Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ervaring gevraagd: Coefficient RR handlebar

fadje104
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 jul 2023 07:24

fadje104 11 nov 2023 09:50

In mijn zoektocht naar een beter passend stuur(mijn huidige stuur is eigenlijk te breed) kwam ik een filmpje tegen op youtube:https://youtu.be/5_m1pVCsYng?si=Cm6nTDTDIErHN8TU

In dit filmpje wordt door een bikefitter de Coefficient RR geprezen door zijn mogelijkheden en ergonomie.

https://coefficientcycling.com/collecti ... -handlebar

Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben?

Afbeelding

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5462
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 nov 2023 10:08

Het ziet er nogal polariserend uit moet je tegenkunnen. Backsweep is fijn als je op de bovenkant rijdt. Ik heb alleen mijn vraagtekens bij de kabelvoering. Vooral bij volledig interne systemen die ook nog door de stuurpen moeten. Nu moeten je kabels zelf binnen het stuur nog een rare hoek terug maken.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6240
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 11 nov 2023 10:32

Het nadeel van zo’n backsweep is de lengte van de stem. Die moet dusdanig lang zijn dat je niet met je knieën het stuur raakt bij staand fietsen ( klimmen). Als ik voor mezelf spreek zit ik dan ca. 2 cm van het stuur af met m’n knieën.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

derxx
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 11 nov 2023 10:46

Ziet eruit alsof dat hier wel meevalt Rene, omdat de bevestiging natuurlijk naar achteren uitsteekt, en de backsweep (grotendeels) ongedaan maakt. Op zich wel een interessant concept, maar ziet er ook zwaar uit, als in: veel materiaal tov een "normaal" stuur.
Afbeelding

fadje104
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 jul 2023 07:24

fadje104 11 nov 2023 13:44

derxx schreef: 11 nov 2023 10:46 Ziet eruit alsof dat hier wel meevalt Rene, omdat de bevestiging natuurlijk naar achteren uitsteekt, en de backsweep (grotendeels) ongedaan maakt. Op zich wel een interessant concept, maar ziet er ook zwaar uit, als in: veel materiaal tov een "normaal" stuur.
Gewicht is verwaarloosbaar in mijn geval, ik rij nu met een Vision Metron 5D a 407gr excl hmb mount.
Dit stuur weegt in de breedte 400mm 315gr incl mount.

de vele(ergonomische) houdingen/posities trokken mijn aandacht, ik heb nu een 420mm stuur, hierdoor draai ik vaak de polsen iets naar binnen om de breedte te compenseren als ik op de remgrepen rij.
Onderin de beugels heb ik geen last/pijntjes en als ik bovenop het stuur rij, dan moet ik de frontsweep van de Vision compenseren wat weer pijntjes oplevert in de handen.

fadje104
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 jul 2023 07:24

fadje104 11 nov 2023 13:46

thestudent schreef: 11 nov 2023 10:08 Het ziet er nogal polariserend uit moet je tegenkunnen. Backsweep is fijn als je op de bovenkant rijdt. Ik heb alleen mijn vraagtekens bij de kabelvoering. Vooral bij volledig interne systemen die ook nog door de stuurpen moeten. Nu moeten je kabels zelf binnen het stuur nog een rare hoek terug maken.

Ze hebben na gedacht over de kabelvoering, in de foto's is te zien hoe het kabel vanaf de greep het stuur ingaat, en hoe hij er aan de onderzijde weer uitkomt.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5462
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 nov 2023 15:55

Alleen daarbij heb je nog een extra bocht. Ik verwacht dat het nogal een prutswerkje is om je buitenkabel erdoor te krijgen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

derxx
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 04 dec 2023 20:33

fadje104 schreef: 11 nov 2023 13:46
thestudent schreef: 11 nov 2023 10:08 Het ziet er nogal polariserend uit moet je tegenkunnen. Backsweep is fijn als je op de bovenkant rijdt. Ik heb alleen mijn vraagtekens bij de kabelvoering. Vooral bij volledig interne systemen die ook nog door de stuurpen moeten. Nu moeten je kabels zelf binnen het stuur nog een rare hoek terug maken.

Ze hebben na gedacht over de kabelvoering, in de foto's is te zien hoe het kabel vanaf de greep het stuur ingaat, en hoe hij er aan de onderzijde weer uitkomt.
Kwam net toevallig dit stuur weer tegen, en na wat zoeken naar een wat lokalere verkoper ipv de USA, kwam ik dit topic weer tegen :) Heb jij uiteindelijk dit stuur nog aangeschaft, en zo ja, waar heb je hem gekocht ?
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13146
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 dec 2023 15:59

Ik zit er ook over na te denken, even wachten tot mijn nieuwe fiets/frame.
Die backsweep ik heel fijn op een normaal stuur kan ik amper op het stuur rijden, vind dat echt heel kort en hoog, handen staan niet lekker waardoor je ellebogen naar buiten staan.

Fijn als je dan verder zit op het stuur, maar niet op de grepen. Je komt met dit stuur juist niet met je knieen ertegen omdat het verder weg zit.
In een andere topic haalde ik deze al aan. Het is ff wennen qua gezicht, maar dit is wel de toekomst van sturen denk ik.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5462
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 05 dec 2023 16:41

Weet iemand hoe die maten dan gemeten zijn. Want is de 40cm nu 40cm in de drops of op de shifter positie.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13146
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 dec 2023 19:13

Volgens mij gewoon de laatste. Er staat ook dat je dezelfde maat moet nemen als je nu van je stuur hebt.

Tipo21
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 aug 2021 14:07

Tipo21 07 dec 2023 14:28

derxx schreef: 04 dec 2023 20:33 Kwam net toevallig dit stuur weer tegen, en na wat zoeken naar een wat lokalere verkoper ipv de USA, kwam ik dit topic weer tegen :) Heb jij uiteindelijk dit stuur nog aangeschaft, en zo ja, waar heb je hem gekocht ?
@ derxx: Ik vind geen lokale(re) dealer. Is jou dat wel gelukt?

Weet iemand wat de verzendkosten + evt. invoerrechten naar Nederland zijn?

Iemand ervaring met dat andere stuur, de Coefficient AR (All Road)?
https://coefficientcycling.com/collecti ... -handlebar
Voor gesloten spoor en open brug zijn alle fietsers even vlug.

Plaats reactie