch echt op fietsvakantie. Niks geen stage en ook niet van huis uit fietsen. Op de terugweg misschien nog een paar dagen Sant Feliu de Guíxols. Ieder zijn eigen fietsvakantie.
Dat je geen hotels naar je smaak vindt in de Franse Ardennen is verrassend. Keuze genoeg denk ik. Heb je dan 'speciale' eisen?
Nu niet dat ik zo veel in de Franse Ardennen zit; maar ik heb er toch altijd goed geslapen. En als ik met de fiets was, de fiets op een veilige plaats kunnen achter laten.
Walter