Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16365
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 nov 2023 14:14

Klein_Verzet schreef: 18 nov 2023 13:50

Overigens hangt het van temperatuur en druk af of water nat is. Tja, onderwijs, je had er zoveel wijzer van kunnen worden.

Natuurkundig water is ander dan taalkundig water, dat laatste is altijd nat, waterdamp als het te warm wordt en ijs als het te koud is :mrgreen:
(Ik heb nog nooit hoeven specificeren of ik mijn glas water gasvormig, vloeibaar of vast wil in ieder geval, en als ik in het water spring, wordt ik nat)
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Hadrurus
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 aug 2011 14:32

Gebruikersavatar Hadrurus 18 nov 2023 14:25

Klein_Verzet schreef: 18 nov 2023 13:50 Meneer @mavo, volgens mij kan jij je naam nog steeds niet spellen.

Overigens hangt het van temperatuur en druk af of water nat is. Tja, onderwijs, je had er zoveel wijzer van kunnen worden.

Terug naar de politiek dan maar. Er wordt hier beweerd dat de werkgever van Frans en Geert verschilt, maar welbeschouwd maakt het uiteindelijk geen reet uit, wachtgeld of niet; ze worden beiden betaald van belastinggeld. De een iets meer dan de ander.

Gisteren een debatje tussen Frans en Pieter. Pieter had zijn huiswerk braaf gemaakt en wist feilloos tot in detail waar Frans het geld vandaan haalde. Daar waar het zit, bij de vermogenden; voornamelijk bij de miljoenplussers. Waar Pieter het geld vandaan haalt blijft vooralsnog volslagen duister; een beetje morrelen in belastingschijven en wat doen aan de energiebelasting terwijl deze is vermarkt. Zowel op het gebied van energie, wonen en zorg heeft de overheid haar invloed al jaren geleden opgegeven dankzij het neo-liberale schrikbewind van de VVD. In feiten staat de overheid hier gewoon buitenspel, en alleen een structurele stelselwijziging kan de macht weer terugbrengen waar hij hoort; bij de gemeenschap.

Abortus. Frans vindt terecht dat dat uit het strafrecht moet. Pieter niet. Pieter kwam met een heel lang verhaal over zijn bijdrage om de bekostiging ervan via de WLZ te laten verlopen, zodat er geen eigen risico hoeft te worden betaald. Beetje dom van Pieter dat hij eigenlijk daarmee zijn eigen argumentatie neersabelt; want het is en blijft dus een medische ingreep, die puur medisch gezien niet veel verschilt van het amputeren van een been, wat ook niet in het strafrecht voor komt.

Afijn, de verschillen waren duidelijk. Pieter is een loepzuivere CDA'er met een obsessie om onder de eigen Haagse stulp minutieus regeltjes en wetjes te veranderen ter compensatie van een gebrek aan ethisch besef. Ik noem het cosmetica voor navelstaarders. Neem nu dat constitutionele hof, dat werkelijk geen moer zal veranderen aan de perfide mentaliteit van de VVD, die zoals blijkt zelfs klassenjustitie onder de schoot van haar eigen minister, jawel Dilan Yesilgöz, toepast, die niet schroomt om bedrijfsgeld te innen in ruil voor een kort lijntje, die na de Ruïnes van Rutte totaal geen rekenschap aflegt aan de Nederlandse bevolking, die haar eigen falen zelfs fêteert met een heus erelidmaatschap. Zo'n VVD weerhoudt Pieter er niet van om er nogmaals mee in zee te gaan. Lijdt hij aan geheugenverlies, getuigt het van doorgelagen rechtsbravoure, of is hij ordinair machtsgeil aangewakkerd door een oververering van pers en volk in het toeslagenschandaal?
:like:

Hoe Omtzigt voor bestaanszekerheid en een nieuwe bestuurscultuur wil zorgen met een programma dat gelijk is aan dat van het CDA en door weer met de VVD te willen reageren is mij een raadsel.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 824
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 18 nov 2023 14:41

Ernie C. schreef: 18 nov 2023 14:14
Klein_Verzet schreef: 18 nov 2023 13:50

Overigens hangt het van temperatuur en druk af of water nat is. Tja, onderwijs, je had er zoveel wijzer van kunnen worden.

