Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbikers Heuvelrug hebben vergunning nodig

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12826
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 nov 2023 15:23

pino schreef: 13 nov 2023 17:22
wasbeer2006 schreef: 13 nov 2023 15:03 Welk vignet is dat nou voor oa Amerongen/Leersum toch?

EDIT ah ik zie het inderdaad, kreeg gisteren een mail over die van staatsbosbeheer die is nu ook digitaal. OA loonse en drunense duinen
Je bedoelt Natuurmonumenten?
Ja die inderdaad. Ik koop die altijd beide elk jaar anders vergeet ik het weer ergens.

UHR, Amerongen Leersum weet ik dat als het over het algemeen een halve dag a dag droog is je daar prima kan rijden. Maar nu weet ik dat niet als is er op de UHR, maar de helft gevallen van wat er hier is gevallen.

Heel simpel, alles wat schuin ligt is vrij droog 😉

In 15 jaar tijd is er maar 1x naar mijn vergunning gevraagd en dat was vooral omdat ik op een niet MTB pad reed, was afgesneden ivm pijn in mijn rug.

MTB Heuvelrug
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 jan 2015 12:03
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contact

MTB Heuvelrug 02 dec 2023 20:53

Webshop geopend! Ga naar https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/vignet om het MTB-vignet van het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug te kopen. Dit vignet is vanaf 1-1-2024 het verplichte persoonlijke toegangsbewijs waarmee je voor € 7,50 een jaar lang gebruik kunt maken van álle routes binnen het NPUH.
Via https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/vignet kom je op de landingspagina van het NPUH. Daar kun je het NPUH-vignet aanschaffen vanaf je (Apple of Android) smartphone of PC. Vul je Voornaam, Achternaam, Geboortedatum en Mailadres in.
Via het mailadres krijg je een downloadlink om het vignet op je smartphone in je Wallet te zetten. Of je downloadt het vignet op je PC, zodat je het kunt printen of als PDF kunt bewaren.

In de webshop kun je betalen met iDEAL of met een creditcard.

Het digitale vignet is geldig vanaf 1 januari 2024 tot en met 31 december 2024. Je huidige roze “sticker” vignet 2023 is nog geldig t/m 31 december 2023. De prijs is en blijft € 7,50 voor een heel jaar mountainbiken op de MTB-routes binnen het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug.
Het vignet is geldig op de mountainbikeroutes Rhenen, Kwintelooijen, Amerongen, Leersum, Zeist, Austerlitz, Kidsroute Austerlitz, Lage Vuursche, Hoge Vuursche en Soest. Samen goed voor 140 km fietsplezier op de MTB. In 2023 hebben we route Soest kunnen toevoegen. Dat zijn zo'n 23 extra kilometers dankzij jullie financiële steun, de inzet van veel vrijwilligers en de medewerking van de gemeente Soest, Utrechts Landschap en enkele andere terreineigenaren.
Via het vignet draag je bij aan de aanleg, het beheer en het onderhoud van de mountainbikeroutes in het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug en aan de natuur rondom de routes. Natuurprojecten waar we dit jaar aan hebben bijgedragen zijn de aanleg van mini-akkers Austerlitz, het wolvenraster Austerlitz en aan de kosten van de schaapskuddes die bij Staatsbosbeheer en Utrechts Landschap de heide begrazen. We hebben ook een bijdrage geleverd aan het opschonen van de deels overwoekerde heide bij het Leersumse Veld.
Happy biking. Blijf gezond.

Afbeelding
link: Website

fatmodul
Forum-lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 02 jan 2009 16:58

fatmodul 02 dec 2023 22:16

Uuuuh, wat is een wallet?!

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1540
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 03 dec 2023 12:30

Een digitale portemonnee waarin je steeds meer kaarten en kaartjes kunt opslaan. Fietskaarttrein van NS, boardingpassen KLM, toegangskaarten musea, muziekzalen en festivals, kortingskaart Praxies, bonuskaarten AH, bankpas.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5402
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 03 dec 2023 12:35

Kijk vooruitgang, daar ben ik blij mee. Ook geen doorgeefvignetten meer zoals je vaak wel zag gebeuren.

Heb er vast een aangeschaft en dit is meteen geregeld en te downloaden naar je Wallet app. Werkt prima dus. :winkthumb:

Nu heb je dus binnen 1min je vignet in huis. Een voordeel/nadeel, mocht je 200m verderop die controle zien staan kan je ter plekke alsnog een vignet kopen. :lol:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27650
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 dec 2023 13:35

Aangeschaft !

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 03 dec 2023 23:15

Top, aangeschaft! Kan ik ook 2 vignetten in mijn wallet hebben, 1 voor mijn, voorlopig nog, telefoon-loze zoontje, of kan ik voor hem beter gewoon weer een sticker aanschaffen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27650
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 dec 2023 07:30

En zijn geen stickers meer.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8950
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 dec 2023 07:48

Maar, het is geen probleem om ook een digitaal exemplaar van iemand anders in je digitale wallet te hebben (hier ook een zoon zonder telefoon)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27650
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 dec 2023 10:41

Volgens mij niet, zo lang die maar op naam van je zoon staat.

Ik had vroeger de vliegtickets van mijn kinderen ook altijd op mijn mobiel staan. Nu hebben ze zelf een mobiel.

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 04 dec 2023 11:34

Ja klopt ook, deze staan netjes op naam inderdaad dus zal tzt een digitale voor hem aanschaffen.

Bij Natuurmonumenten is dat anders, die hebben tegenwoordig ook een digitaal vignet mogelijkheid maar daar staat verder niets unieks op het plaatje wat je in je wallet krijgt, daar zal ik voor hem een sticker moeten bestellen lijkt mij of ik moet twee dezelfde plaatjes op mijn telefoon laten zien aan de boswachter, vraag me af of dat zo makkelijk is.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4428
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 dec 2023 12:20

Ik mag toch aannemen dat je wel een print kunt maken van de code en die kunt laten zien.
Mijn vrouw neemt bijvoorbeeld ook geen telefoon mee als ze met meerdere gaat fietsen. En zo vele vrouwen en zeker ook kinderen. Hoe gaan ze dat dan regelen?

Plaats reactie