ColumsbusMJ schreef: ↑16 dec 2023 09:25
Een kerstpakket is in heel veel gevallen een gedrocht. Het kost vooral geld en ik vraag mij af of je je werknemers er echt blij mee maakt. Geef het uitgegeven geld liever aan de voedselbank, dan help je de medemens die het wat minder heeft. Of geef je mensen de keuze of ze wel of geen pakket willen. Ik vind het een verspilling van rotzooi.
Het geld weggeven heb ik met m'n stomme kop ook eens voorgesteld. Wilde ik nog wel verdubbelen of zelfs nog meer. Overigens ik was medeeigenaar dus schoot in m'n eigen voet.
Weggeven was geen optie terwijl ieder daar 3,4 keer modaal verdiende! We willen een doos!
Verder is het simpel: pak een kerstpakket uit. Doe alle verpakking (dus ook doosjes, zilverpapier etc) terug in de doos. Doe het eten en drinken in een emmer.
Wat heb je dan?
Een doos met afval en een emmer met teveel zout, teveel vet, teveel suiker en teveel alcohol.
Daar krijgen we dus een paar miljoen paar handen voor op elkaar?
En een pakket met spullen? Kijk vanaf 26 december eens op marktplaats!
Wil je toch wat doen als bedrijf is een kaart geven voor een doe ding (zaten ook goede doelen bij) de minst dramatische en geeft de kleinste berg afval.
De oplossing die Daniel aangeeft zijn een prima begin maar het kerstpakket laat zo mooi zien hoe krampachtig we ons vasthouden aan wat we hebben. En dat kan niet. Het MOET anders!
En dat is dan ook nog eens het werkende deel van de maatschappij waar we het van zouden moeten hebben!
Voor iedere regering van welke samenstelling dan ook is het gebrek aan veranderingsbereidheid bij de burgers een enorm probleem.