Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37705
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2024 18:38

ColumsbusMJ schreef: 18 jan 2024 15:12
Overigens ook geen fan van Taylor, maar ieder zijn eigen muziek.
Ik ben ook zeker geen fan, maar dan kan ik nog steeds wel respect hebben voor wat iemand bereikt heeft.
Ik ben totaal geen fan van Jutta Leerdam, maar wel respect voor haar prestaties. Of meer on topic: totaal geen fan van Evenepoel maar wel respect voor de meeste van zijn prestaties.
Ik kan dat redelijk goed uit elkaar houden. (Behalve bij Hamilton, die had een paar jaar op rij gewoon 100pk meer dan een ander ;-) )
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4700
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 18 jan 2024 19:46

ColumsbusMJ schreef: 18 jan 2024 15:12
Je bedoelt dit zoals Hakim heeft aangevuld op het werk van Bardieu? Of heb je dit zelf bedacht?

Onlyfans staat vol met erotisch kapitaal. Je mag het paternalistisch vinden, maar ik zou mijn niet bestaande dochter (of zoon) liever ander werk zien doen dan dat zij hun erotisch kapitaal op deze wijze inzetten.

Overigens ook geen fan van Taylor, maar ieder zijn eigen muziek.
Het concept van het erotisch kapitaal (naast het sociale, symbolische,... kapitaal) komt van Adam Green (Canada dacht ik).
Mevrouw Hakim haalde daar de mosterd. Blijkbaar is zij bekender in Europa.
Bardieu ken ik niet, maar ik veronderstel dat je Bourdieu bedoelt? Die socioloog kennen we natuurlijk uit de periode van de Algerijnse Onafhankelijkheidstrijd. Hij was toen echt een ster hoor in Frankrijk. In Frankrijk kon je toen als intellectueel echt een ster zijn. Camus, Sartre, Derrida, Veyne, Foucault. Wat een tijd.

Je zegt dat je je kinderen liever niet zou zien gebruik maken van hun kapitalen, maar je zegt niet waarom. Zoals ik hierboven al zei heeft dat misschien te maken met een ander waardenkader en mensen de neiging hebben om hun waarden op te leggen of op zijn minst te laten prevaleren op die van anderen.
Ik ben daar nogal relativistisch in, al was het maar omdat er geen universele grondslag is voor ethiek (hoe Kant en andere genieën zich ook in bochten mogen wringen). In het beste geval is er een cultureel/religieuze grondslag. Meteen een pleidooi voor grenzen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4700
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 18 jan 2024 19:48

daniel1975 schreef: 18 jan 2024 18:35 Als je als zangeres serieus genomen wil worden dan zou ik verwachten dat je gewaardeerd wordt om je muziek. Niet de insta-fans die geilen op een te kleine bikini of cameltoe.
Iemand die op OnlyFans gaat werken kiest daar bewust voor en zoekt ook geen bevestiging door daar een liedje te gaan zingen.
Dat heet opportunisme en laat nu net neoliberalisme daar wel gek van zijn.

Wat is een cameltoe? Een soort string ofzo?

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4700
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 18 jan 2024 19:49

Ok, laat maar, ik heb het even opgezocht. Ik word oud.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8018
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 jan 2024 23:51

lugosi schreef: 18 jan 2024 19:49 Ok, laat maar, ik heb het even opgezocht. Ik word oud.
:lol:
Lugosi, iets minder boeken van dode schrijvers en iets meer hedendaagse werkelijkheid man ;)
Geweldige eerlijke reactie trouwens 👍🏼
Mooi!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 19 jan 2024 08:55

