Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2023

thominator_cycling
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 okt 2018 19:51

thominator_cycling 30 dec 2023 21:23

Op een andermaal droge dag in dit natste jaar ooit toch lekker 111 km gefietst met een collega. De wind was behoorlijk aanwezig, maar de wegen waren droog en ze lagen er best goed bij. Heerlijk gefietst, en belachelijk hard voor mijn doen en de tijd van het jaar. Het trainen begint zijn vruchten af te werpen. Nog stom dat we geen oliebol gekocht hebben, we kwamen nog een kraam tegen.

https://www.strava.com/activities/10462846567
IG: _superver

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5148
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 30 dec 2023 22:29

Vandaag de festive 1000 afgevinkt met ritje door Noord-Holland :

https://www.strava.com/activities/10461661882

Voor morgen laat ik het plan nog maar even afhangen van het weer, misschien nog maar een wind mee ritje ervan maken.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 31 dec 2023 04:37

Teruggekomen toen het in Nederland al 31 december was...
Maar vandaag langste rit ooit gedaan, "rondje" rondom the Sun Valley. Oftewel de valley in Arizona waar onder andere de stad Phoenix in ligt. Vertrek was om 06:00 lokale tijd en ik moest er nog ongeveer 40 minuten voor in de auto zitten. Het was een epische dag. Temperatuur bij vertrek ongeveer 10 graden celsius, niet heel slecht dus! Het eerste uur in het donker, deels over de vluchtstrook, die toevallig op dit stuk bezaait lag met rotzooi. Gelukkig veilig door kunnen manoeuvreren. Na 20 mijl de eerste stop en vooral voor iedereen snel plassen. Vervolgens door en na 34mijl (51km) begon er een klim, ongeveer 10mijl en 1-3 procent omhoog. Omdat er boven gewacht zou worden daar eigen tempo opgereden. Boven bevoorraden bij tankstation (water) en vervolgens als groep verder. Tot mijl 70 lag het tempo hoog en mijn hartslag was iets hoger dan ik wilde. Dus twijfel om door te zetten voor 200 mijl of af te haken. De splitsing lag na mijl 85 dus nog even uitgesteld. Tot 85 ging vrij rustig dus toch door voor 200 mijl.

Vervolgens kwamen voor mij wat bekendere wegen, daar ging het tempo wat omhoog maar was het goed te behappen. wel gek als je ziet op de garmin: over 30 mijl linksaf slaan... Deze weg (Sun Valley Parkway) heeft een tankstation waar gestopt wordt en gegroepeerd. Extra mazzel was meewind tot dit punt. Hoe ontwikkelt zich dit verder? De volgende 20 mijl hebben we wind van de zijkant. En vervolgens nog 10 tegen. Gelukkig niet heel hard. Ik rij nog steeds in de voorste groep en gemiddeld rijden we 21mijl per uur (34km/uur). Veel kopwerk doe ik niet, maar echt me verstoppen ook niet. Ik blijf gewoon lekker meerijden. Op mijl 145 weer een bevoorrading, hier een cola en water vullen. Eten gaat tegen staan maar het is te overkomen, jezelf dwingen is niet leuk maar wel te doen. met bijna drie kwart over achter de rug komt het einde in zicht. Gelukkig hebben we weer wind mee, echt geluk kun je wel zeggen! We gaan nog een kleine "omweg" maken via South Mountain park, kleine klim gelukkig niet helemaal omhoog. Eenmaal terug beneden zie ik dat ik 2 mijl tekort ga komen voor de Imperial Double Century. Echt een ding hier. Voor mij is 300km meer een ding. Maar vandaag ga ik er wel 200 mijl van maken! Na 196 zijn we er bijna en krijg ik nog een lekke band, snel een CO2 patroon erin en ik kan door. Even rustig alleen de 200 volmaken, iedereen gedag zeggen en dan is het wel mooi geweest. totaal 11,5 uur onderweg waarvan 9,5 op de fiets. Gemiddeld 34km/uur. Ging beter dan verwacht! Net na zonsondergang pas terug (paar minuten, mooi gelukkig niet nog een keer in het donker op deze dag!

Owh ja, max temperatuur ongeveer 22 graden

https://www.strava.com/activities/10465118988
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 31 dec 2023 09:28

Kudo's Laurens!! :like:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37910
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 dec 2023 09:32

Hallelujah, wat een rit. Respect, mooi avontuur!
Less is bore

Plaats reactie