Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2024

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4796
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 10 mar 2024 18:03

Enzzo schreef: 10 mar 2024 17:30 Ach ja we zitten nog in de leerfase hè.
......
Dat kan, ik begrijp dat ook van hem. Vindt de uitleg van zijn team en coach Klaas Lodewyck eerder een probleem. Zij zouden op zo'n moment wel moeten ingrijpen, wat Klaas tegensprak. (DeCauwer was dan weer van mening dat Klaas zich vergiste)
Is die Klaas wel de juiste man vraag ik me dan af, vrij jong en als renner: ik weet niet of hij een belangrijke rol speelde ten tijde van Cadel. (tijdens zijn Tourzege was hij er nog niet bij meen ik me te herinneren).
Het is duidelijk geen Bruyneel.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16381
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 mar 2024 18:07

lugosi schreef: 10 mar 2024 17:10
Ernie C. schreef: 10 mar 2024 15:03 Als de jury door de vingers ziet dat Jorgenson zijn handen net even in de tijdrithouding had wordt Remco weer geklopt door een knecht van Vingegaard en blijkt Visma een goede deal gemaakt door Roglic voor hem in te ruilen.
Dromen mag, dat houdt het leven spannend. :D

Ik wacht nog even om Roglic af te schrijven, we zijn nog maar begin maart. Ik zag een zeer vrolijke Roglic deze PN, bij Jumbo heb ik hem nooit zo gezien, zelfs niet tijdens zijn succesdagen. Misschien toch niet echt een domineeszoon.
Ik denk dat ze voor het salaris van Roglic zowel Jorgenson als Uyttebroeck hebben rondrijden. Laat die twee dit jaar nog een beetje minder zijn dan Roglic, het zijn er wel twee en Jorgenson heeft laten zien ook van grote waarde te zijn in het Vlaamse werk. Tel daar de houdbaarheidsdatum bij op en tel uit je winst.
Campagnolo Ultra Dork

pino
Forum-lid
Berichten: 3541
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 10 mar 2024 18:08

Remco fietst heel hard, maar een cursus wielrennen van een geslepen ervaringsdeskundige kan hij nog wel gebruiken.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38165
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 mar 2024 18:10

In heel zijn doen en laten zie je dat het niet de slimste is. Bij het uitdelen van de fysieke mogelijkheden stond hij duidelijk vooraan, maar qua gogme was hij daardoor achteraan de rij.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5720
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 mar 2024 18:30

daniel1975 schreef: 10 mar 2024 18:10 In heel zijn doen en laten zie je dat het niet de slimste is. Bij het uitdelen van de fysieke mogelijkheden stond hij duidelijk vooraan, maar qua gogme was hij daardoor achteraan de rij.
Liever iemand die niet de slimste is of lijkt maar op het gevoel en met durf wil fietsen dan een plakjanus zoals Roglic die tijdens een rit nooit meer dan 500m lang initiatief neemt. Als je Remco's palmares al ziet zal hij toch nog zo dom niet zijn of koersen. Met topfavoriet Roglic en nog een paar andere favorieten in je wiel ga je toch niet op ieders wiel springen die demarreert en dan het risico lopen van zelf op een counter van Roglic te lopen? Dat was pas dom geweest. Van Aert gaat zelf met Mathieu bij hem toch ook niet op ieders wiel gaan springen die demarreert tijdens een RVV?
Probleem was dat hij geen ploegmaat meer bij zich had en hij dacht dat hij het SAMEN met Roglic en Vlasov wel zou klaren. En ook zal hij onderschat hebben dat hij heel het gewicht van de koers op zich zou krijgen alhoewel er nog beter geklasseerd stonden dan hem.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5471
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 10 mar 2024 18:48

Ik vind Jorgensen de verdiende winnaar. Hij heeft er ook voor gereden. Niet verzaakt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5720
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 mar 2024 18:54

JPAR schreef: 10 mar 2024 18:48 Ik vind Jorgensen de verdiende winnaar. Hij heeft er ook voor gereden. Niet verzaakt.
Zeker vandaag heeft hij zich de verdiende winnaar getoond.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38165
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 mar 2024 19:00

fiedoo schreef: 10 mar 2024 18:30
Als je Remco's palmares al ziet zal hij toch nog zo dom niet zijn of koersen.
Bewijs dat hij vooraan stond bij het uitdelen van de fysieke mogelijkheden ;-)

Let wel, ik heb echt respect voor zijn palmeres hoor. Maar slim kun je hem niet echt noemen als het gaat om koersen of communiceren.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5720
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 mar 2024 19:11

daniel1975 schreef: 10 mar 2024 19:00
fiedoo schreef: 10 mar 2024 18:30
Als je Remco's palmares al ziet zal hij toch nog zo dom niet zijn of koersen.
Bewijs dat hij vooraan stond bij het uitdelen van de fysieke mogelijkheden ;-)

Let wel, ik heb echt respect voor zijn palmeres hoor. Maar slim kun je hem niet echt noemen als het gaat om koersen of communiceren.
Communiceren met takt is zeker zijn sterkste punt niet :lol: maar wat noem je dan slim koersen? Zoals hier eergisteren op iedere vluchter reageren en dan op een counter lopen van Roglic? Wist jij op voorhand dat Roglic door het ijs zou zakken? Was de move van Pogacar in de Strade zo slim? Maar hij wint wel. Is wat Mathieu allemaal uithaalt zo slim? Maar ze winnen wel heel veel en veel mooie koersen. Zouden ze evenveel ,meer of minder winnen als ze anders koersen? Weet jij het antwoord?
Ik weet wel dat ik voor alle drie hun prestaties en vooral de manier waarop warm loop.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8332
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 mar 2024 19:58

pino schreef: 10 mar 2024 18:08 Remco fietst heel hard, maar een cursus wielrennen van een geslepen ervaringsdeskundige kan hij nog wel gebruiken.
Ik zeg: jose de cauwer!! Die weet wel hoe hij iemand wat leper kan maken ;)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

pino
Forum-lid
Berichten: 3541
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 10 mar 2024 20:02

Enzzo schreef: 10 mar 2024 19:58
pino schreef: 10 mar 2024 18:08 Remco fietst heel hard, maar een cursus wielrennen van een geslepen ervaringsdeskundige kan hij nog wel gebruiken.
Ik zeg: jose de cauwer!! Die weet wel hoe hij iemand wat leper kan maken ;)
Les 1: Hoe ontwikkel ik mijn gunfactor?
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1018
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 10 mar 2024 21:28

Je kan zeggen wat je wilt, maar de laatste drie etappes van P-N waren een stuk interessanter dan die van T-A (daar was Vingegaard gewoon te sterk voor de rest). Voornaamste conclusie die ik trek? Er zijn er een aantal die nog (een hoop) huiswerk hebben te doen voordat ze dit jaar aan een grote ronde beginnen
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Plaats reactie