lugosi schreef: 18 jan 2024 15:04 Waarom je vanaf het standpunt van de artiest dat dan zielig vindt begrijp ik niet. Er zijn zoveel (soms gesubsidieerde) gebakken-lucht-jobs en vaak goed betaald. Je zou haast dom zijn als je het aangeboden krijgt het te weigeren.
Ik vind met name de houding van dit soort figuren ( zoals bijv. de door Daniel genoemde broertjes Roelvink) enorm zielig.
Zelf als grootste "kunde" teren op de achternaam van pa of ma ( in het geval van de Roelvinkjes is pa zelf al een C artiest), vervolgens met allerlei nietszeggende spelletjes en kwisjes de zakken vullen.
Daarna in allerlei panels op TV verschijnen en overal een deskundigenmening over verkondigen. ( Eén van de Roelvink jongetjes hjeeft volgens mij een soort van inspiratie/zelfhulpboek geschreven).
De volgende carriere-stap is dan in allerlei VIP spelletjes en realityprogramma's jezelf enorm voor lul zetten met de meest stompzinnige opdrachten en daarbij een voltoeide opdracht vieren alsof je wereldkampioen bent geworden.
Als je dan uitgemolken bent op TV is de laatste stap in het zakkenvullende pad continue de aandacht zoeken in de roddelpers met artikelen over je privé leven, hoe zwaar het allemaal wel niet is en hoe moeilijk je het wel niet hebt.

Daarom vind ik dit soort figuren enorm zielig. Om een quote van een bekende schrijver te citeren; "de leegheid van die levens schokt me".

Dat ze daarvoor stuidend vorstelijk betaald worden, schokt me nog veel meer, maar kan de betreffende kneus geen ongelijk geven dat hij/zij het in ontvangst neemt.

Is voor mij wel tekenend voor de huidige graai-cultuur. Niks presteren, maar wel er vorstelijk voor betaald worden.

Nu weer on topic: Eén van mijn qua tekst favoriete nummers, beschrijft prima hoe het qua leven en vriendschap zou mogen zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=SCFTSjspy7c
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37705
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jan 2024 09:45

uninvitedguest schreef: 19 jan 2024 08:55
Dat ze daarvoor stuidend vorstelijk betaald worden, schokt me nog veel meer, maar kan de betreffende kneus geen ongelijk geven dat hij/zij het in ontvangst neemt.
We doen het allemaal zelf. Zolang er elke avond nog een miljoen kijkers naar het zoveelste stompzinnige spelletje bij RTL of SBS afstemt (is er eigenlijk nog een Ruben Nicolai vrije avond beschikbaar ? :| ) verdienen de makers er aan, dus blijven ze de kneuzen een podium geven.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jan 2024 10:14

Dat dus. Er wordt geen rotzooi gemaakt. Iets is pas rotzooi als het ook geconsumeerd wordt.

Ik rij regelmatig langs de McDonalds bij de afslag Capelle. Staat bijna altijd een file:
Het is duur, het is niet lekker, het is ongezond en na een half uur heb je alweer honger.
Dat blijft ook een geweldig metafoor dat half Nederland de meest gore zooi door z'n strot laat duwen en na afloop nog staat te klappen EN gaat betalen!

Sta zelf verse erwtensoep te maken en heb - mega on topic - een live album van Janis Joplin opgezet. Het is vandaag haar geboortedag maar ..................helaas lid van 27 Club..............
Power, energie...............maar te jong naar de Rockhemel

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jan 2024 10:25

Moraal van het verhaal:

Snertmuziek kan dus ook heel goed zijn!
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37705
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jan 2024 10:29

Gastheerg schreef: 19 jan 2024 10:14
Sta zelf verse erwtensoep te maken
Ben dan wel nieuwsgierig naar het recept wat jij gebruikt, want het ligt in de lijn der verwachting dat dat niet het standaard Allerhande receptje is.
Met erwtensoep kun je heerlijk experimenteren. Gezoete spareribs gebruiken doet het bij ons thuis ook goed :-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jan 2024 10:40

Ik werk veel recepten uit in een blogje. Alles is echt zo gemaakt in tegenstelling tot veel recepten op sites die een kopie van een kopie zijn.

http://gerardkookt.blogspot.com/2018/02/erwtensoep.html

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 19 jan 2024 11:22

Dat werpt bij mij de volgende vraag op:

https://www.youtube.com/watch?v=IfF-xPQR4H0
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie