Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote 'off topic' topic

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4507
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 20 feb 2024 15:54

Overigens valt het hardlopen (en ook fietsen) niet mee in de duinen momenteel. Op vele plaatsen staan de wegen en paden onder water.
PWN zou dus beter werk maken van het afsluiten van de paden, dan het beboeten om de meren te omzeilen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38856
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 feb 2024 16:30

Tegen deze bak met ellende, sorry regen, is niks te doen. Al 5 maanden bovengemiddelde neerslag is statistisch heel zeldzaam.
Kun je hier waterstof laden trouwens? :mrgreen:
Bijlagen
IMG_0354.jpeg
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4786
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 20 feb 2024 16:44

Dat Irene Schouten er mee stopt, das pas Jammer. ( Om meerdere reden )

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38856
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 feb 2024 16:51

Vind je?
Zag je van 5.000m afstand aankomen. De echte twinkeling in de ogen ontbrak al sinds vorig jaar.
Ze heeft een schitterende carriere op mogen bouwen, maar (geen populaire mening) wel op afstanden waar de concurrentie beperkt is. Tis geen 500-1000-1500m waar het niveau veel hoger ligt. En bij de marathons een van de weinige full time profs tussen de dames die gewoon een baan hebben.
Dat gezegd hebbende: mooi palamares, paar hele mooie dingen gedaan en verstandige beslissing als het hoofd niet meer wil. Toe aan de volgende levensfase.
Less is bore

pino
Forum-lid
Berichten: 3781
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 20 feb 2024 16:56

Dat hoofd bij de winst van Beune! Had zich een ander afscheid gewenst.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16575
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 feb 2024 17:11

daniel1975 schreef: 20 feb 2024 09:41 Helpt niet ben ik bang. Analfabetisme is onder hondenbezitters ook een groot probleem.
Als er een hond op het bordje staat, ga ik ervanuit dat de hond het bord moet lezen... :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4507
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 20 feb 2024 17:46

mao schreef: 20 feb 2024 16:44 Dat Irene Schouten er mee stopt, das pas Jammer. ( Om meerdere reden )
Kan aan mij liggen, maar er schaatsen mooiere vrouwen in het rond. Hetzij qua figuur, maar ook qua techniek.
(Als mede West-Fries, vind ik het dan wel weer een top vrouw)

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1688
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 20 feb 2024 18:31

daniel1975 schreef: 20 feb 2024 15:25 Waarom schrijft die boswachter dan wel een bon?

En even nieuwsgierig: waarom een wandelaar niet weren van een mtb-pad maar andersom wel? Zit daar iets van juridische onderbouwing/ondersteuning achter?
De eerste vraag kan ik niet beantwoorden, maar het verbaast me wel. Ik loop al een jaar of 15 mee in deze wereld en derhalve mag in het autoriteitsargument gebruiken ;)

De tweede vraag is eenvoudig te beantwoorden. Op de borden staan doorgaans de bekende teksten over zonsopkomst en zonsondergang en de aangelijnde honden. Voor wandelaars staat er 'vrij wandelen op wegen en paden'. Dat zijn dus alle paden, ook de ruiterpaden etc. Niet dat het persé leuk is, maar het is niet verboden. Op de MTB-routes op de Utr. Heuvelrug sturen we ze weg, of als het ouders/grootouders met kleine kinderen zijn dan helpen we ze naar een kruising, zodat ze er af kunnen. Ze vinden het zelf ook niet leuk en zijn er per ongeluk aanbeland.

Voor fietsers en ruiters staat er doorgaans dat ze alleen toegang hebben op fietspaden resp. ruiterpaden. Die moeten zich dus aan hun 'doelgroeppad' houden.

De juridische onderbouwing is als volgt: Artikel 461 bepaalt dat een terrein verboden toegang is voor eenieder, uitgezonderd gunsten die door de eigenaar van het terrein verleend worden.

Een BOA die een wandelaar een bekeuring geeft, omdat hij tijdens overstromingen op een voor hem niet toegestaan pad terechtkomt, heeft het wat mij betreft niet begrepen. Er is een groot grijs gebied waarin iets misschien formeel niet mag, maar waarvoor een BOA niet direct gaat schrijven, maar bijv. een waarschuwing geeft, uitleg geeft of iemand registreert met de toezegging dat een tweede overtreding wel bekeurd wordt.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 feb 2024 19:18

Dat lijkt me een hele redelijke aanpak!! Probleem met BOA’s is vaak dat ze nogal rigide met de regels omgaan. De goede niet ten nadele uiteraard
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2363
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 20 feb 2024 19:35

Ter aanvulling op bovenstaande reacties... Het gaat hier om een uitgedeelde boete in het Noordhollands Duinreservaat. Bij betreffende duiningangen staat op de algemene info-borden o.a. dat je vrij kunt wandelen op wegen en paden. En dat fietsen op onverharde paden tot 10u30 toegestaan is, tenzij anders aangegeven (met fietsverbodsbordjes). Dat wandelen, hardlopen of fietsen op ruiterpaden verboden is, staat er inderdaad niet bij.

Nogal vreemd dan ook dat die hardlopers een bekeuring kregen voor zogezegd "het lopen op een ruiterpad". Bovendien nogal kinderachtig vanwege de begrijpelijke 'wateroverlast'-reden, zou je toch denken. Er staan momenteel immers wel heel veel paden diep onder water hier in de duinen.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1688
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 20 feb 2024 19:42

Enzzo schreef: 20 feb 2024 19:18 Dat lijkt me een hele redelijke aanpak!! Probleem met BOA’s is vaak dat ze nogal rigide met de regels omgaan. De goede niet ten nadele uiteraard
Ik ken een stuk of 15 groene BOA’s, stuk voor stuk redelijke mensen die heel veel te verduren krijgen en van alles naar hun hoofd geslingerd krijgen.
hun fietsen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5033
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 feb 2024 20:32

daniel1975 schreef: 20 feb 2024 16:30 Tegen deze bak met ellende, sorry regen, is niks te doen. Al 5 maanden bovengemiddelde neerslag is statistisch heel zeldzaam.
Kun je hier waterstof laden trouwens? :mrgreen:
Geen idee, maar de palen zijn alvast omgevallen :mrgreen:

Plaats reactie