Alles over vakanties op én met de fiets

Noorwegen met de gravelbike

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 03 okt 2023 20:55

Schitterend en de rust die je daar hebt.
Laatst gewijzigd door nijkie op 04 okt 2023 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 04 okt 2023 09:56

Prachtig verslag van een prachtig land. In mijn sociale bubbel is Noorwegen enorm populair aan het worden, vanwege de hitte die steeds meer speelt in het zuiden. Het weer de laatste zomers was ook goed.

Reizen in Noorwegen gaat langzaam. Veel is B-weg. Je komt ook best wat gravelwegen tegen. De caravan is niet altijd de beste keuze. Beter is een camper. Ik kan ook BureauScanBrit (https://www.buroscanbrit.nl/) van harte aanbevelen als je Noorwegen een eerste of tweede keer gaat verkennen. Die hebben diverse rondreizen waarbij je verblijft in hutjes en je direct langs de highlights komt. Fietsje mee. Echt heel leuk, ook met de kids.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5971
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 04 okt 2023 11:20

marsman schreef: 04 okt 2023 09:56 Reizen in Noorwegen gaat langzaam. Veel is B-weg. Je komt ook best wat gravelwegen tegen. De caravan is niet altijd de beste keuze. Beter is een camper. Ik kan ook BureauScanBrit (https://www.buroscanbrit.nl/) van harte aanbevelen als je Noorwegen een eerste of tweede keer gaat verkennen. Die hebben diverse rondreizen waarbij je verblijft in hutjes en je direct langs de highlights komt. Fietsje mee. Echt heel leuk, ook met de kids.
Ik weet het - echter de 2008 editie was gewoon leuk om eens te proberen. We waren er tussen 2000 en 2007 8x in Noorwegen geweest met enkele de auto en bagage. Meestal zelf locaties zoeken om de rondreis te plannen ( is leuker dan georganiseerd ). Ook wel eens een auto gehuurd via Rent a Wreck in januari 2003 omdat we er maar een week waren en geen zin om met eigen auto te rijden. Zo hebben we ook in die periode privé les Noors gehad - Nederlandse Noren leren kennen, werk gezocht en een baan aanbod gehad. In ons ogen nog steeds een van de mooiste landen....
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 05 okt 2023 17:43

marsman schreef: 04 okt 2023 09:56 Reizen in Noorwegen gaat langzaam. Veel is B-weg. Je komt ook best wat gravelwegen tegen. De caravan is niet altijd de beste keuze. Beter is een camper. Ik kan ook BureauScanBrit (https://www.buroscanbrit.nl/) van harte aanbevelen als je Noorwegen een eerste of tweede keer gaat verkennen. Die hebben diverse rondreizen waarbij je verblijft in hutjes en je direct langs de highlights komt. Fietsje mee. Echt heel leuk, ook met de kids.
Dat was zeker een factor. Er zijn maar een klein aantal wegen waar je meer dan 80 mag. Wij waren op stap met een gewone wagen en tent, maar het was soms toch wel even schrikken wanneer je de GPS aan zette en de reistijd naar je volgende staplaats bekeek. Je krijgt er natuurlijk wel HEEL prachtige uitzichten voor terug. Een protip is dus zeker genoeg tijd nemen en je dagen niet volproppen met activiteiten.

Plaats reactie