Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 16 okt 2023 18:44

daniel1975 schreef: 16 okt 2023 18:39 Er zijn idd mensen voor minder in behandeling gemoeten….
Maar nog veel enger is het dat er een paar honderd duizend mensen op hem stemmen.
Dat is weer de schuld van Rutte.;)

Als de overheid/Haagse politici wat meer met het volk sprak in plaats van over het volk, dan waren er mogelijk een stuk minder mensen geweest die het vertrouwen in de overheid waren verloren.

Baudet weet goed gebruik te maken van het wantrouwen naar alles wat door de mainstream media wordt gepresenteerd als waarheid.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5469
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 okt 2023 20:50

Poetin die oproept tot een staakt het vuren tussen Hamas en Israël. 🤔
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16376
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 okt 2023 10:01

daniel1975 schreef: 16 okt 2023 16:05 Geef die mensen eens ongelijk. Huize1975 kan het allemaal prima trekken, maar een stapje terug willen we geen van allen. Nog meer accijns op brandstof, minimum loon naar 16,- , belastingen voor laag en middeninkomens omlaag: dat soort zaken gaat de groep 1.5-2x modaal betalen en het meest voelen. Want daar is meer te halen dan bij het afromen van die paar miljonairs.
Dus ben benieuwd of de huidige peilingen ook zo uit gaan komen op 22-11, ik denk persoonlijk dat er nog wel e.e.a. naar rechts gaat schuiven.
Ik geef ze daar wel ongelijk in. Wij zitten ook in de groep 1,5-2x modaal en ik heb er echt geen probleem mee om meer belasting te betalen voor een beter milieu, armoedebestrijding en betere zorg, politie en onderwijs. Het minimumloon moet genoeg zijn om van rond te komen. De realiteit is dat daar bij de meesten nog 50% belastinggeld bij moet. Dat is gesubsidieerde goedkope arbeid.

Het is niet dat ik het daarom maar vreselijke, egoïstische mensen vind. Ik snap de overweging en de angst om in te leveren terwijl de commercie je van alle kanten heeft ingepakt met een bestedingspatroon dat bij jouw financiële situatie past.
De realiteit is echter dat we geen vertrouwen in de overheid hebben, maar we willen wel allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Dan moet je ook realistisch genoeg zijn en een waardeloze voorstelling verwachten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3125
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 17 okt 2023 11:28

Ernie C. schreef: 17 okt 2023 10:01 Ik geef ze daar wel ongelijk in. Wij zitten ook in de groep 1,5-2x modaal en ik heb er echt geen probleem mee om meer belasting te betalen voor een beter milieu, armoedebestrijding en betere zorg, politie en onderwijs. Het minimumloon moet genoeg zijn om van rond te komen. De realiteit is dat daar bij de meesten nog 50% belastinggeld bij moet. Dat is gesubsidieerde goedkope arbeid.
In basis snap ik dit wel. Aan de andere kant zijn dit allemaal bodemloze putten. Bijvoorbeeld miljarden meer aan kankermedicijnen, terwijl dit geen aantoonbaar positief effect op de patiënt heeft. Aan preventie wordt te weinig gedaan. Er wordt gesproken over eigen verantwoording, maar de rekening betalen we gezamenlijk. Er zijn ook grenzen aan solidariteit.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 17 okt 2023 12:58

Het is langgeleden dat ik per abuis terechtkwam op GeenStijl, maar als ik hier zo rondneus moet ik regelmatig de url ter oriëntatie in het oog houden. Een vriendelijk verzoek om te verkassen naar Facebook getuigt evenmin van enig richtingsgevoel. Om principiële redenen zal ik daar ooit nog een klik uitrichten; het imperium van Zuckerberg is erger dan China. Wie trouwens ideologisch niet verder reikt dan het huishoudboekje mag ook z'n lesgeld terugvragen. Dan heb je nog de dooddoener "verantwoordelijkheid nemen" wat haaks staat op "hier scheiden onze wegen." Wie deze tegenstrijdigheden tot een convergentiepunt weet te smeden moet of het volk een enorme vergeetachtigheid toedichten of gewoon het stemvee minachten of totaal lak hebben aan het begrip geloofwaardigheid. Verantwoordelijkheid wordt vaak verward met goede bedoelingen (ook wel landsbelang genoemd) waarmee de weg naar de hel is geplaveid.

