Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2024

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 09 jan 2024 07:53

Ik denk dat het niet lang meer zal duren voor we verlangen naar een Tour zonder Vingegaard. Dit jaar lijkt de overwinning al vast te staan voor er een kilometer gefietst is. Pech daargelaten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jan 2024 08:32

Je lijkt wel een Belg, die geven Evenepoel ook graag al de overwinning voor het startschot ;-)

Hoeft maar iets tegen te zitten, of Pogi die een uitschieter heeft, een off day voor Vingegaard: 3 weken is best lang.
Maar in theorie start ie inderdaad met de beste papieren.
Less is bore

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 09 jan 2024 08:39

Het is wat gechargeerd inderdaad. Ik zie graag een uitschieter van Pogacar, maar wat Lugosi en Bartdr denk ik correct stellen is dat Vingegaard zich volledig richt op de TDF en andere klassementsrijders (en zeker zijn grootste uitdager) ook andere prioriteiten hebben.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 09 jan 2024 09:51

Ik kies voor de naïef kaart: volgend jaar is het niet Vingegaard vs Pogacar, maar Vingegaard vs Pogacar+Roglic+Evenepoel. 1v1 is een heel ander spel dan 1v3, omdat je tactiek niet meer gebouwd kan worden rond 1 renner op zijn mindere punten pakken.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 09 jan 2024 10:35

In wezen hoeft de aanpak van Vingegaard niet te veranderen, ondanks de grotere tegenstand - omdat die uitgaat van zijn sterktes. Ze nemen de koers in handen in de bergritten met meerdere en langere klimmen, laten iedereen zoveel mogelijk kJ verbranden, en de sterkste op dat gebied (Jonas) komt dan wel bovendrijven.

Controle van de koers over de drie weken zal natuurlijk een andere uitdaging worden, met meerdere troonpretendenten.
Afbeelding

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 09 jan 2024 10:37

lugosi schreef: 08 jan 2024 20:25
bartdr schreef: 08 jan 2024 10:46
Theo V schreef: 08 jan 2024 09:58 Ik vind het allemaal gelul in de ruimte wat de supporters en de belgische pers roepen over van Aert.
Alsof hij niet in topvorm is tijdens de Vlaamse klassiekers.
Het is al jaren bekend dat zijn ploeg een kassei-klassieker wil winnen, dus dat is een doel.
En dan zouden ze hem niet laten pieken in die periode????
Ik denk zelf, en ik heb daar geen bewijs voor, dat van Aert in de zomerperiode zijn tweede piek heeft die beter uit de verf komt juist door de zomer.
.............
Denk eens andersom: waarom zien we Vingegaard niet in de klassiekers/monumenten die hem liggen? Die zou in LBL en Waalse Pijl toch op zijn minst dicht bij winnen moeten kunnen komen? Waarom geen LBL of Amstel om te knechten voor Laporte/Van Aert? Het moet toch zijn dat Vingegaard daar geen interesse in heeft of dat niet volledig in het tour-plaatje past?
Vingegaard is in mijn ogen de enige renner in die ploeg die zo in lijn ligt met het A-doel, dat hij zich 100% kan klaarstomen met zijn eigen A-doel.
Zo denk ik er ook over. Ik denk niet dat het te maken heeft met dat Vinge geen interesse daarin heeft, maar wel degelijk dat hij zich niet wil permitteren om ook maar een tiende percent aan paraatheid te moeten inleveren voor zijn doel. En gelijk heeft ie, de winst van je doel boven alles stellen.
Is ook beschreven in het boek "Het Plan". TJV had berekend wat er nodig was om de TdF te winnen en zocht een renner die dit aan zou moeten kunnen en uit zou willen voeren.
Eén van de eisen was dat de betreffende renner zich 100% aan het plan wilde en kon houden om het grote doel te realiseren, nl. de TdF te winnen. Die renner vonden ze in de persoon van Vingegaard.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4537
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 09 jan 2024 10:56

Even wat anders,
Hoe zien jullie de kansen van Fabio Jakobsen van het jaar?
Ze willen weer naar "oude tijden" met een geoliede sprint trein.....

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 09 jan 2024 12:18

bartdr schreef: 09 jan 2024 09:51 Ik kies voor de naïef kaart: volgend jaar is het niet Vingegaard vs Pogacar, maar Vingegaard vs Pogacar+Roglic+Evenepoel. 1v1 is een heel ander spel dan 1v3, omdat je tactiek niet meer gebouwd kan worden rond 1 renner op zijn mindere punten pakken.
Vervelende punt is dat Vingegaard en Pogacar beide een niveautje hoger zijn dan de andere namen die je noemt. Het enige wat nog lastig kan zijn is dat Visma een iets mindere ploeg heeft dan de afgelopen jaren. Eén op één rolt hij ze allemaal op in een drieweekse ronde.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12665
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 jan 2024 14:15

ColumsbusMJ schreef: 09 jan 2024 08:39 Het is wat gechargeerd inderdaad. Ik zie graag een uitschieter van Pogacar, maar wat Lugosi en Bartdr denk ik correct stellen is dat Vingegaard zich volledig richt op de TDF en andere klassementsrijders (en zeker zijn grootste uitdager) ook andere prioriteiten hebben.
Andere prioriteiten of al opgeven voor je begonnen bent.
Ik vind het een rare zet van Pogi, zal wel een koffer geld zijn betaald.

En pech is in drie weken een seieuze optie. In z,n eerste tour scheelde het al niet veel.
Het is zo gebeurt in 3 weken, dus ik zou zelf pech niet al pech zien maar als reeele optie zowel voor mijzelf als tegenstanders

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5310
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 09 jan 2024 14:39

Volgens mij koerst Pogi precies waar hij wil koersen. Hij wil gewoon de giro ervaren. De Tour heeft hij al 2x gewonnen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5310
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 09 jan 2024 14:41

mao schreef: 09 jan 2024 10:56 Even wat anders,
Hoe zien jullie de kansen van Fabio Jakobsen van het jaar?
Ze willen weer naar "oude tijden" met een geoliede sprint trein.....
Het hangt enorm van de trein af. Dat hij een goede sprinter is staat buiten kijf. Ik hoop voor hem dat ze de trein snel op de rit hebben (no pun intended).
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 10 jan 2024 09:50

wasbeer2006 schreef: 09 jan 2024 14:15
ColumsbusMJ schreef: 09 jan 2024 08:39 Het is wat gechargeerd inderdaad. Ik zie graag een uitschieter van Pogacar, maar wat Lugosi en Bartdr denk ik correct stellen is dat Vingegaard zich volledig richt op de TDF en andere klassementsrijders (en zeker zijn grootste uitdager) ook andere prioriteiten hebben.
Andere prioriteiten of al opgeven voor je begonnen bent.
Ik vind het een rare zet van Pogi, zal wel een koffer geld zijn betaald.
Eigenlijk is dat de meest zwarte kijk die je op de situatie kan hebben, zeker in die bewoording.
Pogacar kan met zijn huidig gekende programma 3 monumenten en 2 grote rondes winnen. Stel dat dat lukt + olympisch kampioen worden, dan moeten we een nieuw superlatief bedenken.
Ik zeg niet dat het zal gebeuren, maar durf tegelijkertijd niet zeggen dat het niet zou kunnen.

Plaats reactie