Ik moest het even opzoeken en zag dat Outbreak op hun website zelfs een plaatje heeft van een SL7 waarbij deze splitter onder de stuurpen zit:
Zo te zien lopen de kabels bij de SL8 nog hetzelfde of je nu de losse stuurpen of de volledige cockpit hebt.
Specialized
Hoe groot is zo'n splitter?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 mar 2024 17:51
Top, dat moet wel lukken zo te zien De splitter zelf is best compact: 29,8 x 29,9 x 21,5 mm.
De mijne heeft een los stuur/stuurpen en het lijkt me dat dit makkelijk moet passen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12665
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@Havana mooie fiets, gave kleur ook.
Wat vind je ervan tov van de Addict?
Wat vind je ervan tov van de Addict?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12665
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Opzich ben ik het daar voor een deel niet mee eens flightattendant is de vervanging voor brain. Bij een van de komende (beloofde) firmware opgrade kan het systeem zo gaan werken.daniel1975 schreef: ↑12 mar 2024 16:25 Geen Brain, maar Rockshox Flightattendant. Weer extra snufjes die de fiets duur en kwetsbaar maken. Je zou denken dat na alle brain-drama's ze een keer begrijpen dat dit allemaal niet nodig is.
Ow, oeps; even vergeten dat de Marketing afdeling belangrijker is dan de R&D.
In eerste instantie is het FA gedeelte alleen een elektrische bediende 3pos hendel.
Met later veel mogelijkheden.
Ik zie ook een veel minder kwetsbaar systeem gezien de techniek hetzelfde is als de reverb axs.
Die blijven ook gewoon heel.
Dit kan best een mooi systeem zijn.
Wel eens dat een lockout op bepaalde fully,s amper meer nodig is. bv mijn eigen scalpel.
Maar ga je naar de 120mm is een 3pos wel weer aan te raden. Volledig open fietsen is met die 120mm fietsen niet heel
lekker. Bv met de spark.
Bij een fully ben je heel erg afhankelijk van de geo hoe deze op trappen reageert. Dat is echt een wereld van verschil,
Ik heb helemaal niets met het merk speci, maar dit is wel een hele mooie fiets.
Allereerst de min of meer objectieve verschillen:Wat vind je ervan tov van de Addict?
- spacers / balhoofd is bij SL8 stukken mooier (minder lomp) dan bij de Addict. Nu rijd ik op beide fietsen zonder spacers, maar dit is wel goed om te noemen.
- geo is grotendeels gelijk
- de bovenbuis Specialized is aanzienlijk dunner dan die van de Addict, waar ik met mijn knieën tegenaan kom (heel irritant). Ook hier verkies dus de SL8.
- BB is een BSA bij Spesh versus een BB86 bij Scott, ook hier dus weer een paar bonuspunten voor de SL8.
- Gewicht van de gewone (non S-works) SL8 is 785 gr voor een 56, de Scott weegt 850 gr.
- Kabels zijn bij de Scott helemaal weggewerkt terwijl ze bij de Spesh toch nog een heel klein beetje zichtbaar zijn onder het stuur. Dit is ook zo als je kiest voor de compleet geïntegreerde cockpit van Roval (die ik niet heb). Dus punten voor de Scott hier.
Dan de dingen die minder objectief zijn
- Stijfheid ongeveer gelijk.
- De Spesh rijdt wat nerveuzer / directer dan de Scott, die wat luier is. Mijn maat 58 is gelukkig minder nerveus dan de 56 die ik bij lancering reed (die vond ik echt te nerveus). Wat je fijn vindt is een kwestie van smaak, ik prefereer het directe van de SL8 wel.
- De Scott is iets comfortabeler, al moet ik de wielen nog uitwisselen om te checken of het daaraan ligt. Wel zijn banden en bandendruk gelijk.
De rest van de fiets is quasi gelijk (groep, zadel, banden, enz.) dus daarover kan ik weinig zeggen. Onder de streep kies ik zonder twijfel voor de SL8, maar ik geef toe dat ik gekleurd ben. En daarbij: het gaat om kleine verschillen de Scott rijdt ook echt meer dan prima!
En oh ja P.S.
- iedere trap is raak
- stijf maar toch comfortabel
- 2 km/uur harder dan mijn oude
- staat zijn mannetje in de afdaling
- gooi en smijt fiets
- enz.
Ja die kleur is echt heel vet. Maar dat is die blauw/zwart Scott met spikkel zeker ook !!