Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37967
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jan 2024 21:49

Wat is de connectie vuurwerk-bivakmutshersenlozen?
Als legaal vuurwerk er niet meer is gebruiken ze (net als nu hoofdzakelijk) illegaal vuurwerk of zoeken ze andere dingen. Dan moet je de jaarwisseling maar afschaffen….
Less is bore

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 02 jan 2024 21:56

In onze gemeente en aangrenzende gemeenten (Belgie tegen de Nederlandse grens) was dit jaar voor de eerste maal vuurwerk verboden.
Resultaat: nog nooit zoveel vuurwerk gezien. De politie was gewoon niet in staat om te handhaven.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37967
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jan 2024 22:02

Als je drugs gedoogd kun je ook vuurwerk gedogen….
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8191
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 jan 2024 22:57

galileo2 schreef: 02 jan 2024 21:56 In onze gemeente en aangrenzende gemeenten mooi(Belgie tegen de Nederlandse grens) was dit jaar voor de eerste maal vuurwerk verboden.
Resultaat: nog nooit zoveel vuurwerk gezien. De politie was gewoon niet in staat om te handhaven.
Nee nee; heeft niets te maken maken met -niet kunnen handhaven-
De keuze was om expliciet NIET te handhaven. Dat benadrukt mijns inziens wel heel mooi de idiotie in Nederland!!
Wetjes en regeltjes maar als puntje bij paaltje komt is het: en doden vielen er toch. (Beetje vrij naar Elsschot; “tussen droom en daad staan wetten en regels in de weg”….)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8191
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 jan 2024 23:06

Trouwens zou Storm Henk een equivalent kunnen zijn van Wilders’ “Henk en Ingrid”?!

HMm in dat geval zou het wellicht een mooie eerste testcase kunnen zijn….
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 809
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 02 jan 2024 23:44

Nederland kan best wel een beetje tegen Henk. Hoop poeha, maar echte veranderingen zss as l het niet opleveren. Net zo min als wanneer de storm Fatima had geheten.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16341
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 jan 2024 08:56

daniel1975 schreef: 02 jan 2024 21:49 Wat is de connectie vuurwerk-bivakmutshersenlozen?
Als legaal vuurwerk er niet meer is gebruiken ze (net als nu hoofdzakelijk) illegaal vuurwerk of zoeken ze andere dingen. Dan moet je de jaarwisseling maar afschaffen….
Oud & nieuw is traditiegetrouw een nacht van wetteloosheid. Vuurwerk speelt daarin zeker een grote rol. Dat was 40 jaar geleden bij ons in de wijk al het geval. Ik geloof ook niet dat het heel veel erger is geworden. Het is meer de verhartvannederlandsing van de samenleving dat we nu veel meer incidenten meekrijgen. Tel daar de filmpjes met de mobieltjes bij op en je ziet het bijna live gebeuren, veilig thuis op 65" tv.
Het grote verschil is volgens mij vooral de hoeveelheid kansarme jongeren die bij elkaar gepropt zitten in achterstandswijken. Gezien de keuze van de blanke Nederlander in het stemhokje, kan ik nog wel een soort van begrip hebben voor deze vorm van semilegale oorlogsvoering tegen een maatschappij die duidelijk de pik op je heeft.

Vuurwerk verbieden is kleine stap, met veel impact op de macht van de politie. Ik ben voor, ondanks dat ik altijd veel plezier aan vuurwerk heb beleefd. De impact op de maatschappij en het milieu zijn gewoon te groot om het in stand te houden.

Het echte probleem is veel groter en complexer: Hoe krijg je de jeugd uit de achterstandswijken weer in het gareel? De trend die nu is ingezet, is met de harde hand. Ik voorspel dat we die strijd nooit gaan winnen op die manier...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16098
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 jan 2024 08:58

In Brussel en Antwerpen was vuurwerk verboden.
Maar elk jaar op oudejaar wordt er in de Brusselse straten een echte oorlog tegen de hulpdiensten uitgevochten.
Het is enkel jammer dat de ordehandhavers niet mogen doen waar ze voor zijn opgeleid, namelijk de orde handhaven.
Als dat niet kan met zacht dan maar met hard geweld.
Als je nu de reportages ziet zou je als politie man/vrouw er voor minder de brui aangeven.
Het zijn telkens dezelfde groepen die voor overlast zorgen, schakel die dus voor eens en voor altijd uit zodat andere jonkies het wel uit hun hoofd halen om hetzelfde te doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16098
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 jan 2024 09:01

Ernie C. schreef: 03 jan 2024 08:56
Het echte probleem is veel groter en complexer: Hoe krijg je de jeugd uit de achterstandswijken weer in het gareel? De trend die nu is ingezet, is met de harde hand. Ik voorspel dat we die strijd nooit gaan winnen op die manier...
Ondertussen weten we al dat het pamperbeleid van de voorbije decennia niet geholpen heeft, daarin heb je gelijk.
Die strijd kan wel gewonnen worden maar dan mag je niet beginnen zwaaien met allerlei "rechten" en conventies en .....
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16341
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 jan 2024 09:06

Een burgeroorlog, waarom ook niet..?

Het probleem van het "pamperbeleid", is dat het mooie woorden waren, maar het racisme dat nu overal opborrelt geen nieuwe verschijning is. Het was er altijd al. Daarom zijn deze jongeren ook kansarm. Het verschil is nu dat het weer salonfähig geworden is om het te uiten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37967
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jan 2024 09:16

Het is niet alleen racisme. Want bij de XR protesten staat 90% gewoon blank te rellen op de snelweg en die worden ook niet aangepakt. We laten ze eerst een paar uur lekker staan, gaan het dan nog eens vriendelijk vragen om te vertrekken en dan in the end worden ze zonder PV weggebracht met bussen. Als ik vervolgens ergens 10km/u te hard rijdt omdat ik te laat ben door dat gezeik heb ik een bon te pakken op de trajectcontrole. Overigens de nieuwe tarieven gezien voor snelheidsovertredingen? Staat totaal niet meer in verhouding tot het truttengedrag tov relschoppers etc.
Mijn punt over die warmtetent na het waterkanon heb ik al meermaals gemaakt, dat is voor mij een beetje het ultieme gevoel van slap beleid. Als je verboden dingen doet moet je op de blaren zitten, iedereen.

En racisme salohfahig gemaakt? Wat dacht je van cocainegebruik? Dat is tegenwoordig ook gewoon normaal geworden, maar omdat de echte ellende die daardoor wordt veroorzaakt niet a la minute zichtbaar is op de Zuidas doen we er maar niet zo moeilijk over.
Ik vind die selectieve verontwaardiging gewoon belachelijk.
Less is bore

marsman
Forum-lid
Berichten: 2394
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 03 jan 2024 09:42

10.000 EUR boete + 1 maand gevangenis voor een ieder die gepakt wordt met illegaal vuurwerk en of wangedrag richting hulpverleners. Dat laatste hoeft niet eens vastgemaakt te worden aan Oudjaarsavond maar gaat per direct in.

Zoiets?

Ik ben zo ongelofelijk klaar met dit pappen en nathouden van onze 'driehoek'. Zero tolerance beleid is IMHO het enige wat gaat helpen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie