Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Warme handschoenen

meuk
Forum-lid
Berichten: 1111
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 12 jan 2024 07:29

Ik gebruik hem ook boven op mijn hand. In mijn handpalm vind ik irritant met stuur of shifter ook vastpakken.

dnnscz78
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 nov 2010 12:00

dnnscz78 12 jan 2024 07:31

nijkie schreef: 11 jan 2024 09:22
dnnscz78 schreef: 11 jan 2024 08:38 Hier ook goede ervaring mee. Gebruik ze hier in CZ (winters zijn wat kouder als in NL) elke buiten rit. Merino sokken - plak er een voetwarmer op - dan winterschoenen en daar over nog overschoenen. En in de handschoenen vaak ook een warmer van Decathlon.
Waar plaats je de handwarmer precies?Voor de voeten gebruik ik ze al en dat werkt perfect op de sok.
Ik stop en tussen mijn handschoen en de bovenkant van mijn hand, zeg maar. Dus niet in de handpalm maar aan de bovenkant. Heb dunne liners aan, dan de handwarmer, dan de handschoen. Het is handig als de handschoen niet al te strak zit zeg maar.

dnnscz78
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 nov 2010 12:00

dnnscz78 12 jan 2024 07:34

Se7en schreef: 11 jan 2024 09:52 Ik lees in de gebruiksaanwijzing dat handwarmers actief blijven door een luchtstroom en dat neopreen die remt. Dan zou het niet werken, maar ik probeer het gewoon.
Je moet (net al de voetverwarmers) ze 10 minuten voor dat je ze gaat gebruiken uit de verpakking halen. Dan warmt de lucht ze op. Als je ze daarna bedekt blijven ze gewoon warmte afgeven. Wat je niet moet doen is ze open maken, gelijk in je schoen stoppen en alles dicht maken. Dan warmen ze niet op en is het effect weg.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8603
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 12 jan 2024 09:57

dnnscz78 schreef: 12 jan 2024 07:31
nijkie schreef: 11 jan 2024 09:22
dnnscz78 schreef: 11 jan 2024 08:38 Hier ook goede ervaring mee. Gebruik ze hier in CZ (winters zijn wat kouder als in NL) elke buiten rit. Merino sokken - plak er een voetwarmer op - dan winterschoenen en daar over nog overschoenen. En in de handschoenen vaak ook een warmer van Decathlon.
Waar plaats je de handwarmer precies?Voor de voeten gebruik ik ze al en dat werkt perfect op de sok.
Ik stop en tussen mijn handschoen en de bovenkant van mijn hand, zeg maar. Dus niet in de handpalm maar aan de bovenkant. Heb dunne liners aan, dan de handwarmer, dan de handschoen. Het is handig als de handschoen niet al te strak zit zeg maar.
Laatste 2 ritten gevoelstemperatuur -8 ongeveer met dunne decathlon onderhandschoen en Roeckl Vaduz gtx gereden en soms beetje koude vingertoppen maar niet hinderlijk.Zonder Wedze warmers)
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

kasper
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 sep 2005 20:34

kasper 28 jan 2024 17:13

Mijn oplossing voor warme handen zijn geen handschoenen maar pogies ook wel barmittens genoemd in de USA, zie fotos. Het zijn hoezen om je stuur en shifter waarin je, je handen steekt. Je kunt gewoon remmen en schakelen. Ziet er nogal goofy uit, maar het werkt super.

Ik heb van alles geprobeerd om warme handen te houden bij gevoelstemperaturen van rond het vriespunt en lager, maar niets werkte. Ik kwam vaak met bevroren handen thuis zodat je eerst 10 minuten staat de springen van de pijn.

In deze pogies draag ik overigens nog steeds handschoenen. Fleece of gebreide met Thinsulate handschoenen. Ik gebruikt de pogies bij gevoelstemperaturen van rond het vriespunt. Deze pogies zijn niet gevoerd maar wel wind en waterdicht. Ik heb ze zelf gemaakt uit een stuk bouw dekzeil.
Ik kwam op het pogie spoor omdat mijn broer vroeg of ik deze pogies voor hem kon maken voor de Hamburg - Skagen - Hamburg backpack wedstrijd in maart. Hij wil graag droge handen/handschoenen. De pogies voor mijn broer zijn meer geschikt voor flatbars.

Afbeelding

Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5154
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 jan 2024 20:21

Lijkt me toch redelijk gevaarlijk dat je handen vast zitten zegmaar.
Je kan er vast makkelijk uit maar toch enige vertraging als je valt ?

Kwam deze review vandeweek tegen :
https://www.cyclingnews.com/reviews/gir ... er-tested/

Ziet er ook goed uit voor verwarmde handschoenen, kan ze alleen nog nergens in europa vinden.

Plaats reactie