Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 20 feb 2024 00:19

Grappig hoe fietsers onderling elkaar het leven zuur maken.
Ik heb eens naar de berichten van Lcsmet en Theo V gekeken, want ik kreeg het idee dat ze allebei trollen zijn. Zo heilig als zij zich voordoen kun je nooit zijn. Maar ze schrijven ook nog wel eens over andere zaken dan politiek en Geenstijl. Dus toch geen trollen.

En Jans, wie ben jij eigenlijk om vast te stellen dat jakkel jouw voorstel niet wil? Hij schrijft dat ze het hebben geprobeerd en dat het niet gaat. Dan is het wel behoorlijk arrogant om te concluderen dat hij niet wil.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2043
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 20 feb 2024 00:38

Mijn club laat de langzaamsten als eerste vertrekken.
De andere groepen kletsen iets langer en halen de langzamere groepen in.
Dit werkt prima en de groepsgrootte ligt op maximaal 16 personen.
Samenklonteren is er niet bij.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 20 feb 2024 06:38

Grote wielertochten blijven welkom in Vaals https://1limburg.nl/nieuws/2565907/grot ... m-in-vaals #1limburg

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37909
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 feb 2024 07:57

Met 1 grote tocht (>5000 fietsers) wordt dit alsnog een probleem. Van Vliet gaat overal roepen dat de AGR door moet gaan omdat anders de profversie omvalt.
En een ander instituut als Limburgs Mooiste zal ook de mooiste beklimmingen niet willen laten schieten.

https://nos.nl/l/2509612

Edit: zie dat het artikel hierboven van 1limburg genuanceerder is.
Less is bore

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5769
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 20 feb 2024 08:08

jandoedel schreef: 20 feb 2024 00:19
Ik heb eens naar de berichten van Lcsmet en Theo V gekeken, want ik kreeg het idee dat ze allebei trollen zijn. Zo heilig als zij zich voordoen kun je nooit zijn. Maar ze schrijven ook nog wel eens over andere zaken dan politiek en Geenstijl. Dus toch geen trollen.
Ooh, ik ben zeker geen heilige.
Ook ik rij wel eens door rood.
Of steek schuin over.
Maar wel als er niemand dichtbij is die daar hinder van kan onder vinden.
Ik probeer echt niemand 'overlast' te bezorgen als ik op de fiets zit.
Tuurlijk wil ik mijn gemiddelde hoog houden maar niet tegen alle regels in.
Maar ik ben ook automobilist en ik heb er een hekel aan als ik last heb van lui die zich niet aan de regels houden in het verkeer.
Of dit nu autorijders, fietsers of voetgangers zijn.
En ik schijt er balen van als ik weer ergens in een discussie hoor hoe erge 'klootzakken' wielrenners wel niet zijn.
Dan voel ik me aangesproken voor iets wat ik. in mijn ogen, niet ben.
En hoewel ik weet dat dit een discussie is die nooit een winnaar krijgt ga ik hem dan wel aan.

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 20 feb 2024 08:11

Uit De Limburger van vandaag:
"Hoewel Limburgs Mooiste en de Mergelland Heuvelland 2-daagse vanwege de hoge deelnemersaantallen feitelijk ook ingedeeld waren in die categorie 5, mogen ook deze tochten nu toch doorgang vinden. Vaals kijkt namelijk niet langer naar het totaal aantal deelnemers van die tochten, maar telt alleen de wielrenners die de lus door de gemeente Vaals nemen. Dat zijn er nu niet meer dan 5000 en dat mogen er ook niet meer worden. Jesse Linssen van Limburgs Mooiste reageerde voorzichtig optimistisch over de oplossing: „Voor dit moment kunnen we ermee leven. Maar in feite zijn we hoe dan ook een categorie-5-evenement. We zullen terug moeten naar de tekentafel.” Vastgelegd is ook dat de Volta Limburg Classic (met minder dan duizend deelnemers) doorgang mag vinden. In feite verandert er nu niets ten opzichte van de situatie zoals die was."

Ik begrijp alleen de uitspraak van Jesse Linssen niet waarin hij zegt dat ze voor LM terug moeten naar de tekentafel.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16309
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 feb 2024 09:14

bakboord1 schreef: 20 feb 2024 00:38 Mijn club laat de langzaamsten als eerste vertrekken.
De andere groepen kletsen iets langer en halen de langzamere groepen in.
Dit werkt prima en de groepsgrootte ligt op maximaal 16 personen.
Samenklonteren is er niet bij.
En zo kan het dus ook :like: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8408
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 feb 2024 09:23

bakboord1 schreef: 20 feb 2024 00:38 Mijn club laat de langzaamsten als eerste vertrekken.
De andere groepen kletsen iets langer en halen de langzamere groepen in.
Dit werkt prima en de groepsgrootte ligt op maximaal 16 personen.
Samenklonteren is er niet bij.
Ik begrijp de "techniek" niet, en groepen van 16 man vind ik nog steeds veel te groot, maar er is in ieder geval actie ondernomen om het niet volledig uit de hand te laten lopen qua grootte.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1219
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 20 feb 2024 10:02

Jans schreef: 20 feb 2024 09:23
bakboord1 schreef: 20 feb 2024 00:38 Mijn club laat de langzaamsten als eerste vertrekken.
De andere groepen kletsen iets langer en halen de langzamere groepen in.
Dit werkt prima en de groepsgrootte ligt op maximaal 16 personen.
Samenklonteren is er niet bij.
Ik begrijp de "techniek" niet, en groepen van 16 man vind ik nog steeds veel te groot, maar er is in ieder geval actie ondernomen om het niet volledig uit de hand te laten lopen qua grootte.
Mogen ze dan zo verder doen of loopt het nog steeds volledig uit de hand qua grootte ?
Wel duidelijk zijn als je gaat zeggen hoe andere mensen zich moeten gedragen in jouw ideale wereld. ;)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8408
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 feb 2024 10:17

dwangarbeider schreef: 20 feb 2024 10:02
Jans schreef: 20 feb 2024 09:23
bakboord1 schreef: 20 feb 2024 00:38 Mijn club laat de langzaamsten als eerste vertrekken.
De andere groepen kletsen iets langer en halen de langzamere groepen in.
Dit werkt prima en de groepsgrootte ligt op maximaal 16 personen.
Samenklonteren is er niet bij.
Ik begrijp de "techniek" niet, en groepen van 16 man vind ik nog steeds veel te groot, maar er is in ieder geval actie ondernomen om het niet volledig uit de hand te laten lopen qua grootte.
Mogen ze dan zo verder doen of loopt het nog steeds volledig uit de hand qua grootte ?
Wel duidelijk zijn als je gaat zeggen hoe andere mensen zich moeten gedragen in jouw ideale wereld. ;)
Het is toch niet van belang wat ik, of ieder ander vindt, als je andere "discussies" leest, kun je toch niet anders concluderen dat ook na een half jaar of langer hele lange epistels schrijven nog niet ziet dat mensen hun mening bijstellen. Ik neem aan dat je door hebt dat ik het Politiek topic bedoel.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1274
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 20 feb 2024 10:41

Wij doen het al tientallen jaren op de manier zoals ik eerder heb geschreven en dat werkt uitstekend.
Bij opsplitsing in meerdere groepen heeft iederen groep een wegkapitein en die bepaald als er te kort op de voorgaande groep wordt gereden dat het het tempo wordt aangepast. Koffie drinken doen we allemaal samen en daarna gaan we weer op dezelfde manier op pad.
Samen uit samen thuis. In de weekenden mijden we fetspaden op toeristische routes bijv. de Sallandse Heuvelrug of dergelijke om niemand te ergeren. Bij passeren geven we aan hoeveel er nog komen, gaat prima, horen nooit een onvertogen woord en iedereen blij :lol: .
...

1094
Forum-lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 20 feb 2024 10:59

Wat mij overigens logischer lijkt is de snelle groep eerst te laten starten

Plaats reactie