Natuurkundig water is ander dan taalkundig water, dat laatste is altijd nat, waterdamp als het te warm wordt en ijs als het te koud is :mrgreen:
(Ik heb nog nooit hoeven specificeren of ik mijn glas water gasvormig, vloeibaar of vast wil in ieder geval, en als ik in het water spring, wordt ik nat)
Onder taal wordt alles vloeibaar, vooral omdat taal niet eenduidig is. Desalniettemin is water (H2O) een chemische verbinding, waarvan de aggregatietoestand afhangt van druk en temperatuur. Dat wij in het dagelijks leven water impliciet de eigenschap vloeibaar toedichten is dan ook geheel toe te schrijven aan onze eigen beperkingen. Een vis weet niet eens dat ie in water leeft. Goudvissen, zo heeft Maarten 't Hart onderzocht, weten trouwens niet eens meer wat drie seconden geleden in hun leven is gebeurd. Dat geldt trouwens ook voor veel politici en helaas hun aanhang.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16365
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 nov 2023 15:11

Wat maakt het uit hoe intelligent die politici zijn? Als de plannen in het water vallen, kan er nog van alles gebeuren. Landen we hard, plonzen we in de gracht of bleken het toch luchtkastelen? :ugeek: :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38068
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 nov 2023 15:17

Klein_Verzet schreef: 18 nov 2023 13:50 Meneer @mavo, volgens mij kan jij je naam nog steeds niet spellen.
Jij bent af.
Pretendeert hier een beetje de intellectueel uit te hangen, maar uiteindelijk ben je gewoon net zo tolerant tegen anders denkenden als ik dat ben tegen KOZP of ER.


Of we meer of minder tolerant tegen onze noord-afrikaanse medelanders moeten zijn vind ik lastig. Maar feit is gewoon wel dat ze nul respect hebben voor de NL cultuur en wetshandhaving. Niet geheel toevallig dat ze enorm hoog scoren in de categorie zinloos geweld. Dat vind ik namelijk iets anders dan misdaad, daar kan ik nog snappen dat ze er voor vallen. Maar een treinconducteur zinloos 3 weken het ZH in trappen, meisjes op straat intimideren etc staat daar volledig los van.
Dan waan je je boven de wet en weet je dat je er mee weg komt. Zoals eerder vandaag al werd aangehaald: kijk even naar buro040 of nu buro010; ze blijven maar zuigen en treiteren, ik had ze al lang een retourtje EHBO geslagen als ik agent was. Maar ohnee, dat mag niet..... Hoef je in veel landen in europa gewoon niet te proberen.
De tere zieltjes zullen mij nu wel weer een racist of lompe boer vinden, het is dan maar zo.
Less is bore

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8636
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 nov 2023 16:03

daniel1975 schreef: 18 nov 2023 15:17
Klein_Verzet schreef: 18 nov 2023 13:50 Meneer @mavo, volgens mij kan jij je naam nog steeds niet spellen.
Jij bent af.
Pretendeert hier een beetje de intellectueel uit te hangen, maar uiteindelijk ben je gewoon net zo tolerant tegen anders denkenden als ik dat ben tegen KOZP of ER.


Of we meer of minder tolerant tegen onze noord-afrikaanse medelanders moeten zijn vind ik lastig. Maar feit is gewoon wel dat ze nul respect hebben voor de NL cultuur en wetshandhaving. Niet geheel toevallig dat ze enorm hoog scoren in de categorie zinloos geweld. Dat vind ik namelijk iets anders dan misdaad, daar kan ik nog snappen dat ze er voor vallen. Maar een treinconducteur zinloos 3 weken het ZH in trappen, meisjes op straat intimideren etc staat daar volledig los van.
Dan waan je je boven de wet en weet je dat je er mee weg komt. Zoals eerder vandaag al werd aangehaald: kijk even naar buro040 of nu buro010; ze blijven maar zuigen en treiteren, ik had ze al lang een retourtje EHBO geslagen als ik agent was. Maar ohnee, dat mag niet..... Hoef je in veel landen in europa gewoon niet te proberen.
De tere zieltjes zullen mij nu wel weer een racist of lompe boer vinden, het is dan maar zo.
Van mij dikke kudos,net even paar boodschappen halen,.Ik parkeer netjes op de parkeerplaats maar z´n zuigerd zet zijn Audi A5 op de losplaats van de supermarkt en loopt op zijn crocks en bontjas naar binnen.Op dat moment denk ik was ik maar een BOA.Dit zijn gewoon waarden en normen zo simpel is het.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8636
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 nov 2023 16:25

wasbeer2006 schreef: 18 nov 2023 09:33 Eens....

Straffen zwaarder is voor de bühne. Daar wordt het alleen maar erger van en we hebben al een van de zwaarste van Europa.
De landen waar ze zwaarder straffen gaat het niet beter. Vraag je af wat het doel is? Terugkeren in de maatschappij, dan heeft lang straffen averechts effect.

Kijk naar opsporing verzocht bureau 010 of 040......... het is een relatief kleine groep die de boel verziekt. Dat er niet een keer een agent is doorgeslagen en er vijf neerschiet verbaasd me nogsteeds. Wat een zuigers. Dat is zo zonde ook voor de wel willende wat ook hier een veel grotere groep is.
En buiten Europa?hier wonen ze in een hotel als gevangenis.Dat is buiten Europa wel anders.Het zou mij wel afschrikken als ik 10 jaar tussen de ratten terecht zou komen of in een hotel gevangenis met bediening en volpension.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Symen
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 aug 2014 01:26

Symen 18 nov 2023 16:40

<delete>
Laatst gewijzigd door Symen op 04 dec 2023 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16365
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 nov 2023 16:48

Gelukkig gaan de verkiezingen enkel over foutparkeren en het dragen van Crocs en niet over belangrijke zaken, anders zou ik mij echt zorgen gaan maken...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8636
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 nov 2023 16:55

Symen schreef: 18 nov 2023 16:40 Wat is het nut om vergelijkingen te trekken? Er is zoveel anders buiten Europa.

Ben blij dat er menen zijn die hun auto wel netjes parkeren en dat we op dat vlak niet in een totale chaos verkeren.
Leuk als jij komt lossen met een vrachtwagen om jouw boodschappen in de supermarkt te krijgen en dagelijks hiermee te maken krijg.Denk je nog zo als jij achter die vrachtwagen staat te wachten om verder te kunnen ;)

Maar die kant gaan we wel op.
De Sinterklaas intocht is een kinderfeest,en kijk waar we in zijn beland als je met je kind naar de intocht zou zijn gegaan.
Gewoon diep triest.
Wat betreft het nut van vergelijkingen is dat je misschien iets beter na denkt over de gevolgen,waarschijnlijk hebben wij een leeftijdsverschil wat betreft opvattingen.
Laatst gewijzigd door nijkie op 18 nov 2023 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16365
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 nov 2023 16:56

Respect hoort natuurlijk wederzijds te zijn en zij zijn hier binnengehaald als derderangs burger en worden van jongs af aan gediscrimineerd.
Aan de andere kant wonen "wij" al een halve eeuw met een groep die zwaar is oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. We kunnen er eeuwig over discussiëren wiens schuld het is, elkaar (letterlijk) de zwarte piet toeschuiven, maar uiteindelijk zie ik meer in kijken hoe we die cirkel kunnen doorbreken.
Campagnolo Ultra Dork

Symen
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 aug 2014 01:26

Symen 18 nov 2023 17:12

<delete>
Laatst gewijzigd door Symen op 04 dec 2023 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie