Ik zal morgen kijken dat ik een paar foto's kan nemen.
Bedankt trouwens voor de reacties en behulpzaamheid, ik kan hier alleen maar bijleren.
Giant
Om te beginnen zou ik er een hele stapel spacers onder vandaan halen, wat een toren . Dat scheelt al enorm in de zithouding (op deze manier zit je bijna rechtop ).
Mooie fiets hoor!
ps: Een kortere stuurpen is ook zo gepiept als je het idee hebt dat je wat lang zit.
Mooie fiets hoor!
ps: Een kortere stuurpen is ook zo gepiept als je het idee hebt dat je wat lang zit.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16128
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Wat een massa spacers steken er onder je stuurpen.
Als dit een L is dan is een maat kleiner sowieso geen optie en had je misschien zelfs de maat groter moeten nemen, alhoewel ik denk dat er wel wat spacers onderuit moeten kunnen.
Er steekt een 110 mm stuurpen op, met en frame een maat groter had je een kortere stuurpen en een pak minder spacers nodig gehad, haal dus de maat kleurecht maar uit je hoofd.
Monteer ook een -6° stuurpen in plaats van de -10° die er nu op zit, dat scheelt ook een halve cm stack.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik zou je eerst eens goed (laten) opmeten en de fiets goed laten afstellen. Ik heb het idee dat dat nog niet is gedaan? Ik had inderdaad ook een aantal spacers op de stuurpen verwacht ipv eronder. Aan de andere kant, als je deze hoogte nodig hebt is de maat in ieder geval niet te groot.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
De TCR voor mijn zoon is klaar. Al ben ik nog niet helemaal tevreden met de afstelling van de voorderailleur. Deze staat nu op -19 (meer gaat niet) en toch niet zoals ik het wil zien. Dus ik vermoed dat ik ook nog een ring tussen crank en lager moet plaatsen zodat de crank iets meer naar buiten komt. Irritant wel dat FSA gewoon niet een duidelijke handleiding heeft. Als ik er met ring nog niet tevreden ben dan ga ik er hard over nadenken om toch een Shimano BB te laten plaatsen. Maar goed, ik heb gisteren de afstelling met kunstlicht gedaan en ik vind daglicht vaak beter om dit soort klusjes te doen.
Gewicht zoals afgebeeld zou nu rond 7,6kg zijn. Er moet nog wel wat sealant in de banden en nog een computermount erop. Zal dus op 7,75kg uitkomen compleet. Zijn doel was 7,5kg maar dat is haalbaar. Er is nog voordeel te halen in het stuur, zadel, zadelpen en vooral de wielen. Maar eerst maar rijden! En dat gaat zondag gebeuren!
Nog een foto van de lak. Mooi met die glitters. Zal in de zon helemaal gaaf zijn.
Gewicht zoals afgebeeld zou nu rond 7,6kg zijn. Er moet nog wel wat sealant in de banden en nog een computermount erop. Zal dus op 7,75kg uitkomen compleet. Zijn doel was 7,5kg maar dat is haalbaar. Er is nog voordeel te halen in het stuur, zadel, zadelpen en vooral de wielen. Maar eerst maar rijden! En dat gaat zondag gebeuren!
Nog een foto van de lak. Mooi met die glitters. Zal in de zon helemaal gaaf zijn.
Ride bikes, not tanks!
Nog wel even een passende stuurpen monteren. De overgang spacers naar stuurpen is nu echt niet fraai.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Het sluit niet helemaal aan nee maar deze stuurpen (Pro Vibe superlight) blijft. Dus ik moet nog eens kijken of er spacers zijn die daar beter bij passen. Op de foto lijkt het ook wel meer te zijn dan als je het in het echt ziet.
Ride bikes, not tanks!
Nee dat is nog niet gebeurd, in de winkel hebben ze hem niet op mijn hoogte afgesteld. De fiets stond zo gemonteerd met al de spacers onder het stuur, volgens mij heb ik die allemaal niet nodig.krokie schreef: ↑25 jan 2024 09:34 Ik zou je eerst eens goed (laten) opmeten en de fiets goed laten afstellen. Ik heb het idee dat dat nog niet is gedaan? Ik had inderdaad ook een aantal spacers op de stuurpen verwacht ipv eronder. Aan de andere kant, als je deze hoogte nodig hebt is de maat in ieder geval niet te groot.