Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2024

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 15 jan 2024 10:29

Sterkte met herstel,gelukkig hebben ze iets gevonden wat begon met een griepje.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 15 jan 2024 10:54

Spoedig herstel!
Afbeelding

pino
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 15 jan 2024 12:33

fredmtb-sport schreef: 14 jan 2024 19:20
JoeyvEde92 schreef: 14 jan 2024 13:02 Prachtige route Fred!
Als je het niet erg vindt leen ik hem van je. Zijn er genoeg stops om je bidons bij te vullen?
Tuurlijk, gebruik hem maar. Veel plezier ermee. Stops om te vullen? Je komt vlak bij Elspeet en Garderen, dat is bewoonde wereld. Maar echte terrasjes etc. zitten er niet op de route.
Bij Radio Kootwijk zit een cafe dat niet verkeerd is.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 15 jan 2024 14:24

Sterkte en beterschap Lion.
Klein vraagje gelijk; Hoe raakt je hartspier ontstoken?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jan 2024 16:49

Beterschap Lion!
Less is bore

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 15 jan 2024 17:00

Bedankt allemaal :winkthumb:
Klein vraagje gelijk; Hoe raakt je hartspier ontstoken?
De meest waarschijnlijke optie is door een virus: griep of corona. Maar kan ook door medicatie komen (heb een zware prednison kuur gehad voor de astma)
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5896
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 15 jan 2024 18:23

Oef,..... dat zijn van die regen in de drup verhalen. Daar zit geen mens op te wachten. Hopen dat het hierbij blijft en nu gewoon veel rust nemen. En niet teveel zorgen maken over een trip in Juni. Binnen een paar maanden kun je wel weer je niveau terug pakken. Desnoods wordt de bike packing trip iets minder extreem cq minder ver.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 jan 2024 18:26

Pfff Lion.... sterkte.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jan 2024 21:43

Lion1979 schreef: 15 jan 2024 17:00 Bedankt allemaal :winkthumb:
Klein vraagje gelijk; Hoe raakt je hartspier ontstoken?
De meest waarschijnlijke optie is door een virus: griep of corona
Was het eerste waar ze naar op zoek ging toen ik vorige bij de huisarts was ivm de vaak terugkerende koorts. Schijnt best een gemeen dingetje te zijn (waar jij dus helaas over mee kunt praten).
Less is bore

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 15 jan 2024 21:59

pino schreef: 15 jan 2024 12:33
fredmtb-sport schreef: 14 jan 2024 19:20
JoeyvEde92 schreef: 14 jan 2024 13:02 Prachtige route Fred!
Als je het niet erg vindt leen ik hem van je. Zijn er genoeg stops om je bidons bij te vullen?
Tuurlijk, gebruik hem maar. Veel plezier ermee. Stops om te vullen? Je komt vlak bij Elspeet en Garderen, dat is bewoonde wereld. Maar echte terrasjes etc. zitten er niet op de route.
Bij Radio Kootwijk zit een cafe dat niet verkeerd is.
Kijk eerst maar of die open is in de Winter.
https://www.garage-radiokootwijk.nl/con ... route.html
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 16 jan 2024 08:59

En niet teveel zorgen maken over een trip in Juni. Binnen een paar maanden kun je wel weer je niveau terug pakken. Desnoods wordt de bike packing trip iets minder extreem cq minder ver.
Probeer me er ook niet te druk over te maken. Hopelijk vanaf maart weer op de fiets en dan heb ik nog 3 maanden dus dan moet ik wel weer een beetje in vorm zijn.
Schijnt best een gemeen dingetje te zijn (waar jij dus helaas over mee kunt praten).
Ja ik wist dat dus ook niet, maar na een beetje gegoogeld te hebben blijkt het redelijk vaak voor te komen. En kan je het dus ook krijgen van een gewoon griepje
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 16 jan 2024 10:36

Gekopieerd uit het topic "vandaag gefietst in 2023" :

De laatste keer dat ik gefietst heb was zaterdag 2 december. Ik was net vertrokken en reed op een vrij rustige doorgaande weg. Ter hoogte van een zijstraat zie ik iemand met een speedpedelec uit de tegenovergestelde richting komen en hij steekt zijn arm uit om aan te geven dat hij linksaf wil.
Achter mij hoor ik een auto aankomen dus ik verwacht dat de man op de speedpedelec mij en de auto doorlaat om dan linksaf te draaien.
Niet dus, hij snijdt zijn bocht af om nog snel voor de auto af te draaien, mij had hij niet gezien (?) en hij rijdt dus vol in mijn flank. Zowat hetzelfde effect als een stormram !

Ik voel direct dat het ernstig is, ik kan niet meer opstaan en heb veel pijn in de schouder. Dus met de ambulance naar het ziekenhuis.
De arts van wacht ziet direct dat mijn sleutelbeen gebroken is, heup is fel gekneusd maar lijkt nog mee te vallen.
Volgende stap zijn de rontgenfoto's.
De radioloog ziet dat naast mijn sleutelbeen ik ook nog een breuk in de bekkenkam heb en dat ik nog twee ribben gebroken heb....

Ik ben inmiddels al weer enkele dagen thuis. De breuken moeten vanzelf helen. Het enige wat ik kan doen om het wat draaglijk te houden is pijnstillers nemen. Herstel gaat nog wel enkele maanden duren.
Het komt wel binnen dat de meest eenvoudige dingen nu opeens niet meer zo eenvoudig zijn. En ook dat fietsen nu voor onbepaalde tijd niet meer kan....
Ik denk dat er die zaterdag op die plaats op de hele dag geen 20 fietsers zijn geweest, het was toen echt koud weer. Moet er juist daar eentje zijn bocht afsnijden als ik op dat moment doorkom. De man op de speedpedelec had overigens geen schrammetje.

Ik kan alleen maar hopen dat alles geneest zonder blijvende schade en dat de hele zaak deftig wordt afgehandeld bij de verzekering....
Wordt vervolgd.


Vorige zaterdag, net 6 weken na mijn ongeval, mijn eerste ritje op de weg.

Ik was al enkele weken indoor aan het "fietsen", of beter de benen wat laten ronddraaien zonder kracht te zetten of aan het stuur te trekken. Dit lukte al bij al vrij goed, dus vorige zaterdag maar eens kijken of the real thing nog ging.
Het was maar 40 km aan een (heel) gezapig tempo maar het voelde wel goed.
Ik moet nog heel voorzichtig zijn maar het geeft me toch wat bevestiging dat de verwondingen helemaal gaan genezen.
Het is wel frappant wat een maand stilzitten doet met je spierkracht en conditie. :dislike:

Maar goed, daar kan nu aan gewerkt worden.

Plaats reactie