Alles over vakanties op én met de fiets

Reisverhaal Franse Ardennen - Fiets magazine 2023

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 26 nov 2023 09:51

fiedoo schreef: 26 nov 2023 00:43
Tomasz007 schreef: 16 nov 2023 18:43
fiedoo schreef: 15 nov 2023 17:03 Mooie verblijfplaats is Givet.vandaar kun je via de oude spoorweg vlak naar Nismes om vandaar via de ravel 4 route naar oignies ( licht bergop) 10 kms dwars door het bos en dan na anderhalve kms a 7 procent bergop gedurende 6 kms af te dalen naar fumay. Daar de route verte ( fietsweg van 80 kms naast de maas en semois) nemen en zo een 30 kms terug naar givet. Onderweg passeer je de kerncentrale van Chooz. Je hebt hier bijna de gehele route autovrije wegen.
https://www.routeyou.com/nl-fr/route/vi ... oute/givet
Er staan 5 ritten op , een gemiddelde van een 70 kms/rit. Met o.a. rit naar Dinant, verder naar rochehaut, Bohan, croix scaillee(het hoogste punt met 502 m hoogt), een beklimming van 8 kms a 5,5%, de enige helling in de omgeving van Belgie met zo een hoogteverschil en die afstand.
Je doet maar deels de Franse Ardennen aan maar de streek waarbij je steeds Frankrijk en Belgie blijft afwisselend doorkruisen is wel de mooiste.
De omgeving van Charleville-Mezieres heeft drukkere wegen en is landschappelijk minder mooi.
Als je een verblijfplaats gevonden hebt in de buurt wil ik wel eens alles gedetailleerd en per rit afzonderlijk uitpijlen.
Ook de buurt van Bouillon en Sedan is mooi.
Bedankt, ondertussen zijn we overtuigd, we gaan het verlof eerst regelen, dan een hotel zoeken en dan koppel ik hier terug :like:
Hallo, ik heb hier juist in mijn emails de info met foto's ivm de rit die ik georganiseerd had met mijn fietsclub vanuit Givet terug gevonden. Indien je mij je emailadres bezorgt stuur ik je deze door. De rit zelf was een 150 kms lang maar geeft een goed zicht op de streek.
Alvast heel erg bedankt voor de moeite, ik heb je een privéberichtje gestuurd!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5758
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 nov 2023 21:26

Heb je mijn email met info goed ontvangen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 28 nov 2023 12:43

Hoi, ja hoor, mailtje ontvangen en gereplied onmiddellijk, zal wellicht in spam gekomen zijn denk ik, niet?

Plaats reactie