Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37945
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2024 10:20

lugosi schreef: 17 jan 2024 22:37 Naast dit alles had ik wel verwacht (gezien haar grote commerciële succes) dat ze op zijn minst haar erotische kapitaal in de strijd zou gooien, maar ook daar kwam ik bedrogen uit. Niks erotiek, niks boeiend en de uitstraling van een bezeke.
Zijn wel de enige benen die een beetje in de schaduw van die van Tina Turner mogen staan ;-)

Dat een vrouwelijke artiest dat anno nu NIET doet is wat mij betreft een hele dikke plus :winkthumb:
De dames rollen op de socials over elkaar heen met nog kleinere bikini's en zie-net-niks badkamershots, triest.
Less is bore

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 18 jan 2024 11:04

Verschil met artiesten vroeger en nu is in mijn optiek ook dat artiesten "vroeger" lokaal begonnen en bij bewezen kwaliteiten steeds groter werden.

Heb tegenwoordig het idee dat het meer vooraf bedachte marketingconcepten zijn, waar een leuk uitziend (groepje) artiesten incl. de bijbehorende merchandise gezocht wordt. Daarna wordt het enorm gepusht.

Gruw helemaal van die infloewensersers die door iets stompzinnings miljoenen volgers verzamelen en die dan in eens commercieeel interessant worden en overal hun "kunsten" moeten gaat vertonen. Geldt overigens ook voor de kinderen van BN'ers.
U begrijpt dan ook, ik heb niks met het fenomeen Puck, BackstreetBoys, One Direction enz.. Commercieel waarschijnlijk erg interressant en het zal ook goed opleveren, maar ik vind het maar zielig.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 18 jan 2024 11:05

daniel1975 schreef: 18 jan 2024 10:20
Dat een vrouwelijke artiest dat anno nu NIET doet is wat mij betreft een hele dikke plus :winkthumb:
De dames rollen op de socials over elkaar heen met nog kleinere bikini's en zie-net-niks badkamershots, triest.
+1. En dan ook nog mekkeren dat ze alleen maar op hun uiterlijk beoordeeld worden.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 18 jan 2024 11:41

Dan dus nog maar eentje van vroeger!

Pestilence - Testimony Of The Ancients

https://www.youtube.com/watch?v=luaW9QTPZWA

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37945
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2024 12:34

uninvitedguest schreef: 18 jan 2024 11:04 Geldt overigens ook voor de kinderen van BN'ers.
U begrijpt dan ook, ik heb niks met het fenomeen Puck, BackstreetBoys, One Direction enz.. Commercieel waarschijnlijk erg interressant en het zal ook goed opleveren, maar ik vind het maar zielig.
Kinderen van BNers gewoon dumpen als hun enige “kunde” bestaat uit het dragen van een achternaam. Bijv Roelvink of Froger.

One Direction is 100% commercie, maar nu Harry Styles solo en uit een vergelijkbaar verleden Robbie Williams zijn echt wel ras artiesten.
Less is bore

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5775
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 18 jan 2024 12:40

Ik ben van mening dat 'echte' klasse binnen de commerciele troep vanzelf komt bovendrijven.
Precies zoals Daniel zijn voorbeelden geeft.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37945
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2024 13:14

Bij oud-damesgroepjes kom je ze vooral tegen als voetbalvrouw/F1baasvrouw/coureurscharrel ;-)
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4758
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 18 jan 2024 14:56

daniel1975 schreef: 18 jan 2024 10:20
...................

Dat een vrouwelijke artiest dat anno nu NIET doet is wat mij betreft een hele dikke plus :winkthumb:
De dames rollen op de socials over elkaar heen met nog kleinere bikini's en zie-net-niks badkamershots, triest.
Waarom? Dat is zo'n paternalistische visie. Voor het overige is men steeds voor het emancipatorische aspect van de moderne vrouw, maar als een vrouw haar erotische kapitaal (ik bedoel dit zoals Bourdieu zijn sociale kapitaal definieert) uitspeelt dan is het plots triest. Ik snap niet waarom dat als triest beschouwd wordt, omdat het een ander waardenkader dan dat van jezelf uitstraalt?

Merk toch op dat studies omtrent het erotische kapitaal aantonen dat dit voor een vrouw belangrijker is dan een diploma.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4758
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 18 jan 2024 15:04

uninvitedguest schreef: 18 jan 2024 11:04 Verschil met artiesten vroeger en nu is in mijn optiek ook dat artiesten "vroeger" lokaal begonnen en bij bewezen kwaliteiten steeds groter werden.

Heb tegenwoordig het idee dat het meer vooraf bedachte marketingconcepten zijn, waar een leuk uitziend (groepje) artiesten incl. de bijbehorende merchandise gezocht wordt. Daarna wordt het enorm gepusht.

Gruw helemaal van die infloewensersers die door iets stompzinnings miljoenen volgers verzamelen en die dan in eens commercieeel interessant worden en overal hun "kunsten" moeten gaat vertonen. Geldt overigens ook voor de kinderen van BN'ers.
U begrijpt dan ook, ik heb niks met het fenomeen Puck, BackstreetBoys, One Direction enz.. Commercieel waarschijnlijk erg interressant en het zal ook goed opleveren, maar ik vind het maar zielig.
Ik deel de mening dat artiesten uit het commerciele circuit producten zijn die nuttig ingezet worden in een winstgevende context. De betrokken industrie ontkent dat ook niet. Zie bijvoorbeeld de tv-shows waarin op zoek wordt gegaan naar zon product. Die zoektocht zelf gaat dan ook mee in dat winstgevend project.

Waarom je vanaf het standpunt van de artiest dat dan zielig vindt begrijp ik niet. Er zijn zoveel (soms gesubsidieerde) gebakken-lucht-jobs en vaak goed betaald. Je zou haast dom zijn als je het aangeboden krijgt het te weigeren.

Dat miljoenen mensen vallen voor die kunstjes zonder veel diepgang, gefinancierd door het grote kapitaal zegt gewoon iets over de culturele ontwikkeling van die miljoenen mensen en bij uitbreiding, van de massa.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1274
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 18 jan 2024 15:04

Ik neem nog een Pannenkoek.... :lol:
...

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 994
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 18 jan 2024 15:12

lugosi schreef: 18 jan 2024 14:56
daniel1975 schreef: 18 jan 2024 10:20
...................

Dat een vrouwelijke artiest dat anno nu NIET doet is wat mij betreft een hele dikke plus :winkthumb:
De dames rollen op de socials over elkaar heen met nog kleinere bikini's en zie-net-niks badkamershots, triest.
Waarom? Dat is zo'n paternalistische visie. Voor het overige is men steeds voor het emancipatorische aspect van de moderne vrouw, maar als een vrouw haar erotische kapitaal (ik bedoel dit zoals Bourdieu zijn sociale kapitaal definieert) uitspeelt dan is het plots triest. Ik snap niet waarom dat als triest beschouwd wordt, omdat het een ander waardenkader dan dat van jezelf uitstraalt?

Merk toch op dat studies omtrent het erotische kapitaal aantonen dat dit voor een vrouw belangrijker is dan een diploma.
Je bedoelt dit zoals Hakim heeft aangevuld op het werk van Bardieu? Of heb je dit zelf bedacht?

Onlyfans staat vol met erotisch kapitaal. Je mag het paternalistisch vinden, maar ik zou mijn niet bestaande dochter (of zoon) liever ander werk zien doen dan dat zij hun erotisch kapitaal op deze wijze inzetten.

Overigens ook geen fan van Taylor, maar ieder zijn eigen muziek.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37945
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2024 18:35

Als je als zangeres serieus genomen wil worden dan zou ik verwachten dat je gewaardeerd wordt om je muziek. Niet de insta-fans die geilen op een te kleine bikini of cameltoe.
Iemand die op OnlyFans gaat werken kiest daar bewust voor en zoekt ook geen bevestiging door daar een liedje te gaan zingen.
Less is bore

Plaats reactie