Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 18 feb 2024 10:31

De problemen ziet iedereen, maar de visie op de oplossing is heel anders. Mijns inziens vergroot de 'oplossing' zoals PVV c.s. echter de problemen, omdat het achterliggend niets daadwerkelijk oplost

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 18 feb 2024 10:50

nijkie schreef: 18 feb 2024 10:12 Ik vraag mij af wie wil in de toekomst nog bij de Politie of een relevant beroep wil werken als het zo doorgaat in dit land.
Misschien is etnisch profileren, gedaan door een politieman m/v met min of meer dezelfde etniciteit, een bescheiden begin van de oplossing. Dat scheelt weer de racisme-kaart in voorkomende gevallen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13146
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 18 feb 2024 10:52

kxlight schreef: 18 feb 2024 09:54
Fietsgenieter schreef: 18 feb 2024 09:18 'verdienmodel' is natuurlijk klinkklare onzin. Even voor de goede orde: niemand wil meer vluchtelingen. Niemand. Links niet, rechts niet, zelfs Stichting Vluchtelingenwerk niet.
Mwooaaa. Familie Van der Valk denkt daar wel anders over hoor. :mrgreen:

https://www.welingelichtekringen.nl/eco ... chtelingen
Het gaat erom dat er mensen bij het coa werken en ook andere instanties die het instant houden.
Komen er geen vluchtelingen zijn die mensen hun baan kwijt.

Wat denk je van de Jumbo en de Shell, die zij alleen maar gebaad bij meer mensen in NL.
Hoe meer mensen hoe meer ze verkopen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13146
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 18 feb 2024 10:56

Vicenza schreef: 18 feb 2024 10:31 De problemen ziet iedereen, maar de visie op de oplossing is heel anders. Mijns inziens vergroot de 'oplossing' zoals PVV c.s. echter de problemen, omdat het achterliggend niets daadwerkelijk oplost
Dat denk ik ook.

De PVV wil de grens dicht, nou ik denk dat dat iedereen wil.
Dus daar zijn wel snel uit.

Maar dan kan je niet ook de ontwikkelings hulp stoppen. Want dan komen er nog meer deze kant op.

Hetzelfde met de steun aan Oekraine, als je die stopt komen er straks ook vluchtelingen uit andere landen die Rusland gaat aanvallen. Dus met dat beleid wordt de instroom alleenmaar erger.

Ik denk dat de PVV stemmer dat vaak niet door heeft en dat is ook allemaal best lastige materie. Ik snap heel goed dat er veel mensen op de PVV hebben gestemd, want uit andere hoeken komt de oplossing ook niet.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 18 feb 2024 11:31

Vicenza schreef: 18 feb 2024 10:31 De problemen ziet iedereen, maar de visie op de oplossing is heel anders. Mijns inziens vergroot de 'oplossing' zoals PVV c.s. echter de problemen, omdat het achterliggend niets daadwerkelijk oplost
Ik dacht dat inderdaad ook...

Maar jarenlang is er niets aangedaan door de zittende macht. Nu huilen ze mee omdat de pvv en overal in Europa de rechtse partijen verkiezingen winnen.

En als er dan verkiezingen zijn dan mag een ieder zijn democratische stem gebruiken. De één stemt op basis van gevoel, de ander op stemwijzers, de derde vanwege een mooie verkiezings show, de vierde omdat het vertrouwd voelt en de vijfde een protest stem. Mooi dat het kan in een democratie! En zijn er teveel smaakjes... Dan staan we even stil ipv doorgaan in één richting. Ongeacht of die richting goed of fout is, want dat weet je achteraf pas.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16575
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 feb 2024 11:46

Ik weet niet of het zo mooi is dat vrijwel niemand stemt om de inhoud van het partijprogramma en de gevolgen (op de langere termijn) daarvan.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16575
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 feb 2024 12:02

wasbeer2006 schreef: 18 feb 2024 10:56
Vicenza schreef: 18 feb 2024 10:31 De problemen ziet iedereen, maar de visie op de oplossing is heel anders. Mijns inziens vergroot de 'oplossing' zoals PVV c.s. echter de problemen, omdat het achterliggend niets daadwerkelijk oplost
Dat denk ik ook.

De PVV wil de grens dicht, nou ik denk dat dat iedereen wil.
Dus daar zijn wel snel uit.

Maar dan kan je niet ook de ontwikkelings hulp stoppen. Want dan komen er nog meer deze kant op.

Hetzelfde met de steun aan Oekraine, als je die stopt komen er straks ook vluchtelingen uit andere landen die Rusland gaat aanvallen. Dus met dat beleid wordt de instroom alleenmaar erger.

Ik denk dat de PVV stemmer dat vaak niet door heeft en dat is ook allemaal best lastige materie. Ik snap heel goed dat er veel mensen op de PVV hebben gestemd, want uit andere hoeken komt de oplossing ook niet.
Volgens mij wil vrijwel niemand de grens dicht. Iedereen wil minder vluchtelingen maar met vrij verkeer van personen binnen de EU en het gegeven b.v. de Spaans landbouw draait op vluchtelingen en Italië ook met extreemrechts aan de macht de instroom niet kan verminderen, is dat niet iets dat je zomaar even oplost. Zolang ze Europa binnenkomen, komen ze ook hierheen. Een 'Deens model' gaat daar ook niks aan veranderen. Dat werkt op kleine schaal, bij een land waar relatief weinig familie en vrienden wonen uit desbetreffende landen. Nederland zal aantrekkingskracht blijven houden, temeer omdat alle landen strenger gaan worden en daarmee vervalt de factor 'keuze voor de minder strenge landen' grotendeels.

Je kunt dit alleen Europees oplossen en een anti-EU partij is dus eerder een stap verder van huis.
Campagnolo Ultra Dork

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 18 feb 2024 12:04

Ernie C. schreef: 18 feb 2024 11:46 Ik weet niet of het zo mooi is dat vrijwel niemand stemt om de inhoud van het partijprogramma en de gevolgen (op de langere termijn) daarvan.
Dat vind ik ook. Noem mij een idioot maar ik stem vaak op partijprogramma's die voor mij persoonlijk nadelig zijn, maar beter voor land, klimaat, economie en toekomst. Een goed politicus neemt namens ons verstandige en moeilijke beslissingen, en die hoeven zeker voor jou persoonlijk niet gunstig te zijn. Politici die alleen maar herhalen wat hun kiesvolk wil horen, zijn alleen uit op macht, de toekomst mag sterven.
Kijk nou, spreek ik me nu uit tegen populisme?

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 18 feb 2024 12:05

En daarna: +1

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16309
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 feb 2024 12:24

Fietsgenieter schreef: 18 feb 2024 10:10 Het grote nadeel van etnisch profileren: de eerlijke, hardwerkende Marokkaan die na jaren sappelen eindelijk een mooie auto kan kopen, wordt dan steeds aangehouden. .............
Ik denk dat de politie echt wel het verschil ziet tussen een crimineel en de hardwerkende, al dan niet met een kleurtje, medeburger .
Maar kijk maar na, elke keer als zo'n al dan niet kleine crimineel wordt gestopt zegt deze dat hij er "zomaar" wordt uitgeplukt en onschuldig is.

Het zou mooi zijn als we met zijn allen iets meer vertrouwen in de politie zouden hebben in plaats van dat ze steeds maar aan de schandpaal gezet worden.

En de rellende XR, boer, betoger, ... moeten we aanpakken maar we moeten er toch de ellende uit een ander werelddeel niet bijnemen, die ambrasmakers stuur je terug naar waar ze van komen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 18 feb 2024 12:35

Nou lcsmet, daar ben ik het in grote lijnen wel mee eens. Maar de betreffende ambrasmakers ( mooi, voor mij onbekend woord) zijn wel vaak hier, of bij jullie, geboren. Die zijn ons eigen probleem. Maar als de wieg in het buitenland staat dan mag men ook daar amok gaan maken en ter plaatse de gevolgen dragen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16309
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 feb 2024 12:40

Fietsgenieter schreef: 18 feb 2024 12:35 ......... ambrasmakers ( mooi, voor mij onbekend woord) ............
Het woord "ambras" is bij ons inderdaad meer gekend dan bij jullie.
Ruzie, amok is wel ongeveer hetzelfde.
Gangbaarheid
Het woord ambras staat in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Nederlandse Taalunie.
In onderzoek van het Centrum voor Leesonderzoek uit 2013 werd "ambras" herkend door:
30 % van de Nederlanders;
90 % van de Vlamingen.[5]
https://nl.wiktionary.org/wiki/ambras
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gesloten