Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

uitschrijven

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1439
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 03 dec 2023 18:37

Ze kan het ook in het Nederlands. Maar let op. Het lijkt of je met een mens spreekt, maar dat klopt niet. De tekst komt ergens vandaan. Opgeslurpt, gejat of overgenomen.
Er komt ook geen intelligentie bij kijken. Het is werkt als een verbeterde versie van statistiek: Welk woord is in deze specifieke situatie het beste als volgend woord. En het volgende. En het daaropvolgende.

"
Het afstellen van een Ultegra 11-speed achterderailleur is een nauwkeurig proces dat zorgvuldig moet worden uitgevoerd voor soepel schakelen en optimale prestaties. Hier zijn algemene stappen voor het afstellen van een 11-speed Ultegra-derailleur:

Benodigde gereedschappen:

Inbussleutels (meestal 4 mm en 5 mm)
Schroevendraaier
Kettingpons (voor het inkorten van de ketting indien nodig)
Stappen:

Zet de ketting op het kleinste tandwiel:

Zorg ervoor dat de ketting op het kleinste tandwiel voor aan de voorkant (kettingblad) en het kleinste tandwiel achter (achterste cassette) staat.
Stel de B-schroef in:

De B-schroef bevindt zich op de achterderailleur en regelt de afstand tussen de bovenste geleidewieltjes en de cassette. Draai de B-schroef in of uit, afhankelijk van de afstand tussen de geleidewieltjes en de cassette. De juiste afstand is wanneer de bovenkant van de geleidewieltjes ongeveer 1-2 mm onder het kleinste tandwiel zit.
Stel de kabelspanning in:

Schakel naar het op één na kleinste tandwiel aan de voorkant. Maak de derailleurkabel los en zorg ervoor dat de schakelaar op het stuur in de kleinste stand staat. Trek de kabel handmatig aan en zet deze vast met de inbusschroef op de achterderailleur.
Controleer de indexering:

Schakel door de versnellingen terwijl je de achterderailleur handmatig beweegt. Zorg ervoor dat de ketting soepel overschakelt naar elk tandwiel zonder te overslaan of te haperen. Pas indien nodig de kabelspanning aan totdat de indexering correct is.
Fijnafstelling:

Ga terug naar het kleinste tandwiel aan de achterkant en het kleinste tandwiel aan de voorkant. Controleer of de ketting soepel en stil loopt. Indien nodig kun je kleine aanpassingen maken aan de B-schroef en de kabelspanning voor de fijnafstelling.
Controleer alle versnellingen:

Schakel door alle versnellingen om ervoor te zorgen dat de derailleur soepel en nauwkeurig werkt op alle tandwielen.
Kettinglengte controleren:

Als je de ketting hebt ingekort, zorg er dan voor dat de kettinglengte geschikt is en niet te strak staat. Een te strakke ketting kan leiden tot prestatieproblemen en extra slijtage.
Onthoud dat dit algemene richtlijnen zijn en dat de exacte stappen en instellingen kunnen variëren op basis van specifieke modellen en fietsconfiguraties. Raadpleeg altijd de technische documentatie van Shimano en de handleiding van je fiets voor gedetailleerde instructies.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3236
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 03 dec 2023 18:41

Lcsmet schreef: 03 dec 2023 18:20 @nicoNB, Komt dit echt gewoon van chatGPT?

Ja, ChatGPT 3.5
Bijlagen
chat gpt ultegra.png

1094
Forum-lid
Berichten: 1668
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 04 dec 2023 10:32

Ik vraag bij mn werk regelmatig iets aan chatgpt maar krijg helaas vaak ook antwoorden die niet kloppen

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5896
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 dec 2023 11:11

Ik gebruik het ook steeds meer en meer. Niet-kloppende antwoorden krijg ik ook, maat vaak kloppen ze overigens wel. Het probleem is dat je niet weet óf het antwoord klopt. Maar chatGPT 'zegt' het altijd met een bepaalde overtuigingskracht dat je de neiging hebt het te geloven.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1439
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 04 dec 2023 13:55

Dat is de stijl van de makelaar.
hun fietsen.

1094
Forum-lid
Berichten: 1668
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 04 dec 2023 14:15

rob74 schreef: 04 dec 2023 11:11 Ik gebruik het ook steeds meer en meer. Niet-kloppende antwoorden krijg ik ook, maat vaak kloppen ze overigens wel. Het probleem is dat je niet weet óf het antwoord klopt. Maar chatGPT 'zegt' het altijd met een bepaalde overtuigingskracht dat je de neiging hebt het te geloven.
In mijn geval is het makkelijk te toetsen omdat het vaak powerbi functies zijn, als ik terug koppel dat het niet werkt dan gaat ie op zoek naar een nieuwe oplossing, vaak kom ik uiteindelijk wel bij het juiste antwoord terecht

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 04 dec 2023 15:06

In mijn bedrijf programmeren de AI's zelf mee, dat is een essentieel deel van onze software-ontwikkeling geworden. Of: bij bepaalde klanten van ons worden AIs ook reeds getraind in virtuele werelden (denk aan zelfrijdende auto's bvb), omdat de data uit de 'echte' wereld te beperkt is. Het gaat ongelooflijk snel vooruit.
Afbeelding

V077
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 aug 2019 16:04

V077 04 dec 2023 16:13

Dit draadje is een mooi voorbeeld van de toegevoegde waarde van dit forum. We krijgen antwoorden op vragen die niet gesteld worden.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8016
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 dec 2023 19:24

👍🏼 de spijker op z’n kop!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie