Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Nieuwe cyclo dicht bij NL in de Eifel

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 08 okt 2023 14:42

De Schleck ben ik geen fan van, maar dat kwam mede door het niet autovrij zijn in combinatie met een weinig selectieve route.

Als deze wel auto vrij is valt dat argument dus weg. Interessant, ik gooi hem hier ook maar eens in de groep!

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 08 okt 2023 22:54

Kluus schreef: 08 okt 2023 14:42 De Schleck ben ik geen fan van, maar dat kwam mede door het niet autovrij zijn in combinatie met een weinig selectieve route.

Als deze wel auto vrij is valt dat argument dus weg. Interessant, ik gooi hem hier ook maar eens in de groep!
Zomaar een vraag uit nieuwsgierigheid: wil je een selectieve granfondo rijden? Dan kun je beter naar de Vogezen of de Alpen gaan.

Of je je via een selectieve granfondo kwalificeren voor de finale?
In dat geval vraag ik me af waarom je dat zou willen als de finale in het vlakke Denemarken is.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

LethalP
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 10 okt 2023 22:34

havana schreef: 05 okt 2023 08:29
Xheanortx schreef: 04 okt 2023 22:11 The starting times are yet to be announced.
The start will be in blocks - 25 starters will go on the route, each five minutes apart.

Met zijn 25’en starten lijkt me wel wat vreemd..
Educated guess, deze tekst stond nog op de website van vorig jaar. Zoals HermanN aangeeft hierboven was dat de procedure bij de toertocht (toen was er nog geen cyclo).

Overigens is nog onduidelijk of de toertochten die er vorig jaar waren (1 voor gravel, 1 voor de weg) nog terugkeren.

Ik heb de organisatie nog even om opheldering gevraagd.
Was er al duidelijkheid over die startblokken?
Een cyclo met startblokken van 25 personen kan natuurlijk niet serieus genomen worden. Zeker op een parcours in de Eifel wat toch wel garant zal staan voor een supersnel parcours en een massastart (in bv leeftijdsblokken) meer op zijn plek is voor eerlijke kansen, anders wel heel erg afhankelijk van je 24 medestarters.

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 10 okt 2023 23:28

Herman_N schreef: 08 okt 2023 22:54
Kluus schreef: 08 okt 2023 14:42 De Schleck ben ik geen fan van, maar dat kwam mede door het niet autovrij zijn in combinatie met een weinig selectieve route.

Als deze wel auto vrij is valt dat argument dus weg. Interessant, ik gooi hem hier ook maar eens in de groep!
Zomaar een vraag uit nieuwsgierigheid: wil je een selectieve granfondo rijden? Dan kun je beter naar de Vogezen of de Alpen gaan.

Of je je via een selectieve granfondo kwalificeren voor de finale?
In dat geval vraag ik me af waarom je dat zou willen als de finale in het vlakke Denemarken is.
Ja goede vraag, het zou mij gewoon gaan om een cyclo in de buurt waarvoor je niet ver hoeft te rijden. De reden dat ik geen fan ben van de Schleck is omdat ik destijds veel te veel ongelukken heb zien gebeuren in een rit. Dat kwam omdat er grote groepen bij elkaar bleven, vandaar de opmerking over weinig selectieve cyclo's, dat zal hier ongetwijfeld ook zo zijn. Als deze auto vrij is zou helpen omdat een aantal van die ongelukken bij de Schleck gebeurde met auto's die nog net half op de weg stonden nadat ze aan de kant gestuurd waren door de Motards.

Kwalificeren is het me niet om te doen hoor, al zou ik mij kwalificeren zou ik waarschijnlijk nog altijd niet naar dat WK gaan.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 11 okt 2023 08:12

LethalP schreef: 10 okt 2023 22:34
Was er al duidelijkheid over die startblokken?
Een cyclo met startblokken van 25 personen kan natuurlijk niet serieus genomen worden. Zeker op een parcours in de Eifel wat toch wel garant zal staan voor een supersnel parcours en een massastart (in bv leeftijdsblokken) meer op zijn plek is voor eerlijke kansen, anders wel heel erg afhankelijk van je 24 medestarters.
Ga er maar vanuit dat dat niet klopt. Alle UCI qualifiers moeten hun start op dezelfde manier inrichten: aparte startvakken en -tijden per leeftijdsgroep.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 27 okt 2023 15:24

LethalP schreef: 10 okt 2023 22:34 Was er al duidelijkheid over die startblokken?
Een cyclo met startblokken van 25 personen kan natuurlijk niet serieus genomen worden. Zeker op een parcours in de Eifel wat toch wel garant zal staan voor een supersnel parcours en een massastart (in bv leeftijdsblokken) meer op zijn plek is voor eerlijke kansen, anders wel heel erg afhankelijk van je 24 medestarters.
Ik heb contact gehad met de organisatie hierover. De limiet van 25 starters geldt voor de toertochten op zaterdag en niet voor de UCI races (zondag).
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 28 okt 2023 19:09

Ingeschreven en hotelletje geboekt voor t weekend.
Mijn 1e cyclo, ben benieuwd.
Als ik er erg lang over doe kan mevrouw YOLO zich vast wel vermaken in de omgeving.
Boerke van buut'n

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 30 okt 2023 17:16

Afgelopen weekend is het UCI Granfondo – Eifel-rondje (111 km, 1850 hm) zowaar al een keertje gereden. (Is dus de Granfondo zónder het heen-en-weertje vanuit Aken naar Kornelimünster.) Ene Tobias uit België heeft (vermoedelijk) toch mooi de primeur te pakken ;). Dit was zijn reactie...

"Ik reed jouw tocht afgelopen zaterdag. De passage door Monschau lijkt me inderdaad nog niet finaal en mogelijk zelfs weinig waarschijnlijk. Smalle straatjes, slechte kasseien,... een nachtmerrie om een groot peloton door te jagen. Voorts zijn de wegen vaak breed en van bijzonder goede kwaliteit (toch voor een Belg).

Het eerste deel is toch echt iets voor heren/dames die langere kliminspanningen goed verteren. Pas op de klim in de Grünentalstraße wordt het punchregister voor 't eerst aangesproken. Qua aantal hoogtemeters en afstand leek de tocht op papier vergelijkbaar met de GF Schleck, maar door de concentratie ervan in de eerste drie noemenswaardige klimmen, zal de gemiddelde snelheid in de 3Rides veel lager liggen."


En ja, de passage door Monschau lijkt mij eveneens niet waarschijnlijk en zeker ook niet wenselijk. Echter, die lus komt vooralsnog het meest overeen met de (summier getekende) lus van 3Rides. Ben uiteraard benieuwd hoe het uiteindelijk wordt. 🤔

Asrt10
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 okt 2020 18:59

Asrt10 31 okt 2023 13:02

Kan aan mij liggen maar ik kan niet echt vinden waar de start/finish locatie is..
Iemand enig idee?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 okt 2023 13:08


Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 31 okt 2023 16:17

Om exact te zijn: het terrein van het CHIO in Aken. Het meest prestigieuze paardensportevenement ter wereld waar jaarlijks 350000 mensen op af komen. Het Wimbledon van de ruitersport. Met een stadion van 40000 toeschouwers en grote terreinen eromheen.

Tijdens 3RIDES wordt hier een enorme expo gebouwd waar je je kunt vermaken met fietsmateriaal, fietskleding, muziek, bier, pasta en bradwurst.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

LethalP
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 30 jan 2024 20:37

Herman_N schreef: 31 okt 2023 16:17 ...
@Herman, hebben jullie via CycloWorld al meer ins en outs via de organisatie? Ik kan nergens een starttijd van de cyclo terugvinden. Is denk ik zinvolle info voor alle geïnteresseerden, gezien het ook moederdag is die dag ;-)

Plaats reactie