Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8408
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 mar 2024 08:35

lugosi schreef: 16 mar 2024 07:47
ColumsbusMJ schreef: 16 mar 2024 07:34 .......................................
Je gelijk halen/krijgen over Omtzigt kan achteraf altijd nog.
Dan is er niks meer aan.

Regeren brengt altijd onvoorzienigheden met zich mee.
Ik zie Omtzigt zich tijdens een regeerperiode zich even bizar gedragen als tijdens de vorming ervan. Het is moeilijk om te ontsnappen aan je aard. Ik zie in hem ook nog wel de figuur die om niets een regering laat vallen.
En wij weten allemaal wat er achter die gesloten deuren gezegd is? Ik ga er van uit dat daar ook minder vriendelijke dingen gezegd zijn door Wilders, de man die alles opzij zegt te zetten in het landsbelang.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4602
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 mar 2024 11:01

ColumsbusMJ schreef: 16 mar 2024 08:28
Lekker strooien met aannames. Het lijkt mij best een lastig leven als je uitgaat van de slechtheid van de mens, lijkt voor een hoop wantrouwen te zorgen.
Machthebbers moet je altijd wantrouwen,

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37915
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mar 2024 11:07

Ik ga wel mee met Lugosi. PO heeft zo’n sterke mening en is zo slecht in politiek dat ik het risico ook wel aannemelijk acht dat hij de boel laat klappen.

En ja, PVV en BBB zijn op een andere manier geen haar beter.
Inmiddels ben ik er ook wel van overtuigd dat we beter een VVD/PVdA/CDA regering kunnen hebben dan dit. Dat is een minder slecht scenario dan wat er nu aan de horizon gloort.
Less is bore

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 16 mar 2024 12:17

mao schreef: 16 mar 2024 11:01
ColumsbusMJ schreef: 16 mar 2024 08:28
Lekker strooien met aannames. Het lijkt mij best een lastig leven als je uitgaat van de slechtheid van de mens, lijkt voor een hoop wantrouwen te zorgen.
Machthebbers moet je altijd wantrouwen,
Jij hebt een eigen bedrijf en je hebt werknemers in dienst toch?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4602
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 mar 2024 12:53

ColumsbusMJ schreef: 16 mar 2024 12:17
mao schreef: 16 mar 2024 11:01
ColumsbusMJ schreef: 16 mar 2024 08:28
Lekker strooien met aannames. Het lijkt mij best een lastig leven als je uitgaat van de slechtheid van de mens, lijkt voor een hoop wantrouwen te zorgen.
Machthebbers moet je altijd wantrouwen,
Jij hebt een eigen bedrijf en je hebt werknemers in dienst toch?
Ik huur alleen in wanneer nodig,

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8158
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 mar 2024 23:09

Maar dan ben je dus ook leider/manager dus machthebber en per jouw eigen definitie te wantrouwen ….
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 809
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 17 mar 2024 01:25

Een werkgever is er per definitie in eerste instantie voor het bedrijf. In tweede instantie voor klanten. In derde instantie voor eigen mensen, het personeel en de werkgever zelf.
Dus inderdaad te wantrouwen als je denkt dat de werkgever er met name voor het personeel zou zijn.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 809
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 17 mar 2024 01:26

Jans schreef: 16 mar 2024 08:35
lugosi schreef: 16 mar 2024 07:47
ColumsbusMJ schreef: 16 mar 2024 07:34 .......................................
Je gelijk halen/krijgen over Omtzigt kan achteraf altijd nog.
Dan is er niks meer aan.

Regeren brengt altijd onvoorzienigheden met zich mee.
Ik zie Omtzigt zich tijdens een regeerperiode zich even bizar gedragen als tijdens de vorming ervan. Het is moeilijk om te ontsnappen aan je aard. Ik zie in hem ook nog wel de figuur die om niets een regering laat vallen.
En wij weten allemaal wat er achter die gesloten deuren gezegd is? Ik ga er van uit dat daar ook minder vriendelijke dingen gezegd zijn door Wilders, de man die alles opzij zegt te zetten in het landsbelang.
“Je gaat ervan uit”. Leuke opmerking in deze context.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4602
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 17 mar 2024 08:12

Het is duidelijk dat ze Brussel en in Den Haag nooit genoeg geld en macht / controle hebben, of kan iemand mij een voorbeeld noemen dat het niet zo is?.
Laatst gewijzigd door mao op 17 mar 2024 23:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8408
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 mar 2024 08:22

borgmonster schreef: 17 mar 2024 01:26
Jans schreef: 16 mar 2024 08:35
lugosi schreef: 16 mar 2024 07:47

Dan is er niks meer aan.

Regeren brengt altijd onvoorzienigheden met zich mee.
Ik zie Omtzigt zich tijdens een regeerperiode zich even bizar gedragen als tijdens de vorming ervan. Het is moeilijk om te ontsnappen aan je aard. Ik zie in hem ook nog wel de figuur die om niets een regering laat vallen.
En wij weten allemaal wat er achter die gesloten deuren gezegd is? Ik ga er van uit dat daar ook minder vriendelijke dingen gezegd zijn door Wilders, de man die alles opzij zegt te zetten in het landsbelang.
“Je gaat ervan uit”. Leuke opmerking in deze context.
Dat kun je leuk vinden, maar ik vind het bedenkelijk dat mensen beoordeeld worden vanwege hetgeen er wel of niet naar buiten komt over de gesprekken. Over enige tijd zal echt wel duidelijk worden hoe er gemanipuleerd is.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16318
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 mar 2024 08:43

mao schreef: 17 mar 2024 08:12
Enzzo schreef: 16 mar 2024 23:09 Maar dan ben je dus ook leider/manager dus machthebber en per jouw eigen definitie te wantrouwen ….
Ik had je scherper ingeschat Enzzo, Appels en peren.
Mijn in gehuurde werknemers zijn 100% vrij om te komen of te gaan, ik heb geen elke macht of zeggenschap over hun. Sterker nog ik schik me eigenlijk meer naar hun wensen, zolang dat te combineren is met de klanten.
Als burger is het een totaal omgekeerde verhaal.
Het is duidelijk dat ze Brussel en in Den Haag nooit genoeg geld en macht / controle hebben, of kan iemand mij een voorbeeld noemen dat het niet zo is?.
Ook de burger is 100% vrij om te gaan, maar ze gaan niet omdat het hier zo goed is in vergelijking met de rest van de wereld. Ze komen juist massaal hierheen :mrgreen:

Natuurlijk brengt macht meestal niet het beste in mensen naar boven, maar overdrijven is ook een vak. Velen willen het laten lijken of Halsema één of andere kwade heks uit Game of Thrones is, die met haar toverstok heel de wereld woke en groen dreigt te toveren. Zo gevaarlijk is ze echt niet.

Hetzelfde geldt voor de kritiek op Omtzigt: vooralsnog laat hij juist blijken een prima politicus te zijn. Hij haalt de krenten uit de pap die belangrijk waren voor zijn kiezers en blijft toch onderhandelen over een toekomst met voldoende ruimte voor ideeën van de andere partijen.
En laten we wel wezen: de meesten stemden op hem omdat hij zo'n goede luis in de pels is van de gevestigde orde. Nu laat hij zien dat hij dat zal blijven zijn voor de orde die zich nog gaat vestigingen. Hij blijft in ieder geval dicht bij zichzelf.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12727
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 17 mar 2024 10:45

Dat is wat ik altijd aangeef. het MOET zwart of wit tegenwoordig.
Dan is het of slecht of goed. Ik ben ook geen fan van Halsema, maar ze zal ongetwijfeld best een hoop goed doen.

Ik denk dat je echt naar ander bestuur moet kijken, weg van de media.
We zijn de hele dag bezig de media te woord te staan, flikker op!
Er wordt altijd iest tegen geworpen. Dan gebeurt er een keer iets positief en dan maken tientallen en weer iets negatief van.

Plaats reactie