Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 27 nov 2023 14:38

Maar van Strien wist het al wel in januari van dit jaar en had dit uiteraard moet melden bij Wilders. Omdat hij namens de PVV in de eerste kamer zit en zeker ook toen hij als verkenner werd aangesteld.
En als het om fouten van de PVV gaat, zien we uiteraard een mildere Wilders.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5402
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 nov 2023 14:46

Gek genoeg vind ik de interviews van Wilders tot nu toe nog best verfrissend. Duidelijk in ieder geval.

Aldus deze groenlinks stemmer he. En btw ik stem Groenlinks om hun Groene agenda, eigenlijk bij gebrek aan beter soms.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8314
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 nov 2023 15:12

Ik zit ook met stijgende verbazing naar de interviews te kijken. Je ziet hem zorgvuldig zijn woorden wegen in een poging diplomatiek te zijn en gezag uit te stralen.

Aan de andere kant is dat een rol van hem die we nog maar zelden hebben gezien, meestal was het reageren en dat zo hard en duidelijk mogelijk proberen te doen.
Deze nieuwe rol bevalt me wel.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

hopjes
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 27 nov 2023 16:09

Ronald Plasterk (ex-pvda) word genoemd als nieuwe verkenner. Een uitstekende keuze!

ps. volgens mij is Wilders niet echt veranderd in zijn interviews. Ik denk wel dat hij nu wat meer media aandacht en zendtijd krijgt en niet alleen de one-liners eruit gehaald worden.

marcel1966
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2010 21:35

marcel1966 27 nov 2023 16:41

hopjes schreef: 27 nov 2023 16:09 Ronald Plasterk (ex-pvda) word genoemd als nieuwe verkenner. Een uitstekende keuze!

ps. volgens mij is Wilders niet echt veranderd in zijn interviews. Ik denk wel dat hij nu wat meer media aandacht en zendtijd krijgt en niet alleen de one-liners eruit gehaald worden.
Maar heeft Wilders dan meer in huis dan alleen one-liners? Ik denk overigens ook dat Wilders niet echt is veranderd en dat we straks gewoon weer de echte Wilders te zien krijgen.
Marcel

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38132
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 nov 2023 16:48

Wat je ook van hem vindt: hij is zoveel slimmer dan velen denken. En verbaal ijzersterk, zie ook zijn debatvaardigheden. Dus als hij wil kan hij echt wel wat meer politiek correct zijn.
Zoek even de voorgeschiedenis op van Wim Kok voor hij premier werd. Was ook niet het toonbeeld van subtiliteit ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4667
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 27 nov 2023 17:00

Enzzo schreef: 27 nov 2023 09:32 En historisch gezien mag Nederland best wat bijdragen aan het tegengaan van vervuiling: https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/26/co ... 1701073516
quote;
"Als ook de uitstoot van broeikasgassen in voormalige koloniën op het Nederlandse conto wordt geschreven, behoort Nederland tot de allergrootste CO2-uitstoters in de geschiedenis."

Als ik het goed begrijp is de kern van het verhaal:
Nederland is eigenlijk een van de grootste vervuilers van de wereld, want ja, wij hadden ooit Nederlands-Indië en bij Sunda Kelapa pleuren ze alles in de Javazee.

whahahahaha

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 27 nov 2023 17:05

Voordat kok premier was werkte hij als vakbondsvoorzitter bij de FNV en was de man achter het akkoord van Wassenaar https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Akkoord_van_Wassenaar. De start van het poldermodel en het einde van polarisatie. Ik heb geen idee waar je op doelt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38132
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 nov 2023 17:12

Als vakbondsvoorman sta je ook vooraan op de barricades en niet altijd even subtiel. Dat daar later een man uit is gegroeid die wel goed compromissen sluit en toch wel een premier werd voor alle Nederlanders is juist het voorbeeld waar ik op doel.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8314
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 nov 2023 17:21

Ik vind dat wel een mooie analogie. Je rol bepaalt de wijze waarop je communiceert.
Dat zie ik, of toch meen ik nu ook bij Wilders te bespeuren
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38132
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 nov 2023 17:30

Enzzo schreef: 27 nov 2023 17:21 Ik vind dat wel een mooie analogie. Je rol bepaalt de wijze waarop je communiceert.
Dat zie ik, of toch meen ik nu ook bij Wilders te bespeuren
Dat dus. Ik communiceer hier ook heel anders dan dat ik in Kyoto aan een Japanse directietafel zit.
Of Wilders het vol gaat houden gaan we vanzelf merken. Ik ben in de basis ook niet blij met die 37 zetels, maar laten we nu niet allemaal gaan piepen voordat uberhaupt het hele proces van formeren minimaal een tijd bezig is.
Het enige wat ik niet snap is dat BBB erbij wordt gevraagd. Voegt niets toe, behalve zetels in de 1e kamer en brengt alleen maar nog meer onervaren mensen met zich mee. Mona Keizer terug op een ministerspost zou dan weer wel een giller zijn richting Rutte en Kaag :lol:
Less is bore

hopjes
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 27 nov 2023 17:45

BBB in verband met zetels 1e kamers. Mona Keizer mag een giller zijn naar Rutte en Kaag...

Wat denk je van Plasterk als verkenner nu. De middelvinger naar Timmermans en PvdA samenvoeging met GL. Minister geweest, wetenschapper en weet daarnaast ook wel een en ander van 'de zorg'.

Plaats reactie