Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

leon1
Forum-lid
Berichten: 3239
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 02 dec 2023 16:57

Een kerstboom!
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6471
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 dec 2023 17:05

leon1 schreef: 02 dec 2023 16:57 Een kerstboom!
Draadloos :mrgreen:

Gister ook een gehaald en vandaag opgezet. Normaal haalde ik zo'n ding na pakjesavond maar dat vieren we niet meer dus dan de kerst maar iets naar voren.
Jaren deden we een boom van 5 meter oid. Kan ik kwijt in m'n vide maar ik ging het steeds meer moeilijk vinden om zo'n grote boom "te killen"

Dus dit jaar gewoon boompje van 2 meter 17

Heerlijke relatietest altijd weer zo'n boom.

Vriend van mij kreeg eens ruzie dat de boom niet bleef staan. Hij 3 "scheerlijnen" gemaakt en "haringen" (flinke spijkers) in het parket geslagen.............3 jaar later waren ze gescheiden...........hij is er op vooruit gegaan.......de vloer ook :mrgreen:

leon1
Forum-lid
Berichten: 3239
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 02 dec 2023 17:10

Draadloos ja :mrgreen:

Bij mij gaat ie ook met de piek de vide in. Zonder piek past de boom net in de kamer. Dus dit zal er eentje van 2,5 meter zijn. Deal is altijd, ik haal de boom en zet deze in de kamer maar ik versier 'm niet. Ik heb absoluut een hekel aan het versieren. Dus dat ga ik morgen vanaf de bank bekijken. :lol:
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 818
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 02 dec 2023 22:19

Ik heb niks met een echte boom in huis. Hier in het bos rondom staan er duizenden loofbomen. In huis een echte plasticboom voor de kerst.
En echte kamerplanten.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

pino
Forum-lid
Berichten: 3781
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 02 dec 2023 22:29

Een kerstboompje . Met de aankleding durf ik me niet te bemoeien.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16574
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 dec 2023 23:07

Bij mij ook een plastic boom, of eigenlijk 2 (tweedehands, dus super milieuvriendelijk), waarvan ik een hele grote heb gemaakt. Die kan mooi in de hal. Vrouw en zoon blij want we hebben een gigantische kerstboom en ik hoef niet de hele tijd tegen dat achterlijke ritueel aan te kijken.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13146
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 dec 2023 15:00

Het begrip draadloos bij deze speakers vergt wel wat uitleg.
De versterker zit in de speaker. Feitelijk is dat hetzelfde als je met losse versterker speaker aanstuurt.
Daarnaast heeft ie wel stroom nodig met een kabel. Het is geen jbl tokkiebox.

Waar je daarna tegenaan loopt is hoe je het draadloos verstuurt. BT/android auto/carplay is max 356 en bv spotify max 320kbps.
High res audio, ook al heb je een app die het kan bv qobuz, tidal etc, kan dus niet die kwaliteit bieden over een deze verbinding.

Nu zal in deze speakers gewoon een cliënt zitten van deze muziekdiensten, zodat je app alleen een afstandsbediening is en eventueel wel hi res kunt luisteren. De vraag of je high res hoort, hangt vooral van de opname af. Is die heel goed hoor je dat wel degelijk. Maar ook op spotify staat soms hele goede kwaliteit.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3453
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 03 dec 2023 16:35

wasbeer2006 schreef: 03 dec 2023 15:00
Nu zal in deze speakers gewoon een cliënt zitten van deze muziekdiensten, zodat je app alleen een afstandsbediening is en eventueel wel hi res kunt luisteren. De vraag of je high res hoort, hangt vooral van de opname af. Is die heel goed hoor je dat wel degelijk. Maar ook op spotify staat soms hele goede kwaliteit.
Dat klopt, Qobuz, Tidal, Spotify Connect, het wordt allemaal native op de luidsprekers gedraaid. Apple Music niet, dat streamt via de app (van bvb de iPhone of de Macbook) - daar ben je aan de limieten van Airplay (2) als wireless protocol gebonden en ondanks dat Apple Music op zich lossless kan zijn, is dat via Airplay niet het geval.

Ik kan het allemaal niet horen eerlijk gezegd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16574
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 dec 2023 17:32

wasbeer2006 schreef: 03 dec 2023 15:00 Het begrip draadloos bij deze speakers vergt wel wat uitleg.
De versterker zit in de speaker. Feitelijk is dat hetzelfde als je met losse versterker speaker aanstuurt.
Daarnaast heeft ie wel stroom nodig met een kabel. Het is geen jbl tokkiebox.

Waar je daarna tegenaan loopt is hoe je het draadloos verstuurt. BT/android auto/carplay is max 356 en bv spotify max 320kbps.
High res audio, ook al heb je een app die het kan bv qobuz, tidal etc, kan dus niet die kwaliteit bieden over een deze verbinding.

Nu zal in deze speakers gewoon een cliënt zitten van deze muziekdiensten, zodat je app alleen een afstandsbediening is en eventueel wel hi res kunt luisteren. De vraag of je high res hoort, hangt vooral van de opname af. Is die heel goed hoor je dat wel degelijk. Maar ook op spotify staat soms hele goede kwaliteit.
Duidelijk! Enerzijds iets voor te zeggen, maar voor dit geld, zou ik mijn speakers liever losgekoppeld zien van mijn streamingapparaat. Dan laat ik nog even in het midden waar dan de versterker thuishoort.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 04 dec 2023 11:34

Een infraroodlamp. Kijken of dat me een beetje door de donkere maanden kan krijgen.

Afbeelding
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27798
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 dec 2023 12:15

- 3 broden vanmorgen bij de bakker
- 1 fles rode wijn voor mijn schoonvader (Sinterklaas)
- 6 wijnglazen voor mijn vrouw (Sinterklaas)
- ingrediënten voor kaasfondue
- 2 wetsuits voor mijn kinderen voor onze trip naar Curaçao (duiken)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6471
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 dec 2023 11:55

2 Z/W fotorolletjes

Eigenlijk ben ik fel tegen het gebruik van fotorolletjes. Echter..........
Afgelopen zomer heb ik een Nikon Z fc gekocht. Deze digitale systeemcamera is qua uiterlijk gebaseerd op de legendarische Nikon FM uit eind jaren 70.

Die FM heb ik gehad en later ook de FM2. Toen ik de FM2 kocht heb ik de FM aan mijn toenmalige schoonvader gegeven.

Daar was ik pas op bezoek want nog steeds heel lieve mensen. Hij fotografeert ook al jaren digitaal en ik vertel over mijn nieuwe speeltje.
Gewoon uit belangstelling vraag ik of hij de FM nog heeft. Ik had nog geen slok koffie kunnen nemen of de camera was al van zolder gehaald.
De oude (echt mijn oude dus) FM staat nu als decoratie in m'n werkkamer/cave..................
Ik MOET toch even weten of het nog werkt :mrgreen:

Dus bij hoge uitzondering 2 fotorolletjes gekocht :o

Links de de FM uit 1978 met een Mirco Nikkor 55mm en rechts de actuele Nikon Z Fc met een 50 mm macro objectief.
n.jpg
Van mijn andere schoonvader eens een negatiefscanner gekregen dus we gaan niet onnodig afdrukken ;)

Plaats reactie