Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 24 nov 2023 13:09

Jans schreef: 24 nov 2023 12:13
uninvitedguest schreef: 24 nov 2023 11:36
bve schreef: 24 nov 2023 11:30 Zo, heb even spijt van mijn VVD stem zeg. Heb bewust niet op Yesilgoz gestemd maar dit sloopwerk had ik toch niet verwacht van haar.
Tsja, het blijft een vrouw hè, als ze niet op een normale manier kan winnen wordt ze vals......... :mrgreen:
Gelukkig heb je met een plaatje afgesloten
:lol: :lol: :lol: Sterker nog, deze reactie van jou had ik ook al ingecalculeerd. :lol: :lol: :lol:
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8486
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 nov 2023 13:14

Gelukkig dan toch?

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 24 nov 2023 13:23

chris80 schreef: 24 nov 2023 13:00 Ik moet nu toch wel een beetje lachen (zeker als ik op "X" lees). 13 jaar lang wordt de VVD keihard afgemaakt door veel mensen vanwege wanbeleid en nu begint diezelfde groep mensen te schreeuwen dat ze mee moeten regeren... (omdat Wilders anders bijna niet kan regeren). Dat noem ik pas hypocriet.
Het gaat er om dat je het landsbelang dient.
Dat heeft de VVD de afgelopen jaren niet gedaan en doen ze nu weer niet.
Hoe je het ook wendt of keert, voor het komende kabinet liggen een paar uitdagende vraagstukken te wachten die dringend opgelost moeten worden.
Deze onderwerpen zijn steeds dringender geworden, omdat de vorige kabinetten onder leiding van eindverantwoordelijke VVD premier Rutte, deze onderwerpen steeds voor zich uit hebben geschoven.

Het vorige kabinet is gevallen over het asielbeleid waarbij de VVD steviger standpunten had op dat gebied dan hun coalitiegenoten. Nu kun je over rechts een stevig standpunt inzake asielbeleid realiseren, en dan wil je niet meedoen?????

De VVD heeft de afgelopen periode grote groepen in de kou laten staan. Door de kabinetsformatie te frustreren doen ze dit opnieuw.

Het land is gezien de urgentie van een aantal onderwerpen, ook de aanpak van de asielkwestie, dringend aan een stevig kabinet toe die snel aan de slag kan. Die mogelijkheid is er nu, ook nog eens over je eigen rechterkant, en dan geef je als VVD opnieuw niet thuis?????

Sowieso moet er een nieuw kabinet zijn voor 01-10-2024 want dan gaat onze demissionaire premier Rutte aan de slag als leraar als opvolger van Stoltenberg.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4596
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 nov 2023 13:48

uninvitedguest schreef: 24 nov 2023 13:23
Sowieso moet er een nieuw kabinet zijn voor 01-10-2024 want dan gaat onze demissionaire premier Rutte aan de slag als leraar als opvolger van Stoltenberg.
Kaag staat te popelen om dat stokje nog even over te pakken... ;-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38128
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 nov 2023 14:02

Niemand op de gedachte gekomen dat VVD de huid duur gaat verkopen? In politiek is niks wat het lijkt, dus ik zie over 3 maanden wel een persbericht tegemoet “vanwege het landsbelang gaan we toch praten”.

PVV/NSC/BBB is voor mij ook een gruwel. Vrijwel allemaal relatief onervaren mensen, heel conservatief: komt niet goed op meerdere belangrijke thema’s.
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4596
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 nov 2023 14:06

daniel1975 schreef: 24 nov 2023 14:02 Niemand op de gedachte gekomen dat VVD de huid duur gaat verkopen? In politiek is niks wat het lijkt, dus ik zie over 3 maanden wel een persbericht tegemoet “vanwege het landsbelang gaan we toch praten”.
Zeker, zoiets kun je niet uitsluiten. Playing hard to get.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4596
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 nov 2023 14:07

Caroline zat al bij Geert op schoot tijdens de exit-poll... de huid van de beer al verkocht voordat die geschoten is

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 24 nov 2023 14:12

daniel1975 schreef: 24 nov 2023 14:02 PVV/NSC/BBB is voor mij ook een gruwel. Vrijwel allemaal relatief onervaren mensen, heel conservatief: komt niet goed op meerdere belangrijke thema’s.
Drie partijen die sterk op slechts 1 persoon gebaseerd zijn en die alledrie hun programma niet hebben laten narekenen. Daarnaast alle drie de partijen hebben een zeer snelle grote groei doorgemaakt.
Dat lijkt me geen stabiele basis.