Tot slot zijn er ook lieden die objectiviteit en inzicht denken te ontlenen aan het lezen van (veel?) boeken. Wat ze anderen dan ook stellig aanraden. Hopelijk blijft er nog tijd over om vanuit het boek af en toe de blik op te richten in het hier en nu. Desalniettemin zou het recentste schrijfsel van Bernie Sanders niet misstaan in de boekenkast: It's OK to Be Angry About Capitalism. Ook verkrijgbaar in hetzelfde lettertype is: God Hates Us All van Hank Moody.

Orwell stelde lang geleden dat er meer wijsheid te vinden was in de kroeg dan in het parlement. Žižek daarentegen weet zeker dat het volk verdwaald is.

Ach, wie de weg kwijt is, kijkt toch gewoon even op zijn slimme telefoon? De nieuwste van Google heeft zelfs een thermometer. Die kan je dus ook in je reet steken.

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 17 okt 2023 13:22

Met mijn matige verstand kan ik vrij weinig uit je verhaal halen, behalve dat je Rutte een toffe peer vindt omdat hij niet 'zijn verantwoordelijkheid neemt', door weg te rennen, maar jaren achtereen echt geregeerd heeft (al dan niet succesvol op sommige gebieden). Daar ben ik het wel mee eens.
Moet ik nu geen boeken lezen, of alleen de boeken die jij aanraadt?

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 395
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 17 okt 2023 14:46

Mijn ervaring van wijsheid in de kroeg is dat het vooral gaat over hoe dingen niet moeten. Over hoe het dan wel moet worden we niet veel wijzer.
Boos worden lijkt me trouwens het tegenovergestelde van wijsheid.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8483
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 okt 2023 15:21

@BVE Ik kan me helemaal vinden in je opmerkingen. "Lees geen boeken ", oh ja ik heb nog wel een boekentip. En meer van dat soort opmerkingen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38123
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 okt 2023 16:24

EmPeHa schreef: 17 okt 2023 11:28
Ernie C. schreef: 17 okt 2023 10:01 Ik geef ze daar wel ongelijk in. Wij zitten ook in de groep 1,5-2x modaal en ik heb er echt geen probleem mee om meer belasting te betalen voor een beter milieu, armoedebestrijding en betere zorg, politie en onderwijs. Het minimumloon moet genoeg zijn om van rond te komen. De realiteit is dat daar bij de meesten nog 50% belastinggeld bij moet. Dat is gesubsidieerde goedkope arbeid.
In basis snap ik dit wel. Aan de andere kant zijn dit allemaal bodemloze putten. Bijvoorbeeld miljarden meer aan kankermedicijnen, terwijl dit geen aantoonbaar positief effect op de patiënt heeft. Aan preventie wordt te weinig gedaan. Er wordt gesproken over eigen verantwoording, maar de rekening betalen we gezamenlijk. Er zijn ook grenzen aan solidariteit.
Ik heb dezelfde dubbele gevoelens. Roken, softdrugs, niet zelf een beetje verantwoordelijkheid nemen voor je fysieke welzijn; waarom moet ik daar voor opdraaien?
Voor alles moet een vangnet komen, maar moeten we niet veel meer investeren in valpreventie?
Zodra daar serieus werk van wordt gemaakt sta ik vooraan om het toe te juichen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16376
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 okt 2023 16:37

De vvd heeft in ieder geval de helft van de jeugd weer verslaafd aan de nicotine gekregen. Daar helpt alleen nog een vangnet.

Wat betreft drugs overstijgen de maatschappelijke kosten voor repressie ruimschoots die van het potentiële gezondheidsrisico.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16376
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 okt 2023 16:41

Klein_Verzet schreef: 17 okt 2023 12:58 Dan heb je nog de dooddoener "verantwoordelijkheid nemen" wat haaks staat op "hier scheiden onze wegen." Wie deze tegenstrijdigheden tot een convergentiepunt weet te smeden moet of het volk een enorme vergeetachtigheid toedichten of gewoon het stemvee minachten of totaal lak hebben aan het begrip geloofwaardigheid. Verantwoordelijkheid wordt vaak verward met goede bedoelingen (ook wel landsbelang genoemd) waarmee de weg naar de hel is geplaveid.

Of het slim was, is een ander verhaal, maar haar eerdere woord breken heeft ze niet voor de lol gedaan. Het mag tenminste gezien worden als een poging tot verantwoordelijkheid nemen.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 17 okt 2023 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38123
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 okt 2023 16:42

Tsja, war on drugs was in de VS in de '80-90's ook niet echt een succes inderdaad.
Wat ik vooral niet snap is waarom mensen het zo nodig hebben. Heb je dan zo 'n sneu leven dat dat alleen met gras en poeder leuk wordt?
Less is bore

Plaats reactie