Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of bike.

Mtb velgrem velgen vintage 26inch.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5391
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 24 okt 2023 14:27

Ik zal het ook maar hier plaatsen.

Ik ben op zoek naar wat mooie goede mountainbike velgen in 26inch velgrem. Tegenwoordig wordt er eigenlijk niets 'moois' meer gemaakt in 26inch en velgrem. Gek genoeg is er qua retro look wegvelgen voldoende voorhanden (h plus son tb14 bijvoorbeeld), maar voor mtb heb je vrij weinig keus. En wat er is zijn eerder trekking velgen ( bij Rigida etc ). Of meer passend voor late jaren 90.

Liefst hoop ik dat ergens nog iemand wat heeft liggen. In ieder geval moet het goed herspaakbaar dus hooguit licht gebruikt zijn. Liefst niet voor een echt achterlijke prijs. Uiteraard hebben goede velgen gewoon hun waarde. Gaat om een project van een 1989 Fat Chance Wicked. Maar ik ben niet een hobbyist met eindeloos budget. Gebruikte velgen van meer dan 100 euro ex verzenden scoren op ebay zie ik ook niet zo zitten.

Ik heb nu een Suntour xc pro achternaaf die 32-gaats is. Een voornaaf heb ik nog niet, maar ik ga op zoek naar een 32-gaats exemplaar. Dus ik ga vast uit van 32/32.

Van retrobike even wat toen ongeveer gangbaar was.
Afbeelding

Alternatief een mooie gepolijste nieuw verkrijgbare aluminium 26inch velgrem velg. Alleen ben ik die nu ook nog niet tegengekomen.

Heb je tips van een fietsenmaker die nog allerlei oud spul heeft liggen of weet je adressen om te zoeken laat dan ook een reactie achter. Altijd handig.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8946
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 24 okt 2023 16:05

Balen. Vorige maand tijdens het opruimen van de schuur een setje in de kliko gegooid. Had je, uiteraard, gratis mogen hebben... :-(
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

pino
Forum-lid
Berichten: 3458
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 24 okt 2023 17:04

Heb vast wel wat Mavic liggen, maar 2 gelijke velgen is lastig. Er moet eerst flink geruimd worden voor ik er bij kan.
Edit X221 zwart 1 exemplaar, F519 zwart 1 exemplaar.
Die laatste is een zwaarder exemplaar dat ik reserve heb voor de tandem.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5391
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 25 okt 2023 13:42

Beide zouden kunnen eigenlijk zijn ze iets te 'nieuw' nog. Beide eerder vroege jaren 2000 nog leverbaar. Zeker dat die voor de tandem dan niet 36 spaaks is?

Ik zou wel echt het liefst twee gelijke velgen ja. Ik houd mijn ogen open voor tips om een beetje gericht te zoeken.

Het project is nog lang niet af. Dus er is geen haast. onderdelen vinden is veel lastiger ( en dus duurder ) dan vooraf verwacht. Mountainbikers hebben toch meer gesloopt over de loop van de jaren.

Vrij veel dingen die nu troep zijn zijn later weer gewild. Dus bedenk goed wat voor een 'troep' je nog in de schuur hebt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

pino
Forum-lid
Berichten: 3458
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 25 okt 2023 14:34

Niet vintage, maar in geval van nood, zou je kunnen zoeken naar eenvoudige wielen voor kinderfietsen die soms nog wel leverbaar zijn en daar de velgen uit halen.
Nagenoeg zeker dat de F519 32 gaats is (Excel liegt zelden) , maar indien gewenst kan ik nog eens controleren.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5391
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 01 nov 2023 11:37

Ondertussen heb bij geluk 1 nieuwe Araya RM-20 velg weten te vinden. Maar nog altijd op zoek naar een tweede. De Rm-17/rm-20 heeft nu de voorkeur.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

marinusapeldoorn
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2023 16:59

marinusapeldoorn 25 dec 2023 17:08

Kijk eens op www.vuelta-germany.com
Hebben genoeg 26 inch spul, het is aan jou om te bepalen of het je smaak is.
Kost niet de wereld, ziet er goed uit, maar komt niet perfect recht uit de doos.
Gezien het geld kun je er niks van zeggen.
Zitten bij mij in een Koga Tiros van 1996 en maken het een mooie "resto-mod" .

Plaats reactie