chris80
Forum-lid
Berichten: 1185
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 24 nov 2023 14:24

uninvitedguest schreef: 24 nov 2023 13:23
Het gaat er om dat je het landsbelang dient.
Het landsbelang dienen is natuurlijk heel subjectief, je bediend nl nooit het hele land, maar vooral degene die op jou stemmen/jou gedachtegoed dragen. In dit geval zou meedoen van de VVD vooral zijn voor het belang van rechts Nederland (met als belangrijk punt asielinstroom). Hierbij laat je dus ook een heel deel (links nederland) in de kou staan. Dit is in mijn ogen dus geen landsbelang, maar jou electoraatbelang.
Hoe je het ook went of keert, bij elke regering voelen grote groepen zich in de kou gezet.

Als het echt om landsbelang zou gaan, waarom gaan PVV en PVDA/GL dan niet om tafel? Evt samen met NSC. Dan heb je uit alle hoeken van de bevolking afvaardiging en dan spreek je m.i. pas over landsbelang.

Zelfs oppositie is landsbelang, zonder goede controle geen goede democratie (denk aan de toeslagencontrole)

In theorie kan VVD zelfs over midden-links met PVDA/GL/D66. Links Nederland vindt dat juist weer in het landsbelang.

Verder is en blijft het politiek, wat Daniël al zegt, wie weet komen ze over 3 maanden terug en gaan ze toch regenen. Uiteindelijk wil elke partij toch zoveel mogelijk invloed hebben.

En ik begrijp VVD wel, uiteindelijk hebben ze iets van 30% verloren (en in 2021 volgens mij ook wel iets). Ook dat is een signaal dat veel mensen het niet met je eens zijn.

Waar ik persoonlijk dan echt heel slecht tegen kan zijn de mensen die 13 jaar hebben lopen klagen op de VVD en het hardste schreeuwde dat ze moesten oprotten nu ineens vinden dat ze mee moeten regeren omdat ze anders geen meerderheid halen. Dan denk ik, als je dat dan zo belangrijk vindt, had dan VVD gestemd of 13 jaar niet zo geklaagd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38128
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 nov 2023 16:04

Kaag laat ook weer even van zich horen…. Wat zullen we die enorm niet-missen zeg. Gewoon even de polarisatie even lekker verergeren door dit soort uitspraken. Bah!
Weer een gevalletje “democratie is alleen goed als ik op de tafel sta te dansen”.
Bijlagen
IMG_9687.png
Less is bore

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 24 nov 2023 16:08

Op zich best een nette reactie waar ze.gewoon zegt wat ze vindt en vanuitchaar positie kan ik dat ook best begrijpen. Vergeet niet hoe Wilders haar op de persoon aanviel he de afgelopen jaren. Dat je dat niet zomaar vergeet snap ik wel.

Alleen de klap in het gezicht van de Democratie ben ik het niet mee eens. Nogmaals ik sta echt niet (helemaal niet) achter wilders maar hij is wel democratisch gekozen..
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6293
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 nov 2023 16:15

daniel1975 schreef: 24 nov 2023 14:02 PVV/NSC/BBB is voor mij ook een gruwel. Vrijwel allemaal relatief onervaren mensen, heel conservatief: komt niet goed op meerdere belangrijke thema’s.
En wat hebben deze partijen nu aan organisatie achter de coulisse? Een beetje vers bloed is zeker goed maar zie het maar als een bedrijf wat in een keer teveel andere bedrijven overneemt. De nieuwkomers overschreeuwen de ervaring.
Vreemde ogen dwingen en dat is prima. Uitstekend zelfs maar niet alles was slecht en een regeerakkoord is nu eenmaal een compromis. Niet iets waar deze drie partijen veel ervaring mee hebben.

Hoe meer ik een voorstelling probeer te maken van een formatie hoe verder het weg lijkt.

De VVD speelt het hard to get dametje wat voor het eerst in een bar is beland. Iets te doorzichtig en verre van constructief.
VVD moet een standpunt innemen dat de PVV een groep kiezers "maar te leen heeft".
Iets meer pit hadden ze wel mogen tonen ipv als een stel mishandelde muizen in een hoekje te kruipen.

Plaats reactie