Interne remkabel Koga Lightspeed
Ik wil mn remkabels vernieuwen, weet iemand of de achterremkabel een geleiding door het frame heeft bij Koga zodat het gewoon een kwestie si van oude eruit, nwe erin? Of wordt dat een trucje bedenken zoals oude en nwe aanelkaar maken zodat de nwe erin komt als je de oude eruit trekt?
Is het een hydraulische kabel of eentje met een kabel erin?
Ik ken het frame verder niet, maar interne kabelgeleiding (bijvoorbeeld met een gootje) is uitermate zeldzaam, dat kost ontzettend veel tijd (en dus geld) om te maken en is ook niet echt nodig.
Ik ken het frame verder niet, maar interne kabelgeleiding (bijvoorbeeld met een gootje) is uitermate zeldzaam, dat kost ontzettend veel tijd (en dus geld) om te maken en is ook niet echt nodig.
ouderwetse kabel met v-brakes
Dan kan je binnenkabel gewoon gebruiken als liner.
Even denken hoe ik dit uitleg 
Makkelijkste is denk ik de oude buitenkabel afknippen net na het punt waar ie het frame in gaat. Trek vóórdat je dat doet de oude binnenkabel eruit.
Nu leid je de binnenkabel weer door de oude buitenkabel.
Nu trek je de buitenkabel uit het frame bij de uitgang, maar de binnenkabel hou je vast!
Nu duw je via één van twee kanten de nieuwe buitenkabel op de oude binnenkabel.
Dan haal je de oude binnenkabel weg en vervang je deze door een nieuwe.
Hope that makes sense
Makkelijkste is denk ik de oude buitenkabel afknippen net na het punt waar ie het frame in gaat. Trek vóórdat je dat doet de oude binnenkabel eruit.
Nu leid je de binnenkabel weer door de oude buitenkabel.
Nu trek je de buitenkabel uit het frame bij de uitgang, maar de binnenkabel hou je vast!
Nu duw je via één van twee kanten de nieuwe buitenkabel op de oude binnenkabel.
Dan haal je de oude binnenkabel weg en vervang je deze door een nieuwe.
Hope that makes sense
Ik doe meestal oude binnen/buitenkabel 5-7cm uit het frame afknippen. Nieuwe kabels eindjes gelijk leggen.
Oude en nieuwe kabels koppelen met stukje krimpkous. En zo de oude kabel eruit trekken en de nieuwe invoeren. Super makkelijk.
Oude en nieuwe kabels koppelen met stukje krimpkous. En zo de oude kabel eruit trekken en de nieuwe invoeren. Super makkelijk.
Dogma F