Koop je een Sensa bijvoorbeeldderxx schreef: ↑29 jan 2024 15:24 Het "nadeel" is dat je bij Canyon niks kunt aanpassen. Anders zou je ook meteen een stuur met de juiste stuurpen lengte pakken, en dan de goedkoopste alu wielen (die je daarna op MP knalt of als winterset houdt). Voor het geld wat je uitspaart kun je een mooie set door Philippos laten bouwen. Ook dingen als cranklengte, tandwielen voor en cassette kun je helaas niet aanpassen.
Ik ben zelf nog steeds heel hard aan het twijfelen tussen een Canyon Endurace CF SLX8 (goedkoopste shimano uitvoering 4199,-) en een BMC Roadmachine three / five. De five is 100,- duurder, maar heeft 105di2 ipv Ultegra op de Canyon, en geen geintegreerde kabels). Kwa $$$ zou de keuze dus richting Canyon gaan. Echter moet ik na aankoop waarschijnlijk het stuur vervangen omdat de stuurpen te lang is, en de crankset moet vervangen worden voor een met kortere cranks en andere tandwielen. Nu kun je dat spul waarschijnlijk wel weer verkopen, maar daar verlies je ook weer op, plus extra gedoe. Als je bij Canoyon een fiets vindt die precies jouw maat is, en alle onderdelen zijn exact zoals je ze wil, is het echt ideaal en een stuk goedkoper dan vergelijkbare fietsen van andere merken. Is het niet perfect jouw maat etc, dan worden de verschillen al gauw kleiner.
Canyon
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik mis het echt even. Er staat toch niks geks op de vorige pagina? Of ben ik inmiddels zo verknipt dat het niet meer zie?
Less is bore
Er wordt toch gezegd dat je gewoon met allerlei cranklengtes om zou kunnen gaan. (Want "ik" kan dat ook). Terwijl derxx heel duidelijk een reden heeft om een korte crank te willen. Maar het gebeurt hier heel regelmatig dat mensen zich totaal niet in kunnen leven wat voor een ander een punt zou kunnen zijn. (Ik was dus heel blij met een Liv omdat ik daar wel iets met korte cranks en smal stuur kon kopen).daniel1975 schreef: ↑29 jan 2024 21:29Ik mis het echt even. Er staat toch niks geks op de vorige pagina? Of ben ik inmiddels zo verknipt dat het niet meer zie?
-
- Forum-lid
Amen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ben wel oprecht (!) benieuwd waar Derxx op doelde. En niet de invulling van jans.
Less is bore
Laat ik nu wel gelezen hebben wat derxx schreef waarom hij kortere cranks aangeschaft heeft. Maar wees gerust, ik ga het niet uitleggen. Ik heb niet zelf iets verzonnen, ik begrijp hem wel.daniel1975 schreef: ↑30 jan 2024 08:24 Ik ben wel oprecht (!) benieuwd waar Derxx op doelde. En niet de invulling van jans.
viewtopic.php?t=39517&start=20072daniel1975 schreef: ↑30 jan 2024 08:24 Ik ben wel oprecht (!) benieuwd waar Derxx op doelde. En niet de invulling van jans.