Die leidingen lopen niet leeg zolang ze aan één kant afgedicht worden.
In jouw geval zal je inderdaad moeten bleeden, maar ik zou dat zowieso doen na montage van hydraulische remmen.
Het grote schijfremmentopic
Waarom niet? Dat spul wil toch gewoon weg?
En kan ik dus wel degelijk de kabel van de remgreep verwijderen zonder dat er olie wegloopt?
Het zou in theorie niet hoeven aangezien alles prefilled is. Maar inderdaad niet verkeerd misschien.In jouw geval zal je inderdaad moeten bleeden, maar ik zou dat zowieso doen na montage van hydraulische remmen.
Ja, je hebt natuurlijk gelijk.
Oké, laatste vraag: blijft de olie gewoon in de remgreep zitten als ik de kabel met die banjofitting verwijder? Is dat gewoon hetzelfde principe?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Yep, zolang je de remgreep niet inknijpt blijft de olie gewoon zitten.
Hetzelfde bij je remleiding zolang je de leiding maar aan 1 zijde losmaakt.
Voor de zekerheid een klein parkertje in de leiding schroeven wanneer je de leiding ergens door moet voeren, kun je ook een vislijntje aan vast knopen zodat je via dat lijntje de remleiding door bv het stuur kan trekken.
Daarna leiding inkorten en monteren.
Hetzelfde bij je remleiding zolang je de leiding maar aan 1 zijde losmaakt.
Voor de zekerheid een klein parkertje in de leiding schroeven wanneer je de leiding ergens door moet voeren, kun je ook een vislijntje aan vast knopen zodat je via dat lijntje de remleiding door bv het stuur kan trekken.
Daarna leiding inkorten en monteren.
Thanks, gelukt! Het was wel nog even spannend; de kabel heeft in een bepaalde hoek gezeten bij de shifter. Als je de kabels links en rechts verwisselt willen ze niet lekker de goede kant op en even tegendruk, terwijl het schroefje onder een wat gekke hoek de shifter in moet. Ik was bang de schroef er scheef in te draaien en het schroefdraad te beschadigen met alle gevolgen van dien, maar het is gelukt!scottpch schreef: ↑20 jan 2024 09:28 Yep, zolang je de remgreep niet inknijpt blijft de olie gewoon zitten.
Hetzelfde bij je remleiding zolang je de leiding maar aan 1 zijde losmaakt.
Voor de zekerheid een klein parkertje in de leiding schroeven wanneer je de leiding ergens door moet voeren, kun je ook een vislijntje aan vast knopen zodat je via dat lijntje de remleiding door bv het stuur kan trekken.
Daarna leiding inkorten en monteren.
Schijven kunnen breken/scheuren onder een bepaalde dikte. Die 1,5mm zal mss een veiligheidsmarge op zitten, er is best kans dat de schijf bij 1,45 of 1,4mm nog voldoende sterk is.
Wil je nou echt voor ongeveer €50 het risico lopen dat je in een afdaling ineens zonder rem(men) zit???? Verkeerde zuinigheid, maar het is jouw beslissing.
Dogma F