Stages vs 4iiii
Ha,
Ik ben in overweging een powermeter aan te schaffen voor de racer.
Huidig crankstel is R8000, heb mij laten vertellen dat het nauwelijks opvalt R8000 vs R8100.
2 opties:
Stages R8000 vs 4iiii Ultegra R8100 Precision 3+
Prijs verschil is €30.
200(stages) vs 800(4iiii) batterij en find my apple.
Nauwkeurigheids verschil van 0,5% onderling is verwaarloosbaar ben ik van mening, zeker zolang je, je eigen vermogen met elkaar vergelijkt. Zeker op amateur/recreatief niveau.
Iemand ervaringen en/of aanbevelingen.
Sven
Ik ben in overweging een powermeter aan te schaffen voor de racer.
Huidig crankstel is R8000, heb mij laten vertellen dat het nauwelijks opvalt R8000 vs R8100.
2 opties:
Stages R8000 vs 4iiii Ultegra R8100 Precision 3+
Prijs verschil is €30.
200(stages) vs 800(4iiii) batterij en find my apple.
Nauwkeurigheids verschil van 0,5% onderling is verwaarloosbaar ben ik van mening, zeker zolang je, je eigen vermogen met elkaar vergelijkt. Zeker op amateur/recreatief niveau.
Iemand ervaringen en/of aanbevelingen.
Sven
Ik heb ze beide , en beide prima - zeker voor een amateur/ recreatief gebruik. Qua batterij heb ik meestal aan 1 à 2 stuks genoeg per jaar per fiets. Qua vermogens meters heb ik : Power2Max - Quarq - Stages en 4iiii en ik vind ze allemaal prima.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Wat voor slechte ervaringen heb je dan gehad? Ik heb namelijk geen slechte ervaringen, maar ik heb hem pas een half jaar.
Niet alleen optisch. Ook heeft de R8100 en andere q factor dan de 8000.
Ik zou dus voor de stages gaan.
Hier ervaring met een Stages left (Gen 3) op mijn Cannondale Scalpel.
Sinds een jaar last van vocht in de powermeter als ik de fiets heb gepoetst of onder vochtige omstandigheden heb gereden. Gevolg, compleet ridicule vermogenswaarden waar je niks aan hebt. Advies van stages is de 'droogprocedure' uit te voeren. Of drogen met een föhn of drie dagen in een warmte ruimte plaatsen. Dat lost het probleem inderdaad op tot de eerstvolgende keer dat er vocht bij komt.
De oorzaak is in mijn ogen een niet goed afsluitende cover. De rubber ring is wel heel erg dun en bij vervangen van de batterij wat moeilijk op zijn plek te krijgen. Mijn FM heeft er nu een andere ring in gedaan én wat extra vet ter afdichting. Ben benieuwd of dat gaat helpen.
Sinds een jaar last van vocht in de powermeter als ik de fiets heb gepoetst of onder vochtige omstandigheden heb gereden. Gevolg, compleet ridicule vermogenswaarden waar je niks aan hebt. Advies van stages is de 'droogprocedure' uit te voeren. Of drogen met een föhn of drie dagen in een warmte ruimte plaatsen. Dat lost het probleem inderdaad op tot de eerstvolgende keer dat er vocht bij komt.
De oorzaak is in mijn ogen een niet goed afsluitende cover. De rubber ring is wel heel erg dun en bij vervangen van de batterij wat moeilijk op zijn plek te krijgen. Mijn FM heeft er nu een andere ring in gedaan én wat extra vet ter afdichting. Ben benieuwd of dat gaat helpen.
Tweemaal gaf de 4iiii totaal ongelovige vermogenswaarden aan. Beide keren de pod vervangen. De service is wel top, was beide keren snel afgehandeld.
Klopt,zorg ook dat het veertje wat aan de onderzijde en de randzijde goed tegen de batterij aandrukt.Ik heb nu weer de goede waardes tussen de 860 en de 940.asmeets schreef: ↑15 feb 2024 08:13 Hier ervaring met een Stages left (Gen 3) op mijn Cannondale Scalpel.
Sinds een jaar last van vocht in de powermeter als ik de fiets heb gepoetst of onder vochtige omstandigheden heb gereden. Gevolg, compleet ridicule vermogenswaarden waar je niks aan hebt. Advies van stages is de 'droogprocedure' uit te voeren. Of drogen met een föhn of drie dagen in een warmte ruimte plaatsen. Dat lost het probleem inderdaad op tot de eerstvolgende keer dat er vocht bij komt.
De oorzaak is in mijn ogen een niet goed afsluitende cover. De rubber ring is wel heel erg dun en bij vervangen van de batterij wat moeilijk op zijn plek te krijgen. Mijn FM heeft er nu een andere ring in gedaan én wat extra vet ter afdichting. Ben benieuwd of dat gaat helpen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Bedankt voor al jullie reacties!
Als je op het www gaat lezen, vind je voor beiden versies wel iets,.. dat maakt het ook lastig.
Vaak worden ook alleen maar de negatieve bevindingen gedeeld op het www.
Uiteindelijk moet je met beiden merken maar net geluk hebben.
Als je op het www gaat lezen, vind je voor beiden versies wel iets,.. dat maakt het ook lastig.
Vaak worden ook alleen maar de negatieve bevindingen gedeeld op het www.
Uiteindelijk moet je met beiden merken maar net geluk hebben.
Wat bedoel je met Q factor?
Google : Q Factor racefiets.Sven2111 schreef: ↑15 feb 2024 14:44 Bedankt voor al jullie reacties!
Als je op het www gaat lezen, vind je voor beiden versies wel iets,.. dat maakt het ook lastig.
Vaak worden ook alleen maar de negatieve bevindingen gedeeld op het www.
Uiteindelijk moet je met beiden merken maar net geluk hebben.
Wat bedoel je met Q factor?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Q-factor voor de R8000 is, 146mm. Voor de R8100 dat 2mm meer. monteer je dus een R8100 op jou R8000 crankstel dan staat je linker crank 1mm meer naar buiten. Misschien valt het ook wel erg mee nu ik het zo opschrijf.Sven2111 schreef: ↑15 feb 2024 14:44 Bedankt voor al jullie reacties!
Als je op het www gaat lezen, vind je voor beiden versies wel iets,.. dat maakt het ook lastig.
Vaak worden ook alleen maar de negatieve bevindingen gedeeld op het www.
Uiteindelijk moet je met beiden merken maar net geluk hebben.
Wat bedoel je met Q factor?