Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Loophorloge

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3587
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 jan 2024 07:47

:-), ik ben een prutser, dus ik heb geen powermeter. Ik moet zeggen dat als ik er een had en ik raak een keer wat data kwijt, overleef ik dat ook wel. Ik zal zeker niet gaan fietsen met loophorloge voor het geval mijn fietscomputer het niet meer registreert. Maar dank voor de opmerking, het is iets wat een verschil kan maken, alleen denk niet voor mij.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 16 jan 2024 07:55

Ik heb een vivoactive 3 voor m.n. hardlopen en als dagelijks horloge. Destijds uitgezocht omdat hij er niet als typisch sporthorloge uitzag. Gebruik hem ook wel eens voor tochtjes op een gehuurde mtb bijv, of met zwemmen en dat doet ie allemaal prima, hartslag meestal ook behoorlijk accuraat.
Het enige wat minder bevalt en waar ik een volgende keer op ga letten is het touch screen. Die is te gevoelig, en leidt bijv bij regen een eigen leven en werkt met handschoenen net niet lekker. Mijn volgende horloge heeft dus gewoon fysieke knoppen (volgens mij hebben de Forerunners dat) ipv touchscreen.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3587
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 jan 2024 07:57

Dank je, dat iets om in overweging te nemen. Zoonlief heeft ook een vivoactive, die klaagt idd over hetzelfde.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

kempenzoon
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 mar 2017 06:28

kempenzoon 16 jan 2024 09:32

Polar pacer, zeer tevreden over en prijs niet overdreven

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5118
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 16 jan 2024 09:41

Hier ook erg tevreden met de Vivoactive 5. Vooral de batterij duur is super goed. Ik laad hem altijd maar tot ongeveer 85% op en als hij weer onder de 20% komt laad ik hem opnieuw op. Gaat in die range zeker wel 8 dagen mee, dus zou je hem tot 100% opladen en pas weer bij 0 opladen dan haal je wel 11 dagen, zoals ze ook opgeven.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 16 jan 2024 10:22

Wahoo Rival hier. Prima horloge, doet wat je er van verwacht en niet te duur. Ik neem mijn renrondjes er probleemloos mee op. Hoef ik geen telefoon mee te slepen. En net zo gebruiksvriendelijk als de Wahoo Elment fietscomputer. Zit overigens geen muziekspeler op.
Michiel

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3431
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 16 jan 2024 10:38

Ik heb ook een Garmin, een Venu 3. Ik vind de HRM wel erg onnauwkeurig in koude omstandigheden. Verder een top product met veel mogelijkheden, overstijgt ver het gebruik voor lopen alleen. Muziek werkt perfect met Spotify als app en Airpods Pro als oortjes.

Zo'n aanraakscherm kan je ook blokkeren, hoewel het naar mijn mening in de regen vrij goed blijft werken. Onder de douche lock ik hem wel.
Afbeelding

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3587
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 jan 2024 11:05

fietsvriend schreef: 16 jan 2024 10:22 Wahoo Rival hier. Prima horloge, doet wat je er van verwacht en niet te duur. Ik neem mijn renrondjes er probleemloos mee op. Hoef ik geen telefoon mee te slepen. En net zo gebruiksvriendelijk als de Wahoo Elment fietscomputer. Zit overigens geen muziekspeler op.
Ik loop altijd met muziek, dus dan zou ik een telefoon mee moeten nemen. Ik geloof dat de muziekspeler toch wel een requirement is geworden. Prijs voor een nieuwe is wel super schappelijk.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3587
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 jan 2024 11:07

raven14 schreef: 16 jan 2024 10:38 Ik heb ook een Garmin, een Venu 3. Ik vind de HRM wel erg onnauwkeurig in koude omstandigheden. Verder een top product met veel mogelijkheden, overstijgt ver het gebruik voor lopen alleen. Muziek werkt perfect met Spotify als app en Airpods Pro als oortjes.

Zo'n aanraakscherm kan je ook blokkeren, hoewel het naar mijn mening in de regen vrij goed blijft werken. Onder de douche lock ik hem wel.
Mooi ding, dat zeker. Maar ik vind deze wel heel erg aan de prijs.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16128
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 jan 2024 13:21

rikkert schreef: 16 jan 2024 11:07
raven14 schreef: 16 jan 2024 10:38 Ik heb ook een Garmin, een Venu 3. Ik vind de HRM wel erg onnauwkeurig in koude omstandigheden. Verder een top product met veel mogelijkheden, overstijgt ver het gebruik voor lopen alleen. Muziek werkt perfect met Spotify als app en Airpods Pro als oortjes.

Zo'n aanraakscherm kan je ook blokkeren, hoewel het naar mijn mening in de regen vrij goed blijft werken. Onder de douche lock ik hem wel.
Mooi ding, dat zeker. Maar ik vind deze wel heel erg aan de prijs.
Ik heb de Venu 2 en had vroeger een Forerunner 45.
Was/ben van beide tevreden.

De Venu 2 kost nu, maar dat kan morgen anders zijn, 270 Euro bij Amazon.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5118
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 16 jan 2024 13:26

rikkert schreef: 16 jan 2024 11:07
raven14 schreef: 16 jan 2024 10:38 Ik heb ook een Garmin, een Venu 3. Ik vind de HRM wel erg onnauwkeurig in koude omstandigheden. Verder een top product met veel mogelijkheden, overstijgt ver het gebruik voor lopen alleen. Muziek werkt perfect met Spotify als app en Airpods Pro als oortjes.

Zo'n aanraakscherm kan je ook blokkeren, hoewel het naar mijn mening in de regen vrij goed blijft werken. Onder de douche lock ik hem wel.
Mooi ding, dat zeker. Maar ik vind deze wel heel erg aan de prijs.
Eigenlijk heeft Garmin momenteel zoveel type horloges dat er ook veel overlap is. Door de komst van de vivoactive 5 is de venu 3 een beetje onaantrekkelijk geworden qua prijs. Eigenlijk kunnen ze beide hetzelfde qua fitmanagement en activity tracking, echter de vivoactive is er al voor 300 euro: https://versus.com/en/garmin-venu-3-vs- ... voactive-5

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3431
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 16 jan 2024 15:03

Er zijn wel wat verschillen tussen de 2. Vivoactive heeft veel features voor de prijs, maar ziet er wat minder premium uit, heeft een oudere HR sensor, kan geen real time hoogtemeters weergeven, heeft geen mogelijkheden om telefoongesprekken op te nemen etc etc... Ik had de keuze en vond het verschil groot genoeg om voor mijzelf het prijsverschil te verantwoorden.

De Venu 3 en Forerunner 265 hebben ook ongeveer dezelfde features maar dan weer een heel andere esthetiek.

Een veelgehoorde klacht over de Garmin smartwatches, veel te veel keuze ;) - wel een goeie verkoopsstrategie, 'Kies ik nu deze of gene watch van Garmin?'

Mijn zoon heeft een Coros Apex 2 en is er ook heel tevreden van.
Afbeelding

Plaats reactie