Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 16 okt 2023 16:06

Ik heb een broek van Maier Sports. Prijzig ding voor een regenbroek vond ik, maar wel goed. Na 20 km ga je toch wel transpireren, maar het kan erger. In de sneeuw is het vooral ook een fijn ding. Het is net een gewone broek om te zien, niet zo'n plastic knerpend ding.
De pijpen zijn ook niet erg wijd maar natuurlijk wel wijder dan een fietsbroek.

Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer in lang lang vertrokken en ook voor het eerst in gelukkig nog zeer langere tijd een lekke band.. alleen is ff snel een bandje wisselen geen optie bij de fiets die ik mee had... duss de laatste bijna 3 km maar gewandeld en net in de pauze de band geplakt...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Shoorstone
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2023 19:02

Shoorstone 05 nov 2023 16:41

Sinds een half jaartje ga ik 1 a 2 keer per week naar het werk met de fiets (35 km enkel). Met de kortere dagen wil dit dus zeggen dat ik tegenwoordig ook veel in het donker fiets. Verlichting is ondertussen geen probleem meer (heb een erg sterk voorlicht gekocht waardoor zelfs onverlichte paden perfect fietsbaar zijn). Ik rijd alleen graag met een bril (voor insecten/droge ogen) maar in het donker met een zonnebril fietsen is niet erg handig voor het zicht. Hoe lossen jullie dit op? Gebruiken jullie brillen met heldere glazen? Enige tips?

1094
Forum-lid
Berichten: 1772
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 05 nov 2023 17:52

Gewoon doorzichtig glas inderdaad. Werkt perfect. Heb een oakley m2

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 05 nov 2023 18:50

Iemand van plan deze uit te proberen?
Blijkbaar binnenkort beschikbaar.
Ik ben alvast benieuwd.

https://www.fiksu.clothing/nl_BE/

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 05 nov 2023 19:14

Shoorstone schreef: 05 nov 2023 16:41 Sinds een half jaartje ga ik 1 a 2 keer per week naar het werk met de fiets (35 km enkel). Met de kortere dagen wil dit dus zeggen dat ik tegenwoordig ook veel in het donker fiets. Verlichting is ondertussen geen probleem meer (heb een erg sterk voorlicht gekocht waardoor zelfs onverlichte paden perfect fietsbaar zijn). Ik rijd alleen graag met een bril (voor insecten/droge ogen) maar in het donker met een zonnebril fietsen is niet erg handig voor het zicht. Hoe lossen jullie dit op? Gebruiken jullie brillen met heldere glazen? Enige tips?
https://coolsafety.nl/p/bolle-silium-he ... NtEALw_wcB

Rij ik al jaren mee, met dit type. Smoke voor de lichtere tijd en helder voor donker weer.
Koop er altijd 4, van elke soort 2, en dan kan ik weer een hele tijd vooruit. Zodra er even iets hapert, krasje op het glas, montuur geoxideerd etc, gaat er een de vuilnisbak in en neem ik een nieuwe. Geen Polaroid glazen maar is prima want beter voor display aflezen.
Dogma F

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 05 nov 2023 19:19

sanger schreef: 30 sep 2023 14:53
kharmanist schreef: 30 sep 2023 14:35 Ik fiets in dezelfde kleding terug als op de heenweg; soms natuurlijk andere mee als de temperatuurverschillen groot zijn tussen 's ochtends en 's avonds. Afhankelijk van dat verschil zijn been- en armstukken soms wel gemakkelijk ('s morgens aan en 's avonds in korte broek en korte mouwen naar huis).

Als je een locker hebt op 't werk is het alleszins gemakkelijk om daar je verzorgingsproducten te laten staan. En als je niet elke dat om en 't weer gaat, ook gemakkelijk om je gewone kledij en handdoek al op voorhand mee te nemen op de dagen dat je met de auto/trein gaat.

Een extra slot dat je op 't werk kan laten is ook altijd handig, dan hoef je daarmee niet om en t weer te zeulen.
We hebben helaas nog geen lockers, maar heb wel verzoek bij de verhuurder gedaan daarvoor. Qua planning kan ik normaal gesproken maar 1 dag in de week met de fiets dus zal gewoon een tas meezeulen worden.

Been en armstukken is wel een goede tip.
Als je maar 1 dag in de week kunt fietsen, dan de dag voorheen schone spullen meenemen en de dag erna de vuile boel mee naar huis.
Kan me niet voorstellen dat je geen tas met handdoek en kleding kunt achterlaten op je werk. Onder je bureau of in de garderobe. Desnoods een koffertje dat je kunt afsluiten.
Dogma F

leon1
Forum-lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 08 nov 2023 08:56

Voor de eerste keer in weken weer eens een woon-werkritje gemaakt. Gisteren heerlijk droog naar huis. Vanmorgen ook droog trouwens maar wel flink nat op de weg vanwege regen gisteravond en vannacht. Maar dat is gelukkig prima te doen.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 13 nov 2023 21:17

Na een heerlijke week fietsen in een droog Duitsland vandaag weer naar werk met vanmorgen veel regen en vanmiddag veel zijwind.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3592
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 nov 2023 07:40

Gisteren weer een lekke band. Banden op mijn woonwerk vehikel van de zomer vervangen door schwalbe g-ones ipv de marathon plus (die na 7 jaar nog een prima loopvlak hadden maar aan de zijkant vergaan waren). Maar al tweede lekke band in 3 weken. Nou is het nat, en ligt er veel zooi op de weg maar serieus, met de marathon 1 keer lek in 7 jaar, en nu 2 keer in 3 weken. Bandjes lopen veel lekkerder dan de marathons, ik wist iets minder lekbestendig, maar dit gaat wel erg hard.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5799
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 14 nov 2023 08:15

Soms zit het mee, soms zit het tegen. ;)
Ik heb wel winters gehad waar ik helemaal niet lek gereden heb.
Maar het extreemste was 6 lekke banden in 5 dagen. :(
(de week erna toch uit nijd de auto gepakt voor een paar daagjes.)

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 15 nov 2023 14:53

Vanochtend was het droog, en naar het zich laat aanzien is het dat vanmiddag ook. Omdat ik vandaag i.v.m. thuiswerken morgen, wat meer spulletjes in de rugzak heb, heb ik daar geen plek voor de regenbroek en het jasje.

Dus.... vanochtend kleding aan die de eerste nattigheid in geval van op kunnen vangen, want voorspellingen zijn ook maar voorspellingen. Even niet over nagedacht dat het ook nogal warm is voor de tijd van het jaar.. mijn hoofd had denk ik de kleur van mijn achterlicht..
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2202
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 15 nov 2023 15:49

Gisterenmiddag echt mijn allerslechtste ritje in meer dan 20 jaar woon-werk fietsen. Wat een bagger weer. Veel echt veel regen, hele diepe plassen, en ook nog windstoten. Daarnaast wordt het echt vervelend dat auto's (en ook fietsers maar in veel minder mate) steeds fellere velichting zijn gaan voeren. Je wordt meer en meer verblind door de koplampen van auto's met (in mijn ogen) veel te felle verlichting en dan ook nog steeds meer modellen die lampen hoger hebben zitten of complete lichtbalken hebben. Zeker met een bril (anders zie ik na 10 km echt niets meer) en regen wordt het licht zo gebroken dat je echt steeds vaker compleet verblind wordt. Helaas heb ik ook nog een stuk fietspad, waar de weginrichter het een goed idee vond om het fietspad een centimeter of dertig lager te leggen dan de rijbaan, dan blijft er helemaal een bak water staan en worden alle koplampen verblindende schijnwerpers. Zo dat ben ik kwijt, vanmorgen paar spetjes en prima temperatuur, was een stuk prettiger en nu lijkt het voor dadelijk ook droog te blijven, dan ben ik weer helemaal blij op de fiets in plaats van in het koekblik.
Ach, ik zeg ook maar wat

Plaats reactie