Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mar 2024 08:03

JPAR schreef: 14 mar 2024 20:05
wasbeer2006 schreef: 14 mar 2024 19:40 Nou dat vind ik niet een heel best uitgangspunt voor het land.

Dan sta je eigenlijk achter de partijen die geen ministers willen leveren.
Ik vind dat nogal wat om als politicus het eigen (partij) belang boven dat van het land te zetten.

Die hopen straks dat het mis gaat en Wilders dan naar 10 zetels keldert, nou dat gaat gewoon niet gebeuren zolang de rest zich nog idioter gedraagt. Dat links zijn hele zielige slechte verleizers. Echt heel erg zielig vind ik dat, veel erger ken ik niet.

De uitslag zint je niet en dan probeer je eigenlijk de democratie af te breken en wil je het liefst zsm nieuwe verkiezingen.
Ik begrijp je betoog niet. Wat heeft links hiermee te maken?
4 rechtse partijen komen er niet fatsoenlijk uit en dat is uiteraard de schuld van links :?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mar 2024 08:11

mao schreef: 14 mar 2024 20:18 Ondertussen wrijft Halsema nog meer in de (schand) vlek

Halsema: demo bij Holocaustmuseum was spontaan, ingrijpen niet mogelijk en verantwoord

De demonstratie die zondagmiddag op de hoek van de Plantage Kerklaan bij de opening van het Holocaustmuseum plaatsvond, was vooraf niet aangemeld en ontstond spontaan. Volgens burgemeester Femke Halsema was er op dat moment geen reden om op basis van de Wet openbare manifestaties (Wom) in te grijpen.

https://www.at5.nl/artikelen/225619/hal ... erantwoord
Dus de Burgemeester van een grote stad heeft zelf zicht op alle huurcontracten die organisaties die subsidie ontvangen afsluiten? Bij ons in de gemeente in ieder geval niet en in Amsterdam wonen 20x zoveel mensen.

Hetzelfde geldt voor dat luchtdrukpistool van Hans Teeuwen. Is er al bewijs dat Halsema opdracht heeft gegeven voor dat huisbezoek? Meestal beslist de politie namelijk zelf over een dergelijk klein vergrijp. Het zou wat zijn als ze daar iedere keer voor naar de burgemeester moeten bellen. Het overgrote deel van de politie stemt overigens rechts.

Ik vind het wel een beetje kinderachtig worden, dat afzeiken.
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4700
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 mar 2024 08:18

Ernie C. schreef: 15 mar 2024 08:11

Hetzelfde geldt voor dat luchtdrukpistool van Hans Teeuwen. Is er al bewijs dat Halsema opdracht heeft gegeven voor dat huisbezoek? Meestal beslist de politie namelijk zelf over een dergelijk klein vergrijp. Het zou wat zijn als ze daar iedere keer voor naar de burgemeester moeten bellen. Het overgrote deel van de politie stemt overigens rechts.

Ik vind het wel een beetje kinderachtig worden, dat afzeiken.
Ik weet niet of het in Nederland ook zo is, maar in België is de Burgemeester de baas van de (lokale) politie.

Politieagenten stemmen inderdaad over het algemeen rechts-uiterst rechts. De politieleiding stemt dan weer voor het overgrote deel links.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 15 mar 2024 08:20

Ernie C. schreef: 15 mar 2024 08:03
JPAR schreef: 14 mar 2024 20:05
wasbeer2006 schreef: 14 mar 2024 19:40 Nou dat vind ik niet een heel best uitgangspunt voor het land.

Dan sta je eigenlijk achter de partijen die geen ministers willen leveren.
Ik vind dat nogal wat om als politicus het eigen (partij) belang boven dat van het land te zetten.

Die hopen straks dat het mis gaat en Wilders dan naar 10 zetels keldert, nou dat gaat gewoon niet gebeuren zolang de rest zich nog idioter gedraagt. Dat links zijn hele zielige slechte verleizers. Echt heel erg zielig vind ik dat, veel erger ken ik niet.

De uitslag zint je niet en dan probeer je eigenlijk de democratie af te breken en wil je het liefst zsm nieuwe verkiezingen.
Ik begrijp je betoog niet. Wat heeft links hiermee te maken?
4 rechtse partijen komen er niet fatsoenlijk uit en dat is uiteraard de schuld van links :?
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze bewindslieden leveren. Ze willen eigenlijk een oppositie kabinet. Bewindslieden van partijen als GroenLinks-PVDA, D66 en CDA waarvan ze jaren hebben geroepen dat ze weg moeten. Nu willen ze vanuit de kamer die ministers en staatssecretarissen aansturen. Het wordt een herhaling van de gedoogconstructie uit het verleden met de PVV. Gert Leers moest doen wat Wilders vanuit de kamer en via Twitter riep. Heel flauw dat ze daar niet aan meewerken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mar 2024 08:22

Ernie C. schreef: 15 mar 2024 08:11 Is er al bewijs dat Halsema opdracht heeft gegeven voor dat huisbezoek? M
Ik ga er vanuit van niet. Ze was wel gek om de aandacht er nog eens extra op te vestigen.
Maar dat de politie zich volslagen belachelijk maakt door met 6 man naar Hans Teeuwen te gaan zijn we het toch wel een beetje mee eens? Dat had ook met 1 auto gekund.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mar 2024 08:46

daniel1975 schreef: 15 mar 2024 08:22
Ernie C. schreef: 15 mar 2024 08:11 Is er al bewijs dat Halsema opdracht heeft gegeven voor dat huisbezoek? M
Ik ga er vanuit van niet. Ze was wel gek om de aandacht er nog eens extra op te vestigen.
Maar dat de politie zich volslagen belachelijk maakt door met 6 man naar Hans Teeuwen te gaan zijn we het toch wel een beetje mee eens? Dat had ook met 1 auto gekund.
Waarschijnlijk wilden ze alle 6 Hans Teeuwen een keer ontmoeten ;) .

(En zijn er die dag blijkbaar geen fietsen gestolen o.i d.)
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 15 mar 2024 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mar 2024 08:53

lugosi schreef: 15 mar 2024 08:18
Ernie C. schreef: 15 mar 2024 08:11

Hetzelfde geldt voor dat luchtdrukpistool van Hans Teeuwen. Is er al bewijs dat Halsema opdracht heeft gegeven voor dat huisbezoek? Meestal beslist de politie namelijk zelf over een dergelijk klein vergrijp. Het zou wat zijn als ze daar iedere keer voor naar de burgemeester moeten bellen. Het overgrote deel van de politie stemt overigens rechts.

Ik vind het wel een beetje kinderachtig worden, dat afzeiken.
Ik weet niet of het in Nederland ook zo is, maar in België is de Burgemeester de baas van de (lokale) politie.

Politieagenten stemmen inderdaad over het algemeen rechts-uiterst rechts. De politieleiding stemt dan weer voor het overgrote deel links.
Nu heb ik er toevallig een paar in de familie, hoog in de korpsleiding van Amsterdam en die zijn niet links.

En dat je eindverantwoordelijkheid draagt, wil natuurlijk niet zeggen dat je alles moet weten wat er in een stad van bijna 1 miljoen inwoners en 20.000 ambtenaren gebeurt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mar 2024 09:36

[flauweinkopper]dat politiemensen gemiddeld rechts stemmen, heeft zeker een reden?[/flauweinkopper]
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mar 2024 09:51

daniel1975 schreef: 15 mar 2024 09:36 [flauweinkopper]dat politiemensen gemiddeld rechts stemmen, heeft zeker een reden?[/flauweinkopper]
Zo flauw is dat niet. Ik denk dat je van werken bij de politie niet heel veel vertrouwen krijgt in een bepaald deel van de bevolking en om het goed te doen ook een zeker vertrouwen moet hebben in repressie, anders hou je het niet vol. Gelukkig zijn het bij de politie ook maar mensen. Ik kan daar dus best vrede mee hebben.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12665
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 mar 2024 14:11

Dat merk ik ook. Ik heb wat familie bij de belastingdienst, daar schrik ik soms echt van.
Ook tov bv de toeslagen affaire.

Maar het zal ook niet geheel onterrecht zijn.

We kunnen het zelf ook zien in opsporing verzocht en bureau 010.
Was gisteren in onze sportschool, die zeggen heerlijk week zo, helemaal geen gezeik overdag. Dat is toch wel triest dat ze dat merken.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4700
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 15 mar 2024 19:36

Ernie C. schreef: 15 mar 2024 09:51 .............en om het goed te doen ook een zeker vertrouwen moet hebben in repressie, anders hou je het niet vol. .........
Ik weet niet of het in Nederland ook zo is, maar als de politie in Belgie te hard blaast naar een verdachte, arrestant, ..... dan heeft ie gegarandeerd een (intern) onderzoek en al dan niet een proces aan zijn been.
Zelfs een verdachte achtervolgen kan zomaar niet, stel dat de verdachte valt en zich bezeert dan is het de schuld van de politie en wordt die op z'n minst burgerrechtelijk verantwoordelijk gesteld. Strafrechtelijk kan ook zo blijkt uit recente uitspraken.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8018
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 mar 2024 19:49

In Nederland gaat het inderdaad ook die kant op ja. Of eigenlijk is het al zo.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie