Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1107
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 15 nov 2023 16:53

Absoluut!

Vroeger z'n grote broer gehad (D18) maar vanwege een schouderbeperking ging dat niet meer zo lekker.
Met de aanzienlijk kleinere klankkast kan ik dagelijks weer uren spelen.
Fijne afwisseling met o.a. fietsen, en zoals nu, met minder fijn fietsweer, een heerlijk alternatief!
Courir c'est mourir un peu

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12751
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 nov 2023 13:09

Verschillende powercords voor mij hifi installatie.
Binnenkort eens testen of ik dat ga horen. En ook wat aanpassen, afscherming aansluiten bij het apparaat of loslaten etc.
Fase en 0 correct aansluiten etc. Leuk testje voor een slechteweer dag.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16341
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 nov 2023 14:12

Een Garmin Instinct 2 voor 208€. Lijkt mij een goede deal.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 20 nov 2023 14:46

SteelSeries Arctis Nova 7X
Multi-Platform Premium Wireless Gaming Headset
Simultaneous Wireless (2.4GHz and Bluetooth) allows game and mobile audio mixing

Kan ik tenminste zonder de rest van de familie wakker te maken savonds de PS5 aangooien :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3560
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 20 nov 2023 16:45

Nog een zak waterstop cement voor mijn kelder. Als ik een kans heb om zeker te weten dat ie waterdicht wordt, dan is het in dit jaargetijde. Ik geloof dat ik m nu waterdicht heb. Maar dat dacht ik al twee keer eerder :-(
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6233
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 nov 2023 17:37

Ik heb eens overwogen een kelder onder m;n huis te laten maken, Nu woon ik op het dieptepunt van Nederland dus dat is nog een redelijke uitdaging
De kelder moest mijn cave worden. Gewoon gewacht tot m'n dochter uit huis is. Ik heb echt een tweede verdieping met een enorme kamer met terras.......... En die is nu van mij.
Beter voor de droge voeten. Beter de omhoog zeg ik :-)

On topic:
CD Dolly Parton - Rockstar
LP Cat Power - Sings Bob Dylan: The 1966 Royal Albert Hall Concert
LP Blaudzun Up (Jupiter Pt.III)
Aantal kerstcadeaus want ik heb geen zin in die laatste week in die drukte te belanden :mrgreen:

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 20 nov 2023 19:16

wasbeer2006 schreef: 16 nov 2023 13:09
Fase en 0 correct aansluiten
Leg s uit ?

Dit dient altijd correct aangesloten te zijn, dat is echt hoorbaar.

Was dit bij jou nu niet zo dan ?
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16341
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 nov 2023 19:17

De vorige bewoner van ons huis heeft zo'n bedrijf laten komen om de kelder met één of ander chemisch spul waterdicht te maken, en dat werkt vooralsnog voortreffelijk.
Campagnolo Ultra Dork

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3560
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 20 nov 2023 20:18

Ernie C. schreef: 20 nov 2023 19:17 De vorige bewoner van ons huis heeft zo'n bedrijf laten komen om de kelder met één of ander chemisch spul waterdicht te maken, en dat werkt vooralsnog voortreffelijk.
Dat is hier ook gebeurd. Ik moet zeggen dat het bijna goed was. Firma was failliet dus de garantie ook weg. Ik kwam er zelf achter dat het raam onder het maaiveld de (laatste) boosdoener was. Dus het kozijn daarvan afgesmeerd en de koekoek (de ruimte buiten die onder grond is om licht binnen te laten komen (nooit geweten dat het een koekoek was, aannemer in de familie helpt dan) volliep en niet goed leegliep omdat daar veel drab in zat. Daarna waren het steeds kleine gaatjes die ik zelf aan kon smeren. Ik gebruik de ruimte voor de dakbak die op voldoende hoogte staat dus nooit nat wordt. Maar ik wil gewoon geen 20 cm water hebben daar. Is gewoon veel te vochtig in mijn huis anders. Als ie nu droog blijft, kan ik er wat voorraad kwijt. Net weer gecheckt en fingers crossed, nog steeds droog.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12751
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 nov 2023 09:18

RonaldH76 schreef: 20 nov 2023 19:16
wasbeer2006 schreef: 16 nov 2023 13:09
Fase en 0 correct aansluiten
Leg s uit ?

Dit dient altijd correct aangesloten te zijn, dat is echt hoorbaar.

Was dit bij jou nu niet zo dan ?
Ik moet even goed kijken hoe het in de wcd zit. Ik heb alle fases in huis rechts gedaan. Maar ik doe nog een check.
Hoor het vaak gewoon niet (goed).

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16341
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 nov 2023 09:23

Dan draai je toch een keer de stekker om, en wat je het beste vindt klinken laat je zo zitten?

Ik heb nog nooit verschil gehoord. Ik let er alleen op bij plafondlampen waar je de stekker niet uit kunt trekken. De schroefdraad op de 0.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16341
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 nov 2023 09:27

rikkert schreef: 20 nov 2023 20:18
Ernie C. schreef: 20 nov 2023 19:17 De vorige bewoner van ons huis heeft zo'n bedrijf laten komen om de kelder met één of ander chemisch spul waterdicht te maken, en dat werkt vooralsnog voortreffelijk.
Dat is hier ook gebeurd. Ik moet zeggen dat het bijna goed was. Firma was failliet dus de garantie ook weg. Ik kwam er zelf achter dat het raam onder het maaiveld de (laatste) boosdoener was. Dus het kozijn daarvan afgesmeerd en de koekoek (de ruimte buiten die onder grond is om licht binnen te laten komen (nooit geweten dat het een koekoek was, aannemer in de familie helpt dan) volliep en niet goed leegliep omdat daar veel drab in zat. Daarna waren het steeds kleine gaatjes die ik zelf aan kon smeren. Ik gebruik de ruimte voor de dakbak die op voldoende hoogte staat dus nooit nat wordt. Maar ik wil gewoon geen 20 cm water hebben daar. Is gewoon veel te vochtig in mijn huis anders. Als ie nu droog blijft, kan ik er wat voorraad kwijt. Net weer gecheckt en fingers crossed, nog steeds droog.
Rondom een raam kan inderdaad wel lastig zijn. Gelukkig heb ik geen raam in de kelder. Overigens had bij mij alleen het voorste deel van de kelder er last van. Het oude, gewelfde deel, van het vorige huis dat op dezelfde plek stond, blijft al een paar eeuwen droog.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie