Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

RouteYou ervaringen

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 13 mar 2024 12:10

Stuitte toevallig op www.RouteYou.com , een site waar je kennelijk ook routes kunt maken voor wielrennen, mountainbiken en gravelen. Moet zeggen dat deze in eerste instantie er toch erg interessant uitziet. De site genereert met het gemak een diversiteit aan rondjes of of a->b routes. Valt me op dat de routes niet alleen de standaard knooppunten volgt. Er lijkt dus wat meer intelligentie achter te zitten.

Nu ben ik pas verhuisd en kan de kwaliteit van de routes nog niet zo beoordelen (door te vergelijken met mijn ervaringen). Ben benieuwd wat anderen van deze site vinden. Komen de routes die het genereert een beetje overeen met wat naar jullie ervaring interessante routes zijn?

prjz
Forum-lid
Berichten: 1512
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 13 mar 2024 15:15

Ken je Judise, helemaal gratis en perfect. Nou ja gratis, ik geef de ontwikkelaar één keer per jaar een bedrag.
prj

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 14 mar 2024 09:39

Goeie!

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 15 mar 2024 00:10

Net even een aantal routes laten genereren op RouteYou. De voorgestelde routes zagen er niet erg aantrekkelijk uit. Wanneer ik naar routes in de buurt zoek dan vind ik genoeg gpx-en die je in RouteYou of Judise zou kunnen importeren. Bij Judise vind ik het gemak waarmee ik een bestaande route aanpas prettig. Heb ik bij RouteYou niet geprobeerd.
Omdat je pas verhuisd bent zou ik op zoek gaan naar bestaande routes en die eventueel wat aanpassen. Je kunt dan ook op Komoot of Wikiloc zoeken. Wanneer je wat meer bekend bent dan kun je nog altijd routes laten genereren door RouteYou of Judise.

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 15 mar 2024 12:26

Thx. Dat is inderdaad wat ik nu doe: bestaande routes importeren en dan aan passen in Komoot. Pluk ze nu van de site van een wielrenvereniging (Adelaars in Apeldoorn). Die hebben veel routes en op zich interessant, maar ik merk dat die routes veelal afgestemd zijn op groepen. Daardoor mis je net de meer idyllische paadjes en zit je toch vaak ook langs N wegen te peddelen.

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 16 mar 2024 00:53

En als je nou eens zoekt op wielrennen apeldoorn gpx? Ik heb er een aantal gevonden en in Judise geïmporteerd. Wanneer je met de PDOK luchtfoto laag kijkt dan ziet dat er toch best wel goed uit naar mijn idee. En wanneer je gravel aan de zoekopdracht toevoegt dan vind je helemaal leuke routes.
Ik geloof dat ik maar eens een paar dagen een huisje daar in de buurt huur.

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 17 mar 2024 11:34

Zeker, erg mooie routes hier. Vooral gravel. Maar ben nog aan het ontdekken. Hoewel bijna allemaal mooie routes, de ideale trainingsrondjes heb ik nog niet gevonden. Stel ook best hoge eisen aan mijn trainingsrondjes. Moeten snel zijn, mooi en niet saai, veilig en weinig passages door bebouwde kom. Vanuit mijn ervaring weet ik dat dit een tijdje duurt voordat je dergelijke rondjes hebt gevonden/samengesteld.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1507
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 17 mar 2024 11:44

prjz schreef: 13 mar 2024 15:15 Ken je Judise, helemaal gratis en perfect. Nou ja gratis, ik geef de ontwikkelaar één keer per jaar een bedrag.
Ben zelf groot fan van Brouter.de (https://brouter.de/brouter-web).
Waarom zou je een betaalde dienst afnemen als de gratis versie beter is? Duitse ingenieurs kunnen niet verslagen worden op gebied van kennis en kunde.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27615
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mar 2024 14:42

De laatste keer dat ik Brouter probeerde kon je nog altijd niet de routing uitzetten. Is dat inmiddels verbeterd?

En meerdere routes tegelijk in één scherm, dat kan? Dat is namelijk hét grote pluspunt van Judise.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1507
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 17 mar 2024 14:52

Nee, dat is er allemaal niet. Gewoon een route plotten op een kaart.
hun fietsen.

abdr
Forum-lid
Berichten: 581
Lid geworden op: 09 mar 2019 14:16

abdr 17 mar 2024 17:05

havana schreef: 17 mar 2024 14:42 De laatste keer dat ik Brouter probeerde kon je nog altijd niet de routing uitzetten. Is dat inmiddels verbeterd?

En meerdere routes tegelijk in één scherm, dat kan? Dat is namelijk hét grote pluspunt van Judise.
Rechte lijnen zetten doe je met de rechte lijnen tool, in de toolbalk links tweede onder het vergrootglas, onder de pen.

Bovenaan in het menu "Load" -> "Load tracks" kan je meerdere routes als achtergrond laden. Met "Load track as route" kan je een route opnieuw bewerken. Meerdere routes na elkaar laden met "Load track as route" maakt ze allemaal aan elkaar vast.

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 17 mar 2024 19:10

Judise is echt veel fijner als brouter hoor!

Plaats reactie