Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx Neo 3m of Wahoo KICKR Move

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12665
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 feb 2024 10:04

Ik zou de motion plates ook best fijn kunnen vinden, maar je kan ze niet instellen.
het is aan of uit, zou je ze kunnen stellen kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Misschien is een rockerplate fijn voor, voor en achter. Maar zijdelings is de neo 2T meer dan voldoende.

Janjan
Forum-lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 jul 2020 21:06

Janjan 07 feb 2024 23:08

Dank voor alle reacties. Ik heb de afgelopen dagen op beide apparaten een paar keer gezeten. Het is uiteraard nauwelijks te voorzien wat je na een tijdje intensief gebruik van de twee apparaten zou gaan vinden. Die luxe heb ik helaas niet.
Mijn eerste indruk was dat ik de grotere voorwaartse bewegingsvrijheid van de Kickr Move heel comfortabel vond en de Wahoo laat ook wat meer laterale beweging toe dan de Tacx. De 3M heeft dan weer simulatie van wegdek en een functie waarbij je in afdalingen het gevoel krijgt dat je daadwerkeijk aan het freewheelen (of hoe heet dat) bent. Die twee functies behoren wat mij betreft in de categorie leuke gimmicks, maar niet zo leuk dat ik daar honderden euro's extra voor over heb. Het is dus de Kickr Move geworden.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12665
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 feb 2024 15:04

Zo moet je het ook benaderen. Iedereen vind iets anders fijn.

De roadfeel van de taxc vind ik verschrikkelijk staat altijd uit.
Mijn idee is dat ie daar ook gewoon snel van kapot gaat. Maar dat is een idee.

Plaats reactie