Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37708
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 feb 2024 18:49

Gastheerg schreef: 02 feb 2024 17:32
Hoe Lily Allen op haar album Alright, Still kijkt (een ander mag zeggen hoe ze kijkt :mrgreen: )
Ik vind haar vooral dom kijken op die hoes…. :roll:

(Mag ik dat zeggen?)
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 feb 2024 18:53

Dat mag je zeggen ;)

Ik zelf wordt toch wat onrustig of van die foto :mrgreen:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4700
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 02 feb 2024 19:14

Gastheerg schreef: 02 feb 2024 16:23 ...........

Ik ben de naam van de filosoof even kwijt maar over smaak valt wel degelijk te twisten :mrgreen:

.............
Dat was William of Ockham. Belangrijk Engels filosoof, die we kennen van Ockham's Razor (de hypothe met de minste aannames is te verkiezen boven de andere).

En hoewel we in Belgie de uitspraak waarnaar Gastheerg verwijst vooral in het Frans kennen, was het gewoon een Latijnse spreuk van deze Engelsman.

de gustibus non est disputandum

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 07 feb 2024 11:21

jwkeij schreef: 01 feb 2024 16:54 middagje Hardcore met Slapshot, Floorpunch, Sick of it All en Agnostic Front. Van iedere 1 album en gaaan.

Floorpunch live
Live gezien op outbreak fest een paar jaar terug. Als er 1 ding is wat je in hardcore wel hebt, is dat de meesten die oude bands wel eren en ernaar uitkijken ze eindelijk live te kunnen zien. Omdat hardcore niet staat of valt met de performance, maar het net om dat hoogenergetisch geheel gaat (band+publiek), vallen die shows bijna nooit tegen.
Trouwens ook blij dat ik daar als tiener mijn moreel kompas meegekregen heb, dat heeft me écht al veel gebracht.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 08 feb 2024 12:01

Gastheerg schreef: 02 feb 2024 16:23 Ja Rage Against The Machine vind ik ook prima.
Er is echt wel een grens tussen muziek en herrie.

Maar ja er zijn in Nederland ook een paar miljoen mensen die denken dat je bij McDonald lekker kan eten.
Om daarna naar TV programma's te kijken waar je zelfs zonder dat je bij de Mac gegeten hebt al moet kosten.

Ik ben de naam van de filosoof even kwijt maar over smaak valt wel degelijk te twisten :mrgreen:

Dat gezegd hebbende moet ieder vooral lekker luisteren waar hij blij van wordt..........

Ik gooi geïnspireerd door de opmerking van @slugbait Arena op de draaitafel. Met die mooie hoes met die fiets......uiteraard :mrgreen:
Dus de grens van muziek en herrie is daar waar jouw hersens niet meer in staat zijn om er iets van te maken? Of is het een meetbaar punt? Veel muzikanten in de hardere genres spelen rondjes om die in de pop- en rockmuziek, dus aan muzikaliteit zal het niet liggen.
Uiteraard mag iedereen luisteren en leuk vinden wat hij/zij wil, maar je hoeft er niet denigrerend over te doen (en vergelijk het niet met mcdonalds, het zijn geen hapklare brokken :winkthumb: )

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 08 feb 2024 13:03

Met dat laatste heb je wel gelijk maar die zijn voor mij ook niet te verteren...!
...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37708
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 feb 2024 13:29

el_loco schreef: 08 feb 2024 12:01 Veel muzikanten in de hardere genres spelen rondjes om die in de pop- en rockmuziek, dus aan muzikaliteit zal het niet liggen.
Voor de meeste zangeressen idem. Beheersen zangtechniek meer en zingen veel zuiverder dan de gemiddelde overgeproduceerde popprinses.
Ook in NL wel een paar voorbeelden rondlopen uit niet-gangbare genres (dus geen 538-qmusic-npo2/etc) die wel serieus goed zijn. Die komen pas in het zicht van de Avro/tros kijker na een tv programma (floor jansen, anneke van giersbergen) of omdat er een paar nummers wel pop genoeg waren (Sharon den Adel).
Daaronder nog verschillende onbekende dames zoals Charlotte Wessels of Simone Simons.

Sorry, beetje mijn guilty pleasure muziek op zijn tijd ;-) Ooit begonnen in de ‘90 nadat ik toevallig bij een optreden van The Gathering belandde.
Dus om deze koude grijze donderdag een fijn tintje mee te geven:

https://youtu.be/1HUMwinV2AQ?si=uA3aYy4LHuvFQ8EI
Less is bore

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 08 feb 2024 13:51

Ook niet veralgemenen met dat ophemelen. Het grootste deel alternatieve muziek is ook makkelijk speelbaar. De realiteit is gewoon dat "muziek voor muzikanten" letterlijk dat is en geen groot publiek aanspreekt. Anders zaten we met zijn allen naar van die experimentele dingen of complexe klassieke muziek te luisteren.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 08 feb 2024 14:17

bartdr schreef: 08 feb 2024 13:51 Ook niet veralgemenen met dat ophemelen. Het grootste deel alternatieve muziek is ook makkelijk speelbaar. De realiteit is gewoon dat "muziek voor muzikanten" letterlijk dat is en geen groot publiek aanspreekt. Anders zaten we met zijn allen naar van die experimentele dingen of complexe klassieke muziek te luisteren.
Nee, dat is ook waar. Dream Theatre is geweldig goed, maar wat een ongelooflijke kutband, niet naar te luisteren. Drummers in de hardcore-scene zijn bijvoorbeeld dan wel weer vaak supergoed zonder al die technische tierelantijntjes. Ik kan muzikaal vakmanschap sowieso wel waarderen zolang het in dienst van de muziek is. Tool heeft dat bijvoorbeeld na Lateralus niet meer, die laatste platen zijn stomvervelend ingewikkeld en slaapverwekkend.

Oja, on-topic: kaartjes voor Body Count in Paradiso gescoord, VET!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 feb 2024 16:51

@el loco: het is geen zins mijn bedoeling denigrerend te zijn. Als dat wel zo is mijn excuses maar misschien ook handig om de luchtigheid van dit soort topics te blijven zien.
En als ik je laatste reactie zie vind jij ook wel ergens wat van ;)

Ik was even buiten met als doel half uurtje te gaan hardlopen..................pleintje rond is ook leuk :mrgreen:

Nu lekker met een glaasje schots beetje modelbouwen. Dan geen te heftige muziek en de keuze is gevallen op Chet Baker Sings............. Geweldige blazer met een triest einde maar ook gewoon een geweldige zanger als het even relax mag (moet ander zit de verf en de lijm overal) zijn.............

Nog even een uurtje lekker klooien en dan oosterse tomatensoep. Geen Mac.........vanzelf! ...........en idd daar haal ik heel denigrerende m'n neus voor op. Voor muziek en andere kunstvormen NOOIT maar ik mag er wel wat van vinden ;)
DSCF1838.JPG

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 08 feb 2024 17:32

Ik denk dat de sleutel vaak zit in hoe je het zegt. Er is geen objectief in smaak, dus alles is een mening... en dan druk je dat zo ook uit.
Ik vind het trouwens veel storender dat je hint dat het je erotisch prikkelt wanneer je een bepaalde albumcover ziet. Zeker de manier waarop je dat uitdrukt, maar dat kan even goed een generatieverschil zijn.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 feb 2024 17:45

Wat is er mis mee als je iets erotisch vind?

JA wat is je punt?

Lees overigens het topic even na EN dan verwacht ik van je dat je niet alleen mij maar ook de anderen die iets erotisch vinden er op aanspreekt
Iets als gelijke monniken. Doe je dat niet gaat het blijkbaar om iets anders........

Plaats reactie