Alles over vakanties op én met de fiets

Fiets meenemen in auto naar Spanje

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 feb 2024 15:34

Bedankt voor de tip René,ook handig om zo tijdens de Winter de fiets op te bergen .
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5973
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 11 feb 2024 15:37

Ik heb er 2 van ( al enkele jaren ) en ze zijn echt ideaal. Ook gooi ik zo 2 fietsen op het grote matras in de caravan als ik niet in de auto wil hebben.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

leinad
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 mar 2023 09:28

leinad 12 feb 2024 08:41

Even als vraag, waarom een blokje tussen de remmen als het wiel eruit is. Kan het kwaad als de rem wordt ingeknepen wanneer het wiel niet gemonteerd is. En hoe zit dit dan als je de fiets op de Tacx hebt staan?

1094
Forum-lid
Berichten: 1668
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 12 feb 2024 08:46

leinad schreef: 12 feb 2024 08:41 Even als vraag, waarom een blokje tussen de remmen als het wiel eruit is. Kan het kwaad als de rem wordt ingeknepen wanneer het wiel niet gemonteerd is. En hoe zit dit dan als je de fiets op de Tacx hebt staan?
Als je ze te ver indrukt dan gaan ze niet meer vanzelf terug

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 12 feb 2024 13:04

Ik ga naar Benijofar, vlakbij Rojales en Torrevieja, Costa Blanca Zuid. Wat betreft mijn fiets en welke ik ga meenemen...... aan de ene kant neem ik natuurlijk liever mijn Di2 fiets met schijfremmen mee maar aan de andere kant, mijn 2e fiets, een Stevens Ventoux uit 2011, volledig carbon en 10-speed is ook een superfiets en ik zit daar eigenlijk nog net ietsje beter op. Ben er nog niet uit maar weet in ieder geval dat het mogelijk is om die fiets gewoon mee te nemen. Allemaal reuze bedankt!

leon1
Forum-lid
Berichten: 3037
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 12 feb 2024 13:10

Daar heb ik ook wel eens gefietst. Niet de mooiste regio jammer genoeg. Rondom Embalse de la Pedrera is het wel leuk en vanuit San Miguel de Salinas naar Rebate is ook wel geinig. Maar dat is dan ook wel bijna alles. Puerto de Albatera is een van de weinige uitdagende klimmen in de buurt met een stuk van 13/14%.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 12 feb 2024 13:15

Er mankeert mijns inziens helemaal niets aan die regio bij de zoutmeren. En ik ga daar niet naartoe om te klimmen, wat dat betreft heb ik aan Zuid-Limburg waar ik woon genoeg en anders fiets ik richting Ardennen en Eifel, ook vlakbij. Het gaat er mij om dat ik in die 4 weken dat ik daar ben mijn conditie op peil kan houden. Ik heb 10 ritten gemaakt in Komoot welke ik in Komoot als ook in routeyou.com heb gevonden. Ik heb een Wahoo Roam V1 fietscomputer. De routes zijn tussen de 40 en 70 km en voornamelijk vlak, een paar ritjes hebben iets van 4 a 500 hoogtemeters, voor mij meer dan leuk genoeg.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8367
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 feb 2024 13:42

luvene schreef: 12 feb 2024 13:15 Er mankeert mijns inziens helemaal niets aan die regio bij de zoutmeren. En ik ga daar niet naartoe om te klimmen, wat dat betreft heb ik aan Zuid-Limburg waar ik woon genoeg en anders fiets ik richting Ardennen en Eifel, ook vlakbij. Het gaat er mij om dat ik in die 4 weken dat ik daar ben mijn conditie op peil kan houden. Ik heb 10 ritten gemaakt in Komoot welke ik in Komoot als ook in routeyou.com heb gevonden. Ik heb een Wahoo Roam V1 fietscomputer. De routes zijn tussen de 40 en 70 km en voornamelijk vlak, een paar ritjes hebben iets van 4 a 500 hoogtemeters, voor mij meer dan leuk genoeg.
Ik heb op Komoot naar wat routes gekeken. Lijkt me heel mooi gebied om te fietsen. Je moet nog even wachten, maar zou nu al een feestje zijn (20 graden gemiddeld) om nu naar toe te gaan.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 12 feb 2024 13:46

Ik doe het al jaren op mijn manier. Relatiet kleinde auto (Clio) bagage er in, dan wielen van de fiets in fietstassen (campagnolo en mavic wielen worden hier vaak in geleverd). De fiets zelf doe ik an in een dekbed overtrek, Nergens olie of vet aan en frame is beschermd tegen krasjes. Dekbed overtrek, is er een van een set, waarvan de andere veslten was. Ieder paar jaar heb ik zo een neiuwe hoes, na een vakantie of 5-6 wordt de binennkant wat te vies van het kettingvet en zo dus dan ik een andere wel weer fijn, in en uitpakken binnen 5 minuten en nog nooit een beschadiging van fiets of bagage gehad. bank gewoon plat en fiets bovenop bagage kan ik ook nog gewoon wat zien door mijn binnenspiegel.
Laatst gewijzigd door ophetkantje op 12 feb 2024 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 12 feb 2024 14:00

ophetkantje schreef: 12 feb 2024 13:46 Ik doe het al jaren op mijn manier. Relatiet kleinde auto (Clio) bagage er in, dan wielen van de fiets in fietstassen (campagnolo en mavic wielen worden hier vaak in geleverd). De fiets zelf doe ik an in een dekbed overtrek, Nergens olie of vet aan en frame is beschadigd tegen krasjes. Dekbed overtrek, is er een van een set, waarvan de andere veslten was. Ieder paar jaar heb ik zo een neiuwe hoes, na een vakantie of 5-6 wordt de binennkant wat te vies van het kettingvet en zo dus dan ik een andere wel weer fijn, in en uitpakken binnen 5 minuten en nog nooit een beschadiging van fiets of bagage gehad. bank gewoon plat en fiets bovenop bagage kan ik ook nog gewoon wat zien door mijn binnenspiegel.
Goeie tip vriend :like:

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 13 feb 2024 13:11

Ik kwam altijd een eind met verhuisdekens, hield zowel m'n auto schoon als m'n fiets goed beschermt. Nu ik die tas van EKOI voorbij zie komen, weet ik wel wat ik voortaan ga doen :D ziet er ideaal uit!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 feb 2024 16:07

1094 schreef: 12 feb 2024 08:46
leinad schreef: 12 feb 2024 08:41 Even als vraag, waarom een blokje tussen de remmen als het wiel eruit is. Kan het kwaad als de rem wordt ingeknepen wanneer het wiel niet gemonteerd is. En hoe zit dit dan als je de fiets op de Tacx hebt staan?
Als je ze te ver indrukt dan gaan ze niet meer vanzelf terug
Dan moet je wel heel erg je best doen hoor. Ik doe er eigenlijk nooit een blokje tussen. Die enkele keren dat iemand per ongeluk de rem in heeft geknepen en de blokjes te dicht bij elkaar zijn gekomen zodat de schijf er niet meer tussen past, zijn eenvoudig op te lossen met een plastic spreidertje (wigje)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie