Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4537
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 02 nov 2023 22:36

Als je bedoelt, huisje boompje beestje, iedereen in z’n eigen waarde laten en doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.
Dat zullen waarschijnlijk ook jouw waarden zijn.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4699
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 nov 2023 06:56

Ernie C. schreef: 02 nov 2023 22:22 En toch werden een paar pagina's terug nog de christelijke waarden nog gepromoot.
Die waarden zijn geseculariseerd, hebben de evolutie ondergaan van de Westerse beschaving en zijn niet compromisloos door de Verlichting gekomen.
Vergeet ook niet dat Thomas van Aquino veel eerder de katholieke leer al danig bewerkte om hem in overeenstemming te brengen met de Aristotelische (en andere antieke Griekse) kennis en inzichten.

De bijbel wordt dus nét niet strict geinterpreteerd, daar waar de Koran een heilig boek is (woordelijke openbaring) geen ruimte laat voor pakweg Aristotelisering (of Platonisering) en al helemaal niet voor secularisering.

Merk ook op dat de nieuwtestamentische tekst; "Geef de keizer wat de keizer toekomt" al een onderwerping was aan het wereldlijk gezag. Zoiets vind je niet in de Koran.

Natuurlijk hoef je niet christelijk (gelovig) te zijn om cultureel christelijk te zijn.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8016
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 nov 2023 08:03

Het blijft toch heel stuitend dat deze partij de naam democratie in zijn titel voert

….
Een van Baudets bedrijven is Eerlijk Eten, een aanbieder van maaltijdboxen. Het bedrijf belooft dat de producten "direct van het land" komen, en een "community" te vormen van "Nederlandse boeren" die "goed omgaan met hun dieren". De varkens en kippen op die boerderijen zouden hebben rondgescharreld.
Nieuwsuur abonneerde zich op de maaltijdbox en zag dat een aantal producten uit het buitenland kwam: Japanse noedels uit China, runderbavette uit Ierland en aardappelen uit Frankrijk. Baudet zegt daarover: "dat zal er dan een keer tussen zijn geglipt".

Nieuwsuur probeerde ook het Nederlandse vlees uit de boxen te traceren. De productcodes op de verpakkingen leidden niet naar een boer, maar naar een vleesgroothandel die ook levert aan Griekse en Turkse restaurants. In Nieuwsuur zegt Baudet dat deze informatie "nieuw" voor hem is. "Het is net opgezet, het kan dat er kinderziektes zijn. Dat moeten we even checken." Het bedrijf bestaat nu bijna een jaar
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12665
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 nov 2023 08:30

Gisteren wel een aardig stukje in Lubach, wie nou al die migranten zijn.
Ik had het hier al een paar keer geschreven slechts 10% is vluchteling uit afrika/middenoosten.

Goed kaartje om bij de verkiezings debatten mee te nemen en als het om migratie gaat te vragen wie ze bedoelen.
Let wel ik vind dat we de grenzen nagenoeg dicht moeten gooien, maar ook voor arbeidsmigranten, dat betekend dan dat de mensen hier dus ook de tomaten moeten gaan plukken, die daar nu geen zin in hebben. En dat ASML stopt met heel eindhoven op te kopen

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 03 nov 2023 08:37

wasbeer2006 schreef: 03 nov 2023 08:30 Gisteren wel een aardig stukje in Lubach, wie nou al die migranten zijn.
Ik had het hier al een paar keer geschreven slechts 10% is vluchteling uit afrika/middenoosten.

Goed kaartje om bij de verkiezings debatten mee te nemen en als het om migratie gaat te vragen wie ze bedoelen.
Let wel ik vind dat we de grenzen nagenoeg dicht moeten gooien, maar ook voor arbeidsmigranten, dat betekend dan dat de mensen hier dus ook de tomaten moeten gaan plukken, die daar nu geen zin in hebben. En dat ASML stopt met heel eindhoven op te kopen
En wie zijn dan die mensen die voor een minimumloon onvrijwillig tomaten gaan plukken? Ben jij dat?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 03 nov 2023 09:26

ColumsbusMJ schreef: 03 nov 2023 08:37
wasbeer2006 schreef: 03 nov 2023 08:30 Gisteren wel een aardig stukje in Lubach, wie nou al die migranten zijn.
Ik had het hier al een paar keer geschreven slechts 10% is vluchteling uit afrika/middenoosten.

Goed kaartje om bij de verkiezings debatten mee te nemen en als het om migratie gaat te vragen wie ze bedoelen.
Let wel ik vind dat we de grenzen nagenoeg dicht moeten gooien, maar ook voor arbeidsmigranten, dat betekend dan dat de mensen hier dus ook de tomaten moeten gaan plukken, die daar nu geen zin in hebben. En dat ASML stopt met heel eindhoven op te kopen
En wie zijn dan die mensen die voor een minimumloon onvrijwillig tomaten gaan plukken? Ben jij dat?
Het gaat niet alleen om het salaris,kijk naar wie er werkt in de slachthuizen,taxi chauffeurs,kappers,rijscholen en zo kan ik wel even doorgaan.Er is geen weg terug om de broek op te houden,je kunt hem nog aansnoeren maar meer niet.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12665
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 nov 2023 14:44

ColumsbusMJ schreef: 03 nov 2023 08:37
wasbeer2006 schreef: 03 nov 2023 08:30 Gisteren wel een aardig stukje in Lubach, wie nou al die migranten zijn.
Ik had het hier al een paar keer geschreven slechts 10% is vluchteling uit afrika/middenoosten.

Goed kaartje om bij de verkiezings debatten mee te nemen en als het om migratie gaat te vragen wie ze bedoelen.
Let wel ik vind dat we de grenzen nagenoeg dicht moeten gooien, maar ook voor arbeidsmigranten, dat betekend dan dat de mensen hier dus ook de tomaten moeten gaan plukken, die daar nu geen zin in hebben. En dat ASML stopt met heel eindhoven op te kopen
En wie zijn dan die mensen die voor een minimumloon onvrijwillig tomaten gaan plukken? Ben jij dat?
Wat is dat nou weer voor kansloze opmerking....... Ik heb een prima betaalde baan moet ik die opzeggen.
Had ik geen baan en zou het me niet lukken om met mijn ervaring en kunde een verglijkbare baan te vinden zou ik altijd wat anders aanpakken.

Dus jij vind het prima als je mensen met een uitkering lekker thuis laten zitten en daarvoor mensen uit andere landen binnen halen. Daar is de opmerking van de ASML Ceo, we zijn dik dom en lui wel passend

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 03 nov 2023 14:55

Er zijn er ook genoeg die hier komen voor de sociale voorzieningen en niet om te werken. Je moet (im)migranten verplichten de Nederlandse taal te leren, willen ze dat niet dan gelijk het land uitzetten. Mijn vrouw heeft een immigratie achtergond, 25 jaar geleden was zij de enige in de klas die Nederlands wilde leren, heb zo het vermoeden dat er in die tijd niet veel is veranderd.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 nov 2023 16:23

lugosi schreef: 03 nov 2023 06:56
Ernie C. schreef: 02 nov 2023 22:22 En toch werden een paar pagina's terug nog de christelijke waarden nog gepromoot.
Die waarden zijn geseculariseerd, hebben de evolutie ondergaan van de Westerse beschaving en zijn niet compromisloos door de Verlichting gekomen.
Vergeet ook niet dat Thomas van Aquino veel eerder de katholieke leer al danig bewerkte om hem in overeenstemming te brengen met de Aristotelische (en andere antieke Griekse) kennis en inzichten.

De bijbel wordt dus nét niet strict geinterpreteerd, daar waar de Koran een heilig boek is (woordelijke openbaring) geen ruimte laat voor pakweg Aristotelisering (of Platonisering) en al helemaal niet voor secularisering.

Merk ook op dat de nieuwtestamentische tekst; "Geef de keizer wat de keizer toekomt" al een onderwerping was aan het wereldlijk gezag. Zoiets vind je niet in de Koran.

Natuurlijk hoef je niet christelijk (gelovig) te zijn om cultureel christelijk te zijn.
En buiten het salafisme om, wordt de koran ook niet strikt nageleefd. Er zijn dan ook heel veel stromingen binnen de islam en ook die worden niet strikt nageleefd door een groot deel van de volgers.

Dat hele beeld dat iedere moslim de Koran strikt wil naleven is grotendeels extreemrechtse propaganda en bangmakerij.
Aan de andere kant wint het salafisme wel aan populariteit, deels door het succes van de landen waar het populair is, omdat wij maar olie en gas blijven gebruiken. Ook zijn grote aantallen kansarme jongeren in Europa die soms gefascineerd raken door de verschillende terreurorganisaties in het middenoosten. Ik denk alleen dat die fascinatie eerder voortkomt uit de uitzichtloosheid hier dan uit het vooruitzicht op het leven in een islamitische staat.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12665
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 nov 2023 17:26

Wat denk je van de georganiseerde misdaad, die recuteerd vooral Marokkaanse jongeren.
Je zal ook aan de bovenkant van die keten wat moeten doen. En als er geen Marokkaanse jeugd meer is gaan ze naar de Turkse en Nederlandse.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15975
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 nov 2023 19:54

Ernie C. schreef: 03 nov 2023 16:23

Dat hele beeld dat iedere moslim de Koran strikt wil naleven is grotendeels extreemrechtse propaganda en bangmakerij.
Aan de andere kant wint het salafisme wel aan populariteit, deels door het succes van de landen waar het populair is, omdat wij maar olie en gas blijven gebruiken. Ook zijn grote aantallen kansarme jongeren in Europa die soms gefascineerd raken door de verschillende terreurorganisaties in het middenoosten. Ik denk alleen dat die fascinatie eerder voortkomt uit de uitzichtloosheid hier dan uit het vooruitzicht op het leven in een islamitische staat.
Het is dus de schuld van de olieverbruikebde uiterst rechtse Europeaan dat het hier vooral moslims zijn die amok maken?
En als we dan geen olie meer zouden verbruiken zouden de "jongeren" in de olielanden weer een uitzichtloze toekomst hebben.
Misschien de moslims die hier amok maken een enkeltje midden-oosten bezorgen.
Ik denk dat de meeste goedmenende moslims dat een heel goed idee vinden, want zij zijn het grootste slachtoffer van de terreurmoslims.
I know myself like no one else
Nothing to defend

hopjes
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 03 nov 2023 20:03

Ernie C. schreef: 03 nov 2023 16:23
En buiten het salafisme om, wordt de koran ook niet strikt nageleefd. Er zijn dan ook heel veel stromingen binnen de islam en ook die worden niet strikt nageleefd door een groot deel van de volgers.

Dat hele beeld dat iedere moslim de Koran strikt wil naleven is grotendeels extreemrechtse propaganda en bangmakerij.
Aan de andere kant wint het salafisme wel aan populariteit, deels door het succes van de landen waar het populair is, omdat wij maar olie en gas blijven gebruiken. Ook zijn grote aantallen kansarme jongeren in Europa die soms gefascineerd raken door de verschillende terreurorganisaties in het middenoosten. Ik denk alleen dat die fascinatie eerder voortkomt uit de uitzichtloosheid hier dan uit het vooruitzicht op het leven in een islamitische staat.
Jij bent echt niet meer serieus te nemen! Zelfs mijn islamitische vriend hier naast me irriteert zich aan dit soort trieste teksten.

Plaats